Stránka 1 z 1

Napsal: stř 24.01.2007 23:34
od Teichmann
Tak se "objevil" dalsi dotaz stran meho noveho wagenu - zjistil jsem ze 525/02 ma predepsane (v TP) benzin 98 oktanu. Jak moc bude vadit pokud bych tankoval normalni 95? Pujde spotreba nahoru?
Na co jezdite vy?

Napsal: stř 24.01.2007 23:57
od matal
Myslím,že to zas tak vadit nebude a spotřeba by měla být snad stejná max mírně zvíšena.. :wink:

Napsal: čtv 25.01.2007 04:34
od Deli
Tak dle mého spotřeba nějak nahoru nepůjde. Já mam pro 320i E46 taky předepsanou 98 a rozdíl s 95 pozoruju hlavně na chodu motoru, na 95 má takovej hrubší zvuk (trochu) a jde hůř do otáček (taky trochu :) ). Nejvíc je to poznat mezi 1800-2500 ot, myslim, ale že to poznáš sám :wink: Jinak vetšinou jezdim VP Racing :)

Napsal: čtv 25.01.2007 08:30
od Fugo
benzin s nižším oktanovým číslem než je předepsáno bych si troufnul dát pouze do auta které má motor vybaven KNOCK SENZOREM kterým ecu snímá detonace (neřízené) motoru a dle toho koriguje předstih, pokud knock senzor není a motor je "naladěn" na 98 a dáš 95 mohou se objevit ty detonace, které jsou pro motor nebezpečné.

Napsal: čtv 25.01.2007 08:39
od psena
Pokud mas v TP benzin Natural 98, popripade v manualu napsane min. 98, tak bych se tim bez okolku ridil.S oktanovym cislem se nahoru da jit pomerne bezpecne az urcitych okolnosti(cidlo klepani co zminoval Fugo), ale dolu...radsi ne i kdyz to cidlo mas.Asi jen v pripade, ze bys byl na rezerve a 98 u stojanu nemeli :) , jinak prece snad neni duvod ne??

Napsal: čtv 25.01.2007 08:48
od P-J
Teichmann píše:Tak se "objevil" dalsi dotaz stran meho noveho wagenu - zjistil jsem ze 525/02 ma predepsane (v TP) benzin 98 oktanu. Jak moc bude vadit pokud bych tankoval normalni 95? Pujde spotreba nahoru?
Na co jezdite vy?


Neřiď se tím co je v TP, ale tím, co předepisuje výrobce. Co máš třeba na víčku nádrže?

Zatím jsem tam vždycky viděl (vyjma M motorů), min 91, nebo 91-98. A ty motory už nějaký ten pátek to čidlo samozřejmě mají. :wink:

Napsal: čtv 25.01.2007 11:43
od Teichmann
P-J píše:Neřiď se tím co je v TP, ale tím, co předepisuje výrobce. Co máš třeba na víčku nádrže?

Zatím jsem tam vždycky viděl (vyjma M motorů), min 91, nebo 91-98. A ty motory už nějaký ten pátek to čidlo samozřejmě mají. :wink:

Na vicko jsem nekoukal, auto jeste neni moje. Ale na motoru co mam ted (fordi zetec) tak dle manualu pri pouziti N91 misto N95 musis prepnout nejakej spinac. Proto se ptam, nerad bych kvuli tomu jezdil v nouzovym rezimu nebo neco podobneho.

Zajima me hlavne dlouhodoba praxe lidi s x25/x30i, u trojky to je dle TP to same.

Napsal: čtv 25.01.2007 12:37
od Fugo
ano tím přepínačem vlastně uděláš teoreticky to samé co udělá knock senzor nebo lépe řečeno ecu po obdržení signálu s knock senzoru že se něco děje, a ecu upraví předstih, směs se zapálí dříve aby se zabránilo neřízené detonaci, čímž ale strácíš logicky výkon.

Napsal: čtv 25.01.2007 13:42
od Speedy
Mno, nevím jak u tohoto nového motru, ale co jsem byl informován od mr.Kabátníka, tak třeba u M50/M52 a S50 je čidlo klepání pouze pro upozornění řj, že dochází k detonacím a přepne se do nouzáku. Regulace předstihu tím není ovlivňována. Nicméně předstih u M50/M52 je nastaven i pro možnost natankování horšího benzínu než N95. U S50 je nastaven i pro horší než N98. Každopádně u nových motroů nevím, ale asi bych tam tankoval to co je na víčku.

Napsal: čtv 25.01.2007 15:56
od Teichmann
tak dalsi zjisteni, dle manualu k usa verzi(http://www.analogstereo.com/bmw_5_owners_manual.htm) je minimum o.c. 91, zaroven pouze 184hp/236Nm (misto 192/245 uvavanych u evr. verze) coz sice nepotesi ale da se prezit.

hypoteza - ten motor nemuze bejt tak jinej, takze nicit by se to nemelo, ne?
prosim nekoho znalejsiho o potvrzeni/vyvraceni.

Napsal: čtv 25.01.2007 16:36
od psena
Zrovna podle US verzi bych to nekontroloval... a proc po tom vubec tolik pases?To te stve ta cena 98 VS 95?Na 98 budes mit nizsi spotrebu takze je to remiza.

Napsal: čtv 25.01.2007 17:34
od Teichmann
psena píše:Zrovna podle US verzi bych to nekontroloval... a proc po tom vubec tolik pases?To te stve ta cena 98 VS 95?Na 98 budes mit nizsi spotrebu takze je to remiza.

a) cena, b) dostupnost, c) ucetnictvi, d) spotreba to nevyvazi (zkousel jsem VP99 misto 95 v e46/328)

Napsal: čtv 25.01.2007 20:36
od P-J
Speedy píše:Mno, nevím jak u tohoto nového motru, ale co jsem byl informován od mr.Kabátníka, tak třeba u M50/M52 a S50 je čidlo klepání pouze pro upozornění řj, že dochází k detonacím a přepne se do nouzáku. Regulace předstihu tím není ovlivňována.



Blbost....

Napsal: čtv 25.01.2007 20:50
od Hanz
je to blbost, ŘJ predstih prubezne nastavuje... a krom nizsiho vykonu se zadny drama s Ba95 neodehrava...

Napsal: čtv 01.02.2007 15:53
od Teichmann
Pokud by to jeste nekoho zajimalo, tak na dotaz ve vsech servisech potvrdili ze s 95 neni problem.

Napsal: čtv 01.02.2007 17:29
od mufman
Nevím jak konkrétně u tohohle auta ale vetsinou bývá předepsána napr. 98 a je u toho hvezdicka a dole pod parametrama je u hvezdicky ze minimum je napr. 95 a tam se pocita s horsimi parametry. V tomhle pripade bych klidne do 95 sel, 98 je doporucenejch, 95 zase minimum co schvaluje vyrobce, ale do 91 bych uz nesel. Proste bych sel maximalne na to minimum co udava vyrobce jako minimum. Ale co vim tak snad vsechny motory co jsou na 98 maji jako alternativu(a zaroven minimum) 95ku. Kouknul bych do navodu od auta.

Napsal: čtv 01.02.2007 20:42
od P-J
mufman píše:Nevím jak konkrétně u tohohle auta ale vetsinou bývá předepsána napr. 98 a je u toho hvezdicka a dole pod parametrama je u hvezdicky ze minimum je napr. 95 a tam se pocita s horsimi parametry. V tomhle pripade bych klidne do 95 sel, 98 je doporucenejch, 95 zase minimum co schvaluje vyrobce, ale do 91 bych uz nesel. Proste bych sel maximalne na to minimum co udava vyrobce jako minimum. Ale co vim tak snad vsechny motory co jsou na 98 maji jako alternativu(a zaroven minimum) 95ku. Kouknul bych do navodu od auta.


Konkrétně u M52 je uváděno 91/95/98....

Napsal: čtv 01.02.2007 23:41
od Dave
V techničáku mám 98 ale na víčku nádrže 91/95/98.

91 bych tam dal jedině omylem. 95 někdy dám když jedu Brno-Praha na otočku třeba 2x za den a vím, že jenom spálím benzín. Většinu cesty jedu na tempomat a když potřebuji předjet tak zátah je dostatečný. Je ale pravda, že motor tak nezpívá a konkrétně u mojeho auta Natural 95 z výfuku smrdí - budoucí tchýně mně vždycky žene od baráku - ta hned pozná co jsem natankoval :lol: Rozdíl v money 95 v 98 za tu cestu uddělá cca 500 což raději dám za večeři s mladou.

Jinak dávám 98 nebo OMV 100 když tankuji na víkend a to je potom balada pro uši a těžká práce pro namáhané krční svaly :twisted:

Napsal: úte 06.02.2007 16:05
od Skopek
Ja tu resim u M3 tankovanim V-Poweru 95. Prakticky ma totiz minimalne 97 oktanu, jak jsem nekde videl testy paliva a je obvykle levnejsi nez 98 a navic s aditivama.