Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 27.07.2006 22:04
od miloshm
Koupil jsem BMW s tím, že teče chladič. Pak jsem koupil novej (neoriginál) a pro jistotu jsem tam nalil jen destilovanou vodu bez antifreezu. Všechno se jevilo jako v pořádku, motor se nepřehříval ani po jízdě v koloně ani na dálnici a to bylo přes 30 stupňů a klimatizace jela naplno (celkem ujeto asi 200 km). Potom jsem teda upustil vody, dolil antifreezem a pak nastal zádrhel. Po ohřátí motoru na volnoběh a povolení odvzdušňovací zátky (podle Bentlyho) se nic nedělo - klidně jsem odvzdušňovací zátku mohl vyndat a z chladiče nešel ani vzduch, ani voda. Po vychladnutí a doplnění vyrovnávací nádržky na rysku jsem postup opakoval, ale se stejným výsledkem. Dneska večer jsem provedl zkušební jízdu a po asi 30 km byla teplota pořád na půlce, nikde nic neteklo, ale pak když jsem zajel do garáže, tak od vyrovnávací nádržky to jen syčelo, jenže když jsem povolil a vyšrouboval odvzdušňovák, tak z chladiče nešla ani kapka (narozdíl od vyrovnávací nádržky). Má s něčím takovým někdo zkušenosti a může poradit, co s tím? Pište prosím jen k věci. Díky předem.

Napsal: čtv 27.07.2006 23:54
od Pavel H
Takhle se jevi spatne odvzdusneni. Ja k odvzdusneni ten maly odvzdusnovak vubec nepouzivam. Sundam z chladice to vrchni hadici, naleju ji pomalu vodou tak, aby to motor pobiral. Kdyz je plna, sup s ni na chladic. Pak natocim motor, cca 2000 ot/m a mackam tu hadici do te doby nez pekne vidim jak do expanzni nadoby priteka neprerusovane proud vody prepadem. Pak doleju vody do expanzky na risku a je hotovo. Nikdy jsem s tim nemel problem. Ale vim, ze tady na foru nekdo popisoval zpusob jiny. Ja mam zkusenosti s timto.

Napsal: pát 28.07.2006 07:54
od miloshm
Pavel H píše:Takhle se jevi spatne odvzdusneni. Ja k odvzdusneni ten maly odvzdusnovak vubec nepouzivam. Sundam z chladice to vrchni hadici, naleju ji pomalu vodou tak, aby to motor pobiral. Kdyz je plna, sup s ni na chladic. Pak natocim motor, cca 2000 ot/m a mackam tu hadici do te doby nez pekne vidim jak do expanzni nadoby priteka neprerusovane proud vody prepadem. Pak doleju vody do expanzky na risku a je hotovo. Nikdy jsem s tim nemel problem. Ale vim, ze tady na foru nekdo popisoval zpusob jiny. Ja mam zkusenosti s timto.
Možná blbej dotaz, ale děláš to s odšroubovaným víčkem expanzky? A není problém, když mám expanzku přímo na chladiči?

Napsal: pát 28.07.2006 07:57
od Pavel H
miloshm píše:
Pavel H píše:Takhle se jevi spatne odvzdusneni. Ja k odvzdusneni ten maly odvzdusnovak vubec nepouzivam. Sundam z chladice to vrchni hadici, naleju ji pomalu vodou tak, aby to motor pobiral. Kdyz je plna, sup s ni na chladic. Pak natocim motor, cca 2000 ot/m a mackam tu hadici do te doby nez pekne vidim jak do expanzni nadoby priteka neprerusovane proud vody prepadem. Pak doleju vody do expanzky na risku a je hotovo. Nikdy jsem s tim nemel problem. Ale vim, ze tady na foru nekdo popisoval zpusob jiny. Ja mam zkusenosti s timto.
Možná blbej dotaz, ale děláš to s odšroubovaným víčkem expanzky? A není problém, když mám expanzku přímo na chladiči?
Jojo, vicko expanzky je sundane. Jinka bys nevidel jak to proteka tim prepadem. A neni problem, ze ji mas na chladici.

Napsal: pon 31.07.2006 10:49
od miloshm
Tak jsem provedl odvzdušnění podle postupu, kterej napsal Pavel H a vypadalo to, že je to v pořádku, jen než jsem vyjel včera na vejlet. Celou cestou jsem jel se zapnutou klimou a ručička teploměru byla jak přibitá na prostřední čárce. Pak jsem zastavil tak na 2,5 až 3 hodiny. Poté po asi 20 km jízdy jsem zastavil asi na 5 minut a když jsem pak nastartoval, tak byla teplota na ty druhý čárce za půlkou (směrem k červenýmu poli). Chvilku jsem jel, ale teplota pořád stoupala a když byla skoro v červeným, tak jsem zastavil, otevřel kapotu a zpod víčka vyrovnávací nádržky jen valila voda. Po vychladnutí, dolití vody a novým odvzdušnění jsem zcela bez problémů dojel dom (cca 110 km) a ručička teploměru zase držela jak přibitá v půlce. Co si o tom mám myslet? V čem dělám chybu? Přece to nebudu každejch cca 150 km odvzdušňovat!

Napsal: pon 31.07.2006 11:35
od Pavel H
miloshm píše:Tak jsem provedl odvzdušnění podle postupu, kterej napsal Pavel H a vypadalo to, že je to v pořádku, jen než jsem vyjel včera na vejlet. Celou cestou jsem jel se zapnutou klimou a ručička teploměru byla jak přibitá na prostřední čárce. Pak jsem zastavil tak na 2,5 až 3 hodiny. Poté po asi 20 km jízdy jsem zastavil asi na 5 minut a když jsem pak nastartoval, tak byla teplota na ty druhý čárce za půlkou (směrem k červenýmu poli). Chvilku jsem jel, ale teplota pořád stoupala a když byla skoro v červeným, tak jsem zastavil, otevřel kapotu a zpod víčka vyrovnávací nádržky jen valila voda. Po vychladnutí, dolití vody a novým odvzdušnění jsem zcela bez problémů dojel dom (cca 110 km) a ručička teploměru zase držela jak přibitá v půlce. Co si o tom mám myslet? V čem dělám chybu? Přece to nebudu každejch cca 150 km odvzdušňovat!
Odvzdusnujes na studenem motoru, bavili jsem se o tom ted na srazu s Francisem a je to pry lepsi. Zkus to. Ale mozna je zavada jinde...

Napsal: pon 31.07.2006 12:47
od miloshm
Poprvé jsem to odvzdušňoval na studeným motoru, když to pak uteklo, tak jsem čekal až motor vychladne, ale studenej rozhodně nebyl.

Napsal: pon 31.07.2006 17:18
od sturmann
Ahoj,podobnej problém měl teď můj kámoš s tím samým typem motoru.Odvzdušnoval,dolejval,atd,atd.Chladič v poho,vše OK.A problém?Ten byl ve viskospojce na vrtuli na chladiči.Byla KO.Prostě tu vrtuli i při ohřátým autě zastavíš,nezkoušej to rukou.Sám bych čekal problém taky jinde,ale zkus to a uvidíš.Oprava říkal cca 4k :oops: Ale má po starostech.