Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 12.10.2006 22:41
od Mirahejny
Ahoj mám takový problém mám na TDS na EGR ventilu dva vývody jedna hadička jde k el ventilu ale ta druhá nevím kam zaboha příde nevíte prosím kam jí mám zapojit nikde neni nic volného

Napsal: pát 13.10.2006 09:26
od BMWAK
u audi jde do řídicí jednotky...ale u BMW asi pujde do něčeho jinýho...

Napsal: sob 03.07.2010 00:26
od radokrno
Ahoj,rád bych znal funkci tohoto produktu...a k čemu slouží ta čepička jimž se dá pootáčet jakoby otvírat a zavírat ventil.? http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=4
na tom to produktu jsou dva vývody pro hadičku,, jeden do ventilu a druhý má vést po hadičce kam a proč.

a dále funkci tohoto ventilu.. http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?k ... windowid=5

a rád bych věděl kde se to zaslepí a zda-li to pomůže motoru..
potom bych rád věděl proč z toho vede ta hadička do předešlého produktu?

nakonec mne zajímá směr odkud kam co má vést.díky moc

Napsal: sob 03.07.2010 00:40
od radokrno
je mi jasný jaký význam by to mělo mít,ale nevím co je co.to první je EGR co ? a proč když je to ovládaný elektricky,vede do toho z jedný strany hadička do toho 2 EGR...,a z druhý strany žád ná hadička nikam nevede..vim o jedný hadičce kterou mám zaslepenou kdesi pod sáním blíž k přístrojovce.

Napsal: sob 03.07.2010 01:10
od radokrno
to první je podtlakový regulátor, který je elektricky řízen??
a proto z něj vede hadička do EGR ventilu..??
a zdruhý strany by měla vést hadička do podtlakového regulátoru,který je lektricky ovládán a když ho elektricky otevřu vznikne podtlak,který by měl vývářet kdo..?a nejspíš přívod k tomuto PR.bude to co mi tam z té druhé strany nevede...
ptám se dobře ,když si myslím ,že EGR ventil mám stále uzavřený...

Napsal: sob 03.07.2010 01:22
od radokrno
mohu si to nějak ověřit,že je stále uzavřený..?

malý dotaz k tomu Podtlakovému Regulátoru ??ta čepička kterou se asi nejspíš otevírá a zavírá Podtlakový Regulátor- mohu tomu nějak ublížit...jaksi jsem o to zavadil a pootočil jsem s ním,a nevím zdali je to tak jak má být.a pokud ho bud uplně zavřu nebo otevřu způsobím si tím něco,podle mne do PR nejde podtlak tudíž se sice elektricky ovládá ,ale neotvírá to EGR ventil,a EGR je permanentně uzavřen...byla to dobrá vůle předchozího majitele ,nebo je to něco jinýho?? děkuji za odpovědi

Napsal: sob 03.07.2010 02:01
od radokrno
tak už to všecko vidim...AGR je ovladačem pro EGR,přes který jde tlačený ochlazovaný vzduch z turba přes intercooler a navíc přes něj jde část výfukových splodin od levé strany od výfukových svodů...tudíž otázka ,která mne mmt opět napadá je ,,zda-li ,pokud je tedy EGR ventil odpojen od ovladače AGR a tedy stále uzavřen pro část výfukových plynů,zda-li je EGR otevřen pro vzduch z turbíny.jsem z toho jelen.


http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... _duct_agr/

Napsal: sob 03.07.2010 02:18
od radokrno
tak dále jsem zjistil ,že tedy pro vzduch z turbíny je stále otevřen a EGR funguje jen pro část výfukových plynů...

tak a z EGR ventuli vede jeden vývod pro AGR ventil...a druhý vývod vede kam.na obrázku je to ten zlatý vývod. http://katalog.mjauto.cz/foto.phtml?kod=PBG721920620& neni to napojené k hadici která vedeod vacuový pumpy viz obrázek. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... ith_tubes/

Napsal: sob 03.07.2010 12:38
od radokrno
:?: :?:

Napsal: sob 03.07.2010 14:08
od starML
Koukám, že si v diskusi vystačíš sám :D ale už jsi blízko - ta vakuová pumpa http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/T ... ith_tubes/ vyrábí podtlak, který se uchovává v takovém rezervoáru. Z něj je napájeno spoustu zařízení :
- podtlakový posilovač brzd
- regulace turba
- otevírání EGR nebo AGR ventilu je to totéž (Exhaust nebo Abgas)
- vůle ložisek klikového hřídele
- silentbloky motoru
- .... a vždycky na něco zapomenu, tak mě když tak doplňte

Ten podtlak je do jednotlivých sekcí kromě posilovače brzd ovládán téměř nebo naprosto stejnými elektroventily, kdy různou šířkou impulsu se řídí velikost průchodu vákua.

Takže pokud chceš, aby Ti fungoval AGR ventil, musí fungovat spojení vakuová pumpa - rezervoár - elektroventil - EGR ventil, ta stříbrná trubička nad membránou. Ten druhý mosazný vývod je kontrolní a je tam nějaká zpětná vazba přes snímač pod/tlaku do ŘJ motoru. Novější motory tu druhou trubičku nemají a účinnost AbGasRecyrkulace vyhodnocují přes váhu vzduchu.

A upozorňuji, že netěsnost se u vákua blbě hledá, protože to ani nekape, ani nesyčí. A pokud bude prošoupaná hadička u silentbloku, bude to chytat falešný vzduch a bude blbnout např. regulace turba a vice versa. A hadičky musí být s vnitřní výztuhou, protože se vlivem vakua a teploty scucnou a pak "to zase nefunguje a všechny hadičky mám nový".

Napsal: sob 03.07.2010 16:00
od radokrno
tak i já mám asi novější motor jelikož tam tu mosaznou štelunkčepičku nemám...
spojení rezervoáru - elektroventil? kde je rezervoár...kousek zaslepené hadičky mi vede někde od vstřikovačů po pod sáním..??hned jakoby pod nádržkou na vodu do chladiče. řekl bych že to bude spojovací část mezi rezervoárem a elektroventilem.
elektroventilem jsem nechtíc pootočil o půl otáčky zhruba,a eště jsem od té doby nepotřeboval někam jezdit tudíž nevim jestli jsem tím něco dobabral nebo ne?podle mne jsem tim pouze bud to pootevřel nebo přivřel průchod vakua..což mmt je jedno když neni ventil propojenej s rezervoárem,tudíž do něj nejde vakuum a tím pádem je EGR ventil uzavřen..??

Napsal: sob 03.07.2010 16:04
od radokrno
netěsnot vakua ?? pokud bych ten kousek tý hadičky co jsem objevil pod tím sáním nebylo zaslepený chytalo by to falešný vzduch a hopsalo by mi to třeba na otáčkách??

zatim nehopsá ,ale žádná hadička neni věčná...tudíž bych si to raději zaslepil po svým tím způsobem že bych to mohl kdykoli ,např:kvůli emisím znovu pohodlně zprovoznit???? :?:

Napsal: sob 03.07.2010 16:05
od radokrno
jo a každopádně díky...

Napsal: sob 03.07.2010 19:49
od starML
Myslel jsem díl č. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=45&hl=6 . Jenže to je u 530d, u tds jsem to nenašel, takže promiň. Kvůli emisím to zprovozňovat nemusíš. Tam se totiž měří kysličníky uhlíku COx a ty budeš mít s vyřazeným ERG naopak ještě nižší. Jediné, co by neprošlo by bylo množství kysličníků dusíku NOx, které vznikají při vyšších teplotách hoření. A EGR právě tyto teploty snižuje tím, že do válce přivede inertní vzduch (už jednou spálené plyny). Ale NOx se na emisích neměří a pouze nejnovější motory mají senzory NOx.

Napsal: úte 01.02.2011 14:07
od jiriik
Ahoj, tak dneska jsem zalepil EGR ventil... teda doufám že dobře.
Ucpal jsem to v té trubce co vede do sání...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
ucpal jsem to v trubce č.6, která vede do sání... Udělal jsem dobře nebo jsem udělal blbost ?