Stránka 1 z 2

Napsal: pát 02.02.2007 18:19
od Dani34el
Jsem před časem dole založil téma, kde jsem žádal o radu, zda koupit konkrétní, ojetý 530d. Po zralym uvážení jsem od toho odstoupil. Je to skvělá kára, jenže při mym projezdu 50.000 km ročně se prostě tý výmeny vstřikovačů u common-railu bojim, a dřív nebo pozdějc by mne ty šílený výdaje kólem 70.000 Kč stejně asi neminuly :evil: :evil: :evil: Jsně, když někdo střídá auto po 100-150.000km, tak je mu to fuk, to neni ale můj případ........

Pro nás chudčí - jsem to tam už naťukl, vážně teda uvažuju o fakt zachovalym 525tds s tim, že bych to očipoval. Jistěže to nebude výkonově 530d, to a ni nechci. Taky je jasný, že s chipem musim jezdit opatrněji. Ale jako slušnej kompromis mi to připadá, co vy na to ?

Napsal: pát 02.02.2007 18:44
od Marten
Tvůj původní odkaz mne zaujal a osobně mne taky zajímají názory zda je to dobrý kompromis.
Jelikož pokukuji po něčem novějším než mám teď a bojím se investice do vstřiků jsem zvědav co se o čipování, spotřebě a životnosti TDSa dovím. Uvidíme jak se to tu rozvine.

Napsal: pát 02.02.2007 18:45
od Marty_
Kdyz jezdis takhle hodne tak bych zauvazoval o 523/528 pripadne rovnou V8 :P + sekvencni vstrikovani LPG.. Prohledej si forum je tu o tom dost info a drtiva vetsina lidi jsou maximalne spokojeni, v pripade R6 motoru + LPG budes mit naklady na km opravdu smesne..

Napsal: pát 02.02.2007 18:56
od Marten
Takže v klidu za sekvenční vstřikování plynu dáš jenom 40 tis. oproti 70k za vstřiky. Benzína koupíš zase levněji ale rychleji padá z ceny...
Já bych se radši vrátil k nenačaté diskuzi o naftových strojích. :wink:

Napsal: pát 02.02.2007 19:17
od Shelby
No tak já jsem si postupně prošel vším co píšeš tzn. TDs potom Tds s chipem a teď mám 530d.. Chip do TéDéesa můžu jen doporučit, nižší spotřeba a fakt to jede úplně jinak. Nicméně v 530d je ten motor úplně o něčem jiným a celková charakteristika motoru je příjemnější. Spotřeby pro porovnání byly takovýhle TDS-9.8 TDS+chip-9.2 530d-7.8. Výměna vstřikovačů se dá řešit levněji než za 70, origo stojí tuším 8500,- repasovaný 6300,- a použitej cirka 3000,- + práce a případně kabeláž cca 2000,- a navíc ti neodejdou všechny najednou.. U TDs ti zase může prasknout hlava a uděláš si čerpadlo a jsi na tom stejně.. Nebo máš možnost koupit auto za zajímavější peníze s vadnými vstřikovači jako jsem to udělal já, dostal jsem se sic téměř k normální prodejní ceně ale mám tam tři nový vstřikovače.. Pro mě by byla volba jasná - 530d

Napsal: pát 02.02.2007 19:32
od gyrous
Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)

Napsal: pát 02.02.2007 21:44
od bmwfil
A je to tu pořád dokola....

Takže pokud neřešíš moc peníze, jdi do 530d...

Pokud pořídíš nehoněný Tdso (hlavně za studena) s doloženým servisem a dobrým motorem, rozhodně chybu neuděláš.

Napsal: pát 02.02.2007 21:48
od TOMe39
Marten píše:Takže v klidu za sekvenční vstřikování plynu dáš jenom 40 tis. oproti 70k za vstřiky. Benzína koupíš zase levněji ale rychleji padá z ceny...
Já bych se radši vrátil k nenačaté diskuzi o naftových strojích. :wink:
Tak to bych polemizoval, co padá rychleji...
Já se přimlouvám za sekvenční vstřik. :)

Napsal: pát 02.02.2007 23:00
od AdaM5
Ja se primlouvam za tds :) . Do chipovani se taky chystam, tak sem na to zvedavej.

Napsal: sob 03.02.2007 06:05
od Kuba
Ta spotřeba co uvádíte mi připadá trochu vysoká, TDS kolem 9 i víc a D kolem 8 . Stejně nebo podobně výkonný, pochopitelně hlučnější VW jsou na tom se spotřebou lépe. Možná to ale je tim, že se sportovním BMW-motorem se holt jezdí sportovnějc. taky asi bude hrát roli skutečnost, že nízká hlučnost CR-motorů oproti motorům VW (čerpadlo-tryska i obyč.TDI) je vykoupená o něco vyšší spotřebou, jelikož CR vstřikuje až 5 pilotních mini-dávek před hlavní dávkou nafty do válce, což významně snižuje hlučnost dieselu ale bouhužel snižuje o něco i účinnost motoru ( taky to snižuje emise ) .

Napsal: sob 03.02.2007 10:33
od Atila
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?

Napsal: sob 03.02.2007 11:33
od P-J
Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
První typy x30d nebyly ještě CR.

Napsal: sob 03.02.2007 11:35
od Marten
Novinková je technologie..

Napsal: sob 03.02.2007 11:49
od Slid
No já bych volil sekvenční vstřikování a pěknou 528i :wink:

Napsal: sob 03.02.2007 12:29
od Fazeey
P-J píše:
Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
První typy x30d nebyly ještě CR.
???

Napsal: sob 03.02.2007 12:32
od Fazeey
buďto si z nás děláš prdelky nebo sis to splet s x20d....

Napsal: sob 03.02.2007 14:12
od Kuba
Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
To je pravda !!! |Ten motor neni vůbec novinkovej, co píšeš není pravda !! Navíc cena vstřikovačů se od počátku výroby nezměnila a neklesla !! jelikož se jedná o vysoce precizní díl ( možná ještě patnetovaný ), pak je nelze nahradit ničim jinym. BOSCH má monopol ! BOSCH taky zpočátku uvažoval že bude dodávat jako náhr.díly spodky tzn. tu jehlu a pak do toho ustoupily..... Výsledek: 1 vstřikovač stojí - podle modelu - 9 - 13.000,-- Kč x 6 kousků....... výtečný :twisted: :twisted: :twisted: a je to "Verschleissteil! = díl, kterej se opotřebovává :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ... to nejsou dobrý vyhlídky, proto jsou taky BMW x30d s 150-200.000 km relativně tak laciný :-(

Napsal: sob 03.02.2007 14:27
od Vlasta
Podle mých informací se v BDS dá částečně repasovat i spodek - výměna jehly (2300 Kč zřejmě bez DPH), ale je otázka jak na tom v daném vstřiku bude sedlo a jestli se to vůbec vyplatí.

Napsal: sob 03.02.2007 16:02
od Atila
Kuba píše: To je pravda !!! |Ten motor neni vůbec novinkovej, co píšeš není pravda !! Navíc cena vstřikovačů se od počátku výroby nezměnila a neklesla !! jelikož se jedná o vysoce precizní díl ( možná ještě patnetovaný ), pak je nelze nahradit ničim jinym. BOSCH má monopol ! BOSCH taky zpočátku uvažoval že bude dodávat jako náhr.díly spodky tzn. tu jehlu a pak do toho ustoupily..... Výsledek: 1 vstřikovač stojí - podle modelu - 9 - 13.000,-- Kč x 6 kousků....... výtečný :twisted: :twisted: :twisted: a je to "Verschleissteil! = díl, kterej se opotřebovává :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ... to nejsou dobrý vyhlídky, proto jsou taky BMW x30d s 150-200.000 km relativně tak laciný :-(
No nevim, ale Bosch dodava vstrikovace vsem automobilkam co delaji Common Rail motory a vetsinou pak stoji vstriky kolem 4000Kc, takze by se chtelo mozna poptat u Bosche jestli je nemaji i na BMW neznackove. Na Fiat Group se takhle daji primo u Bosche koupit vstriky za polovicku ceny originalnich a jde uplne o ten stejny dil.

Oprava: skoro vsem, vstrikovace dela jeste Delphi pro Fordy.

Napsal: sob 03.02.2007 16:39
od Vlasta
Common Rail vstřikovače dělá ještě Denso pro rejže a ty se kupodivu vůbec neserou. Co jsem se informoval, tak u Bosche by stál vstřik do BMW ještě o malinko víc, než podle on-line ceníku BMW.