Stránka 1 z 2

Napsal: ned 25.06.2006 10:30
od Huska
Může mi prosím někdo poradit jak se vynuluje u E39 oilservice po výměně oleje. Je to u auta po faceliftu, které už nemá nulovací zásuvku v motorovém prostoru. Mám info že se to dělá čudlíkem pro nulování tachometru, ale prostě se mi to nepodařilo :-(
Díky

Napsal: ned 25.06.2006 15:35
od Maxiczech
:idea: :idea: E39 (od 2000 -), E46, E53
Vozy bez diagnostické zásuvky pod kapotou.

Poznámka:
· Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na ujetých kilometrech, může být resetována teprve po spotřebování více než deseti litrů paliva.
· Kontrolka servisu, která se rozsvěcí v závislosti na čase, může být resetována teprve po uplynutí dvaceti dnů.
· Funkce kontrolky servisu podle časového plánu je dostupná pouze ve vybraných státech.
· Aby bylo možné resetovat kontrolku servisu podle časového plánu nebo kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, je nutné nejdříve aktivovat funkci 'reset distance service/resetování servisu podle ujetých kilometrů'.

Resetování kontrolky servisu podle ujetých kilometrů
(Olejový nebo kontrolní servis)
1. Zapalovací klíček v poloze '0'
2. Stiskněte a přidržte tlačítko pro levou ruku na sestavě přístrojů, otočte zapalovacím klíčkem do polohy '1'.
3. Držte tlačítko stisknuté, stav kontrolky se zobrazí po pěti sekundách. Displej zobrazí buď OIL SERVICE/OLEJOVÝ SERVIS, nebo INSPECTION/KONTROLA - rovněž se zobrazí zbývající vzdálenost.
Jestliže se servis podle ujetých kilometrů zobrazí s indikací 'reset', resetování kontrolky je možné. Jestliže se zobrazí bez indikace 'reset', nebylo ještě spotřebováno minimální stanovené množství paliva - resetování kontrolky zatím není možné.
4. Pro resetování kontrolky, bylo-li minimální stanovené množství paliva již spotřebováno, držte tlačítko stisknuté dalších pět sekund, abyste se dostali do resetovacího módu. Indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Chcete-li kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový plán servisu podle ujetých kilometrů se na pět sekund rozbliká na displeji, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete zresetovat kontrolku servisu podle ujetých kilometrů, zachováte dosavadní hodnotu, když tlačítko uvolníte a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní plán servisu podle ujetých kilometrů se pak na pět sekund zobrazí.
5. Po resetování servisu podle ujetých kilometrů lze resetovat i servis podle časového plánu. Jestliže tato funkce není k dispozici, zobrazí se indikace 'End SIA/Konec SIA' spolu se starým nebo novým plánem servisu podle ujetých kilometrů (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).
Servis podle časového plánu
(Roční kontrola)
6. Jestliže je funkce servisu podle časového plánu k dispozici, zobrazí se nyní její stav. Jestliže se údaj servisu podle časového plánu zobrazí s indikací 'reset', bylo stanovené časové hranice již dosaženo. Jestliže je zobrazen bez indikace 'reset', stanovené časové hranice nebylo dosud dosaženo.
7. Resetování kontrolky, jestliže stanoveného časového minima bylo dosaženo.
Stiskněte a přidržte tlačítko po dobu alespoň pěti sekund, indikace 'reset' se na pět sekund rozbliká. Jestliže chcete kontrolku resetovat, uvolněte, znovu stiskněte a opět uvolněte tlačítko (dokud indikace 'reset' ještě bliká). Nový časový plán servisu se na pět sekund rozbliká, pokud resetování bylo úspěšné.
Jestliže nechcete resetovat kontrolku servisu podle časového plánu, dosavadní hodnota se zachová, když uvolníte tlačítko a počkáte, dokud displej nepřestane blikat - původní časový plán servisu se pak na pět sekund zobrazí.
8. 'End SIA' se pak zobrazí se starým nebo novým časovým plánem servisu (podle toho, zda jste ho zresetovali, či nikoliv).
:wink: :lol: :lol: :lol: Dobrý, ne? To jsou fígle :!: :idea: :idea: :idea:

Napsal: ned 25.06.2006 19:33
od Huska
díky jdu to zkusit

Napsal: ned 25.06.2006 20:10
od Huska
Tak díky moc funguje to přesně podle návodu.

Doporučuju ho dát do technických informací.

Napsal: úte 27.06.2006 14:59
od Maxiczech
Huska píše:Tak díky moc funguje to přesně podle návodu.

Doporučuju ho dát do technických informací.

Tak to mě móóóc těší. :D

Napsal: úte 27.06.2006 15:17
od patras
Huska píše:Tak díky moc funguje to přesně podle návodu.

Doporučuju ho dát do technických informací.


ok bude tam

Napsal: úte 27.06.2006 15:20
od patras

Napsal: úte 27.06.2006 15:28
od Pavel H
A nebo tady:
http://www.mjauto.cz/inspekce/bwm.htm
odtud to ma i Max

Napsal: stř 28.06.2006 13:02
od Tomcat14
Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?

Napsal: stř 28.06.2006 16:14
od Marwin
Tomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?
To je tím, že jezdíš perfektně :D (pokus o vtip). Kdysi mi v Inveltu servisák tvrdil, že LED-ky zhasínají podle množství výfukových plynů, které jdou z motoru - přiznám se, že mu moc nevěřím, nebo skoro vůbec (čím by se to mohlo měřit - nevím, že by někde bylo průtokové čidlo na měření množství spalin). Měl jsem před časem podobný problém ... asi po 4000km nezhasla ani jediná LED-ka a pak po dalších asi 1500km zhasly dvě najednou. Od té doby je to ale v poho a zhasínají normálně tak jako i předtím. Příčina tedy neobjasněná. Kdyby někdo věděl jak to s těmi ledkami doopravdy je, rád se poučím (spíš tipuju závislost na času a ujetých km).

Napsal: stř 28.06.2006 16:34
od Vlasta
Marwin píše:
Tomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?
To je tím, že jezdíš perfektně :D (pokus o vtip). Kdysi mi v Inveltu servisák tvrdil, že LED-ky zhasínají podle množství výfukových plynů, které jdou z motoru - přiznám se, že mu moc nevěřím, nebo skoro vůbec (čím by se to mohlo měřit - nevím, že by někde bylo průtokové čidlo na měření množství spalin). Měl jsem před časem podobný problém ... asi po 4000km nezhasla ani jediná LED-ka a pak po dalších asi 1500km zhasly dvě najednou. Od té doby je to ale v poho a zhasínají normálně tak jako i předtím. Příčina tedy neobjasněná. Kdyby někdo věděl jak to s těmi ledkami doopravdy je, rád se poučím (spíš tipuju závislost na času a ujetých km).
Prvotní informace pro výpočet je množství spotřebovaného paliva, potom se ve výpočtu kalkuluje s údaji o počtu ujetých kilometrů s nezahřátým motorem, počet studených startů, možná i zatížení motoru v městském provozu, atd.

Napsal: stř 28.06.2006 18:07
od Huska
Vlasta píše:
Marwin píše:
Tomcat14 píše:Mám trochu jiný problém - po výměně a resetování jsem najel 7000km a kontrolky stále svítí všechny zelené??? Nevíte čím to?
To je tím, že jezdíš perfektně :D (pokus o vtip). Kdysi mi v Inveltu servisák tvrdil, že LED-ky zhasínají podle množství výfukových plynů, které jdou z motoru - přiznám se, že mu moc nevěřím, nebo skoro vůbec (čím by se to mohlo měřit - nevím, že by někde bylo průtokové čidlo na měření množství spalin). Měl jsem před časem podobný problém ... asi po 4000km nezhasla ani jediná LED-ka a pak po dalších asi 1500km zhasly dvě najednou. Od té doby je to ale v poho a zhasínají normálně tak jako i předtím. Příčina tedy neobjasněná. Kdyby někdo věděl jak to s těmi ledkami doopravdy je, rád se poučím (spíš tipuju závislost na času a ujetých km).
Prvotní informace pro výpočet je množství spotřebovaného paliva, potom se ve výpočtu kalkuluje s údaji o počtu ujetých kilometrů s nezahřátým motorem, počet studených startů, možná i zatížení motoru v městském provozu, atd.


přesně tak druhotně počítá i v jakých otáčkách jezdíš, tudíš při klidné jízdě zhasínají pomaleji. Také zohlednuje stáří oleje která by neměla překročit rok.... možná se ti to tak sešlo že pak skočili 2 rychle po sobě :-)

Napsal: stř 28.06.2006 18:38
od Marwin
To Vlasta & Huska :D :D :D
Díky moc pochopil jsem, že má nedůvěra v servisáka Inveltu byla oprávněná ... inu i mistr tesař si myslí, že může někdy laikům nas..t na hlavu.
Každopádně díky moc za odpověď. Tomcatovo problém to ale asi neřeší. :(

Napsal: stř 28.06.2006 18:44
od Tomcat14
Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??

Napsal: stř 28.06.2006 19:47
od Vlasta
Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
Na 0W-30, popř. 5W-30 tak 25-30 tis. km

Napsal: pát 30.06.2006 16:17
od Marwin
Já plním plnosyntetikou Castrol 0W-40 (e39 523i) a řídím se počítačem. Olej měním vždy, když mi nějaký čas svítí poslední zelená a vychází mi to tak na 18-20tis. km. Ten vypuštěněj olej vypadá ale velice hezky (taková tmavší hnědá barva, nic černýho) tak si myslím, že 25tis. by to asi vydrželo. Nicméně si říkám, protože cena oleje je zanedbatelná proti problémům s motorem, radši dám motoru dřív za míň peněz, než aby to bylo později moc drahý. :P

Napsal: pát 30.06.2006 20:34
od Huska
Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??


trochu tě zklamu.. BMW nepozná jak kvalitní/nekvalitní olej jsi do něj nalil, tudíš kontrolky zohlednují pouze výše popsané veličiny


Napsal: sob 01.07.2006 00:46
od major
Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??
Důrazně nedoporučuji překračovat výrazně výměnné lhůty!! U TDS je okolo 15tis. km. Pokud chceš vědět jak hodně je olej po takovémto kilometrovém proběhu vyčerpaný a případně kolik na něj můžeš ještě najet, zašli vzorek náplně do Ústavu paliv a maziv na rozbor. Stojí to okolo pětikyla. Tady je kontakt na Pražskou laborku: tel. 274 021 342 - 3. Potom je možné výměnnou lhůtu protáhnout o poměrné množství km dané procentem vyčerpanosti oleje. Rozhodně tedy svévolně nepřekračuj výměnné lhůty dané výrobcem motoru bez rozboru vyčerpanosti olejové náplně.
Tyto rozbory poměrně často využívají autodopravci s novějšími vozovými parky, kde se používají kvalitnější a také dražší oleje. Náplň v tahači je okolo třiceti litrů a někteří řidiči pak nalítaj na jednu náplň i přes 100 tis. km.

Napsal: sob 01.07.2006 00:47
od major
Huska píše:
Tomcat14 píše:Jezdím opravdu lidsky a spotřebu mám do 8l/100km. Tak, že by to bylo opravdu tím. Kolik mohu tedy ujet s 525tds na plnou syntetiku??


trochu tě zklamu.. BMW nepozná jak kvalitní/nekvalitní olej jsi do něj nalil, tudíš kontrolky zohlednují pouze výše popsané veličiny

Přesně tak :wink: .

Napsal: pon 01.10.2007 17:26
od zubatafish
prsím jak mam vymazat interval u roku 99 mam e39 528i rv99 a nějak mě tento návod nevalí a taky mam diagnostickou zásuvku u motoru diky