Stránka 1 z 1
Napsal: úte 01.08.2006 01:04
od Adam
Čau, mám problém u e39, r.v. 1999. Auto stálo 14 dní a nejezdilo se s ním, ale nastartovalo v pohodě a pak se s ním kousek popojelo (cca 30metrů) za 6 hodin jsem chtěl startovat a pak už nic, nejde nastartovat rožnou se kontrolky na budících a při otočení klíčku jako vždy a nic nestane ani nezatočí... Baterie je v pořádku zkoušel jsem dávat i druhou, zkoušel jsem odpojit alarm a nic??? Netušíte někdo co s tím? Pod budíkama mě to píše hlášku nemohu ji rozluštit mám to nečitelné displej vynechává neco "RUCK??CH??? PRUFEN" Budu rád za každou radu už nevím co s tím

. Dík
Napsal: úte 01.08.2006 01:21
od M3maniac
máš steptronic? jestli jo...mohlo by to psát že je zaseklá zpátečka....tím pádem nejde nastartovat....ale může to bejt cokoliv jiného
Napsal: úte 01.08.2006 01:50
od Adam
Steptronic nemám, hned ráno jdu na diagnistiku protože to může být opravdu cokoliv...elektronika...? tak doufám že se ukáže co to je už jsem měl jet na dovolenou a ted tohle

Napsal: úte 01.08.2006 01:55
od M3maniac
hm ,ted se dívám...to bude jen žárovka zadního světla

Napsal: úte 01.08.2006 10:37
od Adam
Tak už je to v pořádku ta hláška byla že je špatné zadní brzdové světlo, ale problém byl v klíčku jak nešlo startování jak jsem zkusil náhradní klíče tak to šlo, prý se ten klíček sám dobíjí. Na tu diagnostiku jsem zajel bylo tam plno chyb tak to vymazili a je to OK

. Díky za pomoc
Napsal: úte 01.08.2006 10:48
od Fazeey
klíček u bmw se dobíjí? a ten náhradní byl dobitej??
Napsal: úte 01.08.2006 11:06
od M3maniac
Fazeey píše:klíček u bmw se dobíjí? a ten náhradní byl dobitej??
asi jo,hodil ho na zem,vzal obušek a dobil ho

Napsal: úte 01.08.2006 11:47
od Fazeey
M3maniac píše:Fazeey píše:klíček u bmw se dobíjí? a ten náhradní byl dobitej??
asi jo,hodil ho na zem,vzal obušek a dobil ho

takže příslušník PČR

Napsal: úte 01.08.2006 11:55
od Adam
Ten klíč jsem nerozdělával, ale prý v něm baterie není a dobíjí se sám nevím jak to funguje. Pak nechápu, že byl nabitý ten co je jako náhradní a nepoužívá se. Ten původní se sám dobil a ted funguje. Zamykání auta mám ve zvlášt ovladači co je od alarmu.
Napsal: úte 01.08.2006 16:20
od Mariom5
Napsal: úte 01.08.2006 17:39
od Marwin
Fazeey píše:klíček u bmw se dobíjí? a ten náhradní byl dobitej??
existují (posledních několik let) miniaturní kondenzátory s extrémně velkou kapacitou řádu jednotek nebo desítek F. Většinou jsou však konstruovaný na malé napětí, což omezuje možnost jejich využití. Výhodou jsou v podstatě stejné rozměry jako u klasické baterie a extrémně rychlé nabití. Při nabíjecím proudu 1A je kondenzátor nabitej zhruba za 20s. To je pouze zlomek času, nutného pro dobití bežného akumulátoru. Kapacita (výdrž) tohoto zdroje je omezená, takže se hodí především na aplikace s velmi malým odběrem (řádu jednotek mA) - což jsou chipy (integrované obvody) typu CMOS a VMOS, které (kromě jiných výrobců) poslední dobou používá i BMW v klíčích místo původních baterií. Pokud je nabitý a leží bez zatížení, vydrží nabitý i řadu měsíců. Vybíjí se totiž pouze přes svoji vnitřní impedanci,která se pohybuje v řádech megaohmů. Ideální kombinace je pak dobíjení takových kondíků pomocí fotovoltaických (solárních) článků. A cenově je takovej kondík i v ČR na úrovni klasických knoflíkových baterií.
Napsal: úte 01.08.2006 17:56
od Fazeey
právě v manuálu jsem nic nenašel..
marwin: aha takže bez toho dobytí ani spínačka nepřečte klíč a je bloklej immobilizer?
Napsal: úte 01.08.2006 18:49
od Marwin
Fazeey píše:právě v manuálu jsem nic nenašel..
marwin: aha takže bez toho dobytí ani spínačka nepřečte klíč a je bloklej immobilizer?
Pokud není napájenej chip v klíčku (bez napětí) nepošle klíček informaci a
může být imo bloknutý - to ale nemám v praxi ověřené

- neznám ten systém detailně a literatura bohužel nedostupná. Čistě teoreticky ale nic nebrání ten kondenzátor nahradit (alespoň pokusně) normální baterií shodné mechanické konstrukce. To lze ale jen v případě, že ten kondík je mechanicky shodný jako baterie "do hodinek" většího průměru - v tom případě poze pozor na polaritu. Pokud je ovšem ten kondík pájenej do plošňáku, asi by šel taky vyndat, venku jej nabít (přes rezistor) a zase vrátit zpět. V žádném případě však NEPOUŽÍT trafopájku (pistolovou) to je 100% záruka odpálení chipu (silné indukční pole kolem smyčky většinou CMOS spolehlivě zničí). Možná , ale bez záruky, by bylo možno ten kondík nabít i externě - přes nějaký rezistor (1-10 kOhmů) na jednu nebo dvě sekundy připojit 9V baterii a zkusit to

Je to však teorie a praxí to ověřené nemám. To nabíjení kondíků ano, to je v poho ale klíček k Bawu tohoto typu nemám, takže nevím...

Napsal: stř 02.08.2006 18:22
od Maxiczech
To je samej CMOS AMOS RÉMOS. To asi nikomu nic neříká. Pokusím se to zjednodušit. Klíček v e-39 se opravdu dobíjí bezdrátově. Jedná se o speciální frekvenci, která kmitočtem komunikuje s miniaturní "indukční cívkou", která dobíjí kondenzátor nebo accumulátor v klíčku. Neměl jsem to nikdy rozebrané, ale kondík by se dle mého názoru velmi rychle vybil. Tudíž by se auto tak 5x odemklo a zamklo dálkou a THE END. V žádném případě není napájen chip pro immobiliser. V tomto případě immobisační jednotka v mozku auta taktéž na základě bezdrátového spojení chip načte nebo nenačte. Proto v ostatních klíčích nemáte možnost dálk. ovládání (žádný zdroj), tudíž vozidlo otevřete pouze manuálně zámkem, ale auto v pohodě natočíte, protože se jedná o plnohodnotné klíče, ve kterých je chip, který je načten v mozku auta immobiliseru a nepotřebují vůbec žádné napájení. Pokud budete mít klíče deset let na věšáku, tak pouze dálkou auto neotevřete. Accu nebo kondík bude death. Ale s autem v pohodě odjdete..

Napsal: stř 02.08.2006 18:53
od Marwin
Maxiczech píše:To je samej CMOS AMOS RÉMOS. To asi nikomu nic neříká. Pokusím se to zjednodušit. Klíček v e-39 se opravdu dobíjí bezdrátově. Jedná se o speciální frekvenci, která kmitočtem komunikuje s miniaturní "indukční cívkou", která dobíjí kondenzátor nebo accumulátor v klíčku. Neměl jsem to nikdy rozebrané, ale kondík by se dle mého názoru velmi rychle vybil. Tudíž by se auto tak 5x odemklo a zamklo dálkou a THE END. V žádném případě není napájen chip pro immobiliser. V tomto případě immobisační jednotka v mozku auta taktéž na základě bezdrátového spojení chip načte nebo nenačte. Proto v ostatních klíčích nemáte možnost dálk. ovládání (žádný zdroj), tudíž vozidlo otevřete pouze manuálně zámkem, ale auto v pohodě natočíte, protože se jedná o plnohodnotné klíče, ve kterých je chip, který je načten v mozku auta immobiliseru a nepotřebují vůbec žádné napájení. Pokud budete mít klíče deset let na věšáku, tak pouze dálkou auto neotevřete. Accu nebo kondík bude death. Ale s autem v pohodě odjdete..

Pavle promiň ... *** POZOR BLÁZEN ***
Napsal: stř 02.08.2006 19:01
od Maxiczech
Marwin píše:Maxiczech píše:To je samej CMOS AMOS RÉMOS. To asi nikomu nic neříká. Pokusím se to zjednodušit. Klíček v e-39 se opravdu dobíjí bezdrátově. Jedná se o speciální frekvenci, která kmitočtem komunikuje s miniaturní "indukční cívkou", která dobíjí kondenzátor nebo accumulátor v klíčku. Neměl jsem to nikdy rozebrané, ale kondík by se dle mého názoru velmi rychle vybil. Tudíž by se auto tak 5x odemklo a zamklo dálkou a THE END. V žádném případě není napájen chip pro immobiliser. V tomto případě immobisační jednotka v mozku auta taktéž na základě bezdrátového spojení chip načte nebo nenačte. Proto v ostatních klíčích nemáte možnost dálk. ovládání (žádný zdroj), tudíž vozidlo otevřete pouze manuálně zámkem, ale auto v pohodě natočíte, protože se jedná o plnohodnotné klíče, ve kterých je chip, který je načten v mozku auta immobiliseru a nepotřebují vůbec žádné napájení. Pokud budete mít klíče deset let na věšáku, tak pouze dálkou auto neotevřete. Accu nebo kondík bude death. Ale s autem v pohodě odjdete..

Pavle promiň ... *** POZOR BLÁZEN ***
Takže plnohodnotný Milda..

Napsal: stř 02.08.2006 22:03
od Adam
Důvod proč se ten klíček asi vybil je ten že auto sice stálo 14 dní a nejezdilo se s ním, ale každý den jsem ho odemknul a otevřel okna aby v těchto vedrech větralo, klíček jsem nechal přes den v zapalování a asi načítal nebo tak něco a vybil se. Nevím kdy se klíček nabíjí jestli až když je auto nastartované nebo kdy?
Napsal: pát 04.08.2006 18:46
od Maxiczech
Adam píše:Důvod proč se ten klíček asi vybil je ten že auto sice stálo 14 dní a nejezdilo se s ním, ale každý den jsem ho odemknul a otevřel okna aby v těchto vedrech větralo, klíček jsem nechal přes den v zapalování a asi načítal nebo tak něco a vybil se. Nevím kdy se klíček nabíjí jestli až když je auto nastartované nebo kdy?
Tím se všechno vysvětluje. Vybil jsi ho tím odemykáním a zamykáním.

Chip v klíčku se načítá bezdrátově a to dělá immobiliser v mozku auta. To energii klíček žádnou nestojí. To by ukazovalo, že se klíček dobíjí pouze v režimu nastartovaného vozidla.

Ale na tuty to nevim.
