Stránka 1 z 2

Napsal: ned 25.06.2006 10:12
od Pivson
Tak při těch velkejch teplotách mě trochu začalo zlobit chlazení.
E34 motor 2.0 M50

Projevy:
Pri větší rychlosti ručička trochu vyleze za "střed" budíku.
(Tomu bych se až zase nedivil, pri teplote vzduchu 35 to je jasny)

Jen nechápu, že když vypnu motor třeba na benzince. Natankuju, zapnu klíče tak budík ukaže teplotu kousek pred červeným polem a pak spadne cca 2 mm před středovou čárku. A pak se to při jízdě drží a sleze na pulku.

Optická kontrola dobrá, nikde nic neteklo na pohled, kapalina neubývá, je krasně čistá, chladič rovnoměrně teplej (měněn 99) hadice jdou zmačknout

Provedl jsem odvzdušnění (mimochodem napiště sem správnej postup.

Zkoušel jsem i zahřát na sepnutí visco, ale nikdy to nedoslo tak daleko.
Pri volnoběhu ji rukou normalně zastavím, což je podle mě OK.

První co jsem udělal, sundal jsem spodni kryt pod chladicem a motorem.
Precijenom tam bude větší přístup vzduchu. Daval jsem ho tam v zime a mohlo by to byt jedna z příčin.

Pak ještě preventivně přemýšlím nad termostatem a mozna časem i vodní pumpu.

Nějáké rady?

Napsal: ned 25.06.2006 12:35
od dafa
To,ze teplota za jizdy prekroci mirne normal v techto teplotach v plnem tahu neni nic vaznyho.To je normal.A ze teplota po zastaveni motoru stoupne do cerveneho policka je naprosto normalni a deje se to u vsech aut a nejen tech.Ohrata voda prestane cyrkulovat a tim snadneji zvysi teplotu.Po nastartovani se roztoci vodni pumpa a rozcyrkuluje vodu v obehu a zlepsi se chlazeni.Tim samozrejme rucicka teploty se vrati na provozni teplotu(pokud chlazeni funguje).Tekze v tvem pripade nevidim duvod k panice.Chlazeni funguje.A pokud jde o odvzdusneni,tak system by se mel odvzdusnit sam.Da se mu pomoci jen tim,ze otevres zatku na expanzce a natocis motor a nechas to bezet. musi se otevrit i topeni,at se otevre cely system.

Napsal: ned 25.06.2006 15:30
od Maxiczech
Možná důvod k panice není, ale zřejmě ta teplota o něčem napovídá. Co je uvedeno výše je určitě pravda, ale normalní stav chlazení tohle nedělá. Nemám E-34, ale dle mého názoru je systém chlazení vcelku totožný s ostatními modely BMW. Mám E-39 a i při tepolotě +35 stupňů mi ručička při stání vozu nepřesáhne střední polovinu budíku. Na tohle by měla právě reagovat vizkospojka nebo zcela jistě sahara, pokud je motor vypnutý! Mrkni na vizkospojku a saharu! To jsou dvě věci, kde bych viděl problém!
:idea:

Napsal: ned 25.06.2006 20:39
od Pivson
No mě zaraží že to do tedka nědělalo, ale teploty jsou fakt vysoky a vzduch je dost teplej.

Odvzdušnění jsem provedl jak říkaš a ješte byl na chladiči otevřenej šroub.

No teplota nikdy nestoupúla tak aby visco zapínala. Priznám se že se mě nechce zbytečně zahřejvat motor. A při volnoběhu trochu vyleze. V koloně jako spravněj škodovkář klidně pomůžu topením.
Vizuelně vyda OK

Visco by měla spínat při cca 82 stupních a fungovat asi do 60 stupnů

Pro jistotu začnu termostatem

Napsal: ned 25.06.2006 20:46
od Pivson
Jo ten sundanej dekl pod motorem dost pomphl, budu davat jen na zimu :-)

Napsal: ned 25.06.2006 20:55
od RedBaron
Jestliže je všechno v chladící soustavě v pořádku, výchylka na hodinách může být max. za minutu dvanáct nebo dvanáct a jedna minuta. Jinak něco začíná zlobit. Tohle vypadá spíš na vodní pumpu, ale první ze všeho bych prostříknul chladič směrem z motorového prostoru dopředu po směru jízdy. Tátovi minulý týden na závorách taky začala lézt přes střed když měl puštěnou klimu, tak jsme to udělali a ejhle, hodiny jsou zase na dvanáctce :D

Napsal: pon 26.06.2006 12:59
od Maxiczech
To je také jedna z možností. Zasranej chladič. :idea: Ale to, aby člověk rozumně vyčistil, je potřeba chladič úplně vyndat.. :cry:

Napsal: pon 26.06.2006 13:07
od Pivson
Maxiczech píše:To je také jedna z možností. Zasranej chladič. :idea: Ale to, aby člověk rozumně vyčistil, je potřeba chladič úplně vyndat.. :cry:
No nevím, zkusím se na to podívat.
Chladič je z roku 99, ale i tak může byt zasranej.
No musím se na to podívat

Napsal: pon 26.06.2006 13:14
od vally
Mně se to jeden čas chovalo podobně... jen mi ručička lítala až do červeného pole. Kontroloval jsem motor a zdál se bejt v poho, jen možná hadice měli větší tlak... Nakonec bylo vadný čidlo teploty...

Napsal: pon 26.06.2006 13:31
od Pivson
Kde je čidlo chladící kapaliny, nejsem si 100pro jistej.
Hladam v ETK

Snad někde jako na boku hlavy po leve straně motoru

M50 bez vanosu, bez klima

Napsal: pon 26.06.2006 16:27
od Maxiczech
vally píše:Mně se to jeden čas chovalo podobně... jen mi ručička lítala až do červeného pole. Kontroloval jsem motor a zdál se bejt v poho, jen možná hadice měli větší tlak... Nakonec bylo vadný čidlo teploty...
8O Jak jsi kontroloval motor :?: Očima :?: 8O :wacko:

Napsal: pon 26.06.2006 18:00
od Pivson
Maxiczech píše:
vally píše:Mně se to jeden čas chovalo podobně... jen mi ručička lítala až do červeného pole. Kontroloval jsem motor a zdál se bejt v poho, jen možná hadice měli větší tlak... Nakonec bylo vadný čidlo teploty...
8O Jak jsi kontroloval motor :?: Očima :?: 8O :wacko:
Samozřejmě myslel na unik chladící kapaliny.
Na to oči bohatě stačej.

Natlakovat celej systém lze i v umělých podmínkách.
Ale to se moc nedělá, špíč se to bere po částech, chlůadič, hlava, blok atd

Napsal: úte 27.06.2006 08:05
od Hanz
normalni to neni, teplota se nesmi nikam hejbat, zacal bych sundanim vrtule a vyfoukanim nebo prostrikanim chladice, kdyz to bude stejny, tak termostat a vodni pumpu (to bych vymenil zaraz, kdyz budes mit vypustenou vodu, jednak termostat nestoji balik a jednak driv nebo pozdeji zakuka)...

Napsal: stř 28.06.2006 12:51
od voko21
Doplním ještě k odvzdušnování dieselů: U M21 nestačí odvzdušnit tím, že sundáš víčko na expanzce. Musí se povolit odvdušňovák na termostatu do té doby, než z něj nezačne unikat ch.k.. Hadice k termostatu jsou tam jako otočený sifon u umyvadla, takže je tam takové množství vzduchu, že to vodní pumpa nevytlačí a pak termostat neotevře vnější ch. okruh. (nebo otevře, ale není stejně funční). To je k M21. U M20 je to trochu jednodušší.

Tak se na něco zeptam: Jak lehce by měla jít točit vrtule, při vypnutým motoru? Točit s tím jde, řekl bych snadno, ale při natočeným motoru bych tu vizku asi nepřemohl k zastavení ani za studena. Nebo bych měl spálenou kůži na dlani. :) Zase je lepší že to jde víc ztuha, než aby šla moc lehce a nazapínala né? Takže to má vliv asi jen na spotřebu paliva, chladící funkci to plní.

Napsal: stř 28.06.2006 14:29
od delawega
vywapkovat chladic, skontrolovat visco, vymenit termostat, moze byt aj vodna pumpa alebo snimac teploty.
mal som 2x tento problem..1x termostat 2x snimac teploty.
co sa tyka vodnej pumpy aj tam by mohla byt zrada... mne poradili menit vodnu pumpu kazdych 100 tisic a je pokoj, dovodili to tym, ze ked ma uz nieco zasebou a stale je este funkcna nemusi uz dostatocne tlacit a oto pomalsie ochladi system... :idea:

Napsal: stř 28.06.2006 16:43
od vally
To Max: co uděláš, když ti auto začne hlásit, že vaří.... Zastavíš a půjdeš se kouknout na motor,ne? Kontroloval jsem, jestli mi někde neutíká chladící kapalina a tlak v hadicích... Ale jak jsem psal, u mně motor nevařil, jen blblo čidlo...

To Pivson: našel jsem tohle: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 . Díl číslo 8

Napsal: čtv 29.06.2006 10:27
od Bambim
Za kolik se da sehnat novy chladic? (E34 520i 24v M50)

Napsal: čtv 29.06.2006 10:33
od voko21
Bambim píše:Za kolik se da sehnat novy chladic? (E34 520i 24v M50)
Podívej se sem:

Kód: Vybrat vše

http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=73&
a zadej značku a motor.

Napsal: pát 30.06.2006 16:35
od Marwin
Bambim píše:Za kolik se da sehnat novy chladic? (E34 520i 24v M50)
Ještě se můžeš podívat na http://www.ebay.de a do vyhledávače na záložce "Kaufen" zadej "Wasserkühler BMW E34 (znak ü napíšeš jako ALT+129). :D

Napsal: pát 30.06.2006 21:51
od Doktor1
Mám podobný problém na TDS,při jízdě nad 180km/h jde ručička teploty k červenému políčku. Neměl jsem ty nervy to zkoušet až do červeného,ale jak jsem sundal nohu z plynu,tak šla teplota zase na normál. Do 180 to nedělá vůbec nic,i když to člověk drží ve 4000ot na 4ku(140km/h),tak nic,jen na 5ku ve 180.Chladiče jsem vypral vodou,ale dělá to i tak. Motor po otevření kapoty se zdál hodně horkej,ale vody bylo dost a natlakovaný to nebylo. Normálně jezdím do 140ti,takže mě to zas tak netrápí,ale normál to není...

Nějaké nápady? :?: