Stránka 1 z 3

Napsal: pon 01.05.2006 22:53
od sb
Chtel bych se zeptat jak poznam ze nefunguje ventilator u chladice?Ted jsem si nejak uvedomil ze za ten rok co mam e39 jsem jeste neslysel bezet ventilator,teda ne ze bych se na to nejak zameroval,ale i v nejvetsim vedru v zacpe jsem neslysel ze by se neco rozbehlo.Je mi divny ze by se mi nepodarilo natolik zahrat motor aby to neseplo.Akorat kdyz zapnu klimu tak se zacne tocit,znamena to ze je v pohode a bude se tocit i u teplyho motoru.Mozna jen bezi potichu,proto jsem si toho nevsim.

Napsal: úte 02.05.2006 08:33
od Jakesh
To je ventilátor od klimy.

Napsal: úte 02.05.2006 09:16
od skautik
vzdy kdyz zapnes klimu a nebo teplota chl. kapaliny presahne tusim 96°C

pokud nefunguje, bud spatne kontakty, nebo spatny odpor pro prvni stupen (ma 2 rychlosti otaceni), nebo spatny motor - casto se zadira

Napsal: úte 02.05.2006 18:44
od Maxiczech
Tak tak. Ten ventilátor běží jen při zapnuté klimatizaci. Pokud funguje v 96 stupních jako sahara, jak píše výše, to nevim. Hlavně se ti při větší teplotě motoru musí naplno rozběhnout vrtule na chladiči. Pokud ne, tak si vyměň vizkospojku na vrtuli, jinak budeš v létě v červenym. :(

Napsal: úte 02.05.2006 20:42
od sb
viskozni spojka by mela bejt v pohode,nechaval jsem to kontrolovat,ventilator se u klimy toci.....kazdopdne vsem diky

Napsal: stř 03.05.2006 08:06
od Birkoff
Měl bych dotaz, mě se netočí a tak bych to potřeboval zkontrolovat (konektor,odpory,motor). Jak se k tomu dostanu. Nemám tušení, jak to rozebrat. Alespoň tip.

Napsal: stř 03.05.2006 08:12
od Milda
Birkoff píše:Měl bych dotaz, mě se netočí a tak bych to potřeboval zkontrolovat (konektor,odpory,motor). Jak se k tomu dostanu. Nemám tušení, jak to rozebrat. Alespoň tip.

Upřesni co se ti netočí a model.

Napsal: stř 03.05.2006 08:33
od sb
mam e39 523 r96-taky bych si to radsi zkontroloval

Napsal: stř 03.05.2006 14:08
od Birkoff
E39 535iA 6/96 a netočí se ten ventilátor před chladiči čili klima. Jen to potřebuju zkontrolovat a najít chybu.

Napsal: stř 03.05.2006 14:20
od Milda
Birkoff píše:E39 6/96 a netočí se ten ventilátor před chladiči čili klima. Jen to potřebuju zkontrolovat a najít chybu.

Ventilator co je před klimou se spíná jen při přehřátí.Zapni klimu na plný výkon a při stojícim autě /zahřatý motor/ by měl cca do dvou minut sepnout.Venkovní teplota by měla být tak 20 st.. Po schlazení se ventilátor vypne.Pokud bude chladný vzduch tak nemusí sepnout vůbec.Spínaní větřáku se řídí tlakem v systému klimy.Spínač s vyrovnávací nadobkou bývá většinou v pravem předním rohu motoroveho prostoru.Pokud vetřák nesepne doporučuji jako první krok vyčistit spoj kabeláže,který je asi 20cm od motorku bývá velmi často po zimě zoxidovaný a většinou to pomuže..Aby ses k němu pohodlně dostal je dobré demontovat přední nárazník a ledvinky.

Napsal: stř 03.05.2006 22:17
od Maxiczech
Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:

Napsal: stř 03.05.2006 22:36
od Milda
Maxiczech píše:Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:

Větřak by měl jet jen do okamžiku než se klima natlakuje a chladi.tlak začne klesat klima se ohřiva a spinač sepne vrtuli aby ji opět vychladil.Ve velkých vedrech nebo v zácpě muže jet větřák pořad.za normalních podmínek spína jsen při změně tlaku v klimě.Pokud vam jede vetřak klimy pořad při zapnute klimě,MATE V PR***LI tlakový spinač na vyrovnávací nadobce je to ta 5 a 6.Toš tak.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

Napsal: čtv 04.05.2006 20:49
od Maxiczech
Milda píše:
Maxiczech píše:Bavíme se o e-39?
Já zapnu klimu a automaticky se spustí vnější ventilátor. Ani vteřina zprodlení. Při zapnuté klimatizaci by u e-39 měl točit ventilátor bez ohledu na teplotu motoru.. :wink:
Opravdu, opravdu.. mňň..,, nevíím o tomm... V.Klaus :lol:

Větřak by měl jet jen do okamžiku než se klima natlakuje a chladi.tlak začne klesat klima se ohřiva a spinač sepne vrtuli aby ji opět vychladil.Ve velkých vedrech nebo v zácpě muže jet větřák pořad.za normalních podmínek spína jsen při změně tlaku v klimě.Pokud vam jede vetřak klimy pořad při zapnute klimě,MATE V PR***LI tlakový spinač na vyrovnávací nadobce je to ta 5 a 6.Toš tak.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

:idea: To? velká pravda :idea:
:sorry: netočí se okamžitě při zapnuté klimě.. :oops:
Vyzkoušel jsem to a je tak..
:respect: for Milda

Napsal: pát 05.05.2006 11:10
od vally
Mně se ten větrák točil ihned, jak jsem zapnul klimu a pak se už nevypínal. Pak mi začal hučet kompresor, tak jsem nechal náplň vyměnit a především doplnit - už mi jí tam dost chybělo. Kompresor ztichnul a vrtule se točí jen někdy... To by vysvětloval ten argument s tím tlakem, tedy krátce řečeno - potvrzuji, co bylo již řečeno...

Napsal: úte 09.05.2006 19:05
od Wolfi
Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

Napsal: úte 09.05.2006 20:16
od Milda
Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.

Napsal: úte 09.05.2006 20:56
od Wolfi
Milda píše:
Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky

Napsal: úte 09.05.2006 21:26
od Milda
Wolfi píše:
Milda píše:
Wolfi píše:Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky


ASI 20CM OD VENTILATORU JE NA KABELÁŽI SPOJ.TEN KAŽDOPÁDNĚ VYČISTI,PO ZIMĚ BYVÁ ZASRANÝ.VE SVASKU MÁŠ PODLE TYPU VOZU 3 NEBO4 KÁBLE.JEDEN JE KOSTRA TAK HO UKOSTŘ POKUD PO ROZPOJENÍ NEBUDE UKOSTŘENÝ.NO A TEN PLUS STRČ DO NĚKTEREHO ZE ZBYLÝCH OTVORU.VĚTŘÁK SE TI MUSI ROZTOČÍT,POMALU NEBO RYCHLE DO LEVA NEBO PRAVA,ALE MUSI SE TOČIT.POKUD SE TOČÍ HLEDEJ TLAKOVY SPÍNAČ.Z MOJI ZKUŠENOSTI BÝVÁ NEJČASTĚJŠÍ ZAVADA V ZAOXIDOVANEM SPOJI NA KABELÁŽI.VENTILATOR MÁ DOBŘE UTĚSNĚNÝ ELE.MOTOREK A NEVZPOMÝNAM SI ŽE BY ODEŠEL.VĚTŠINOU KABELÁŽ NEBO SPÍNAČ.

Napsal: úte 09.05.2006 21:47
od Wolfi
Milda píše:
Wolfi píše:
Milda píše:[quote="Wolfi"]Hele chlapi, nevíte jak je to na E36 ? Jde mi o to, že mě se netočí vůbec (diagnostikovali při plnění klimi), klima se tudíž moc přehřívala a nový stojí něco kolem 8000 bez DPH... Chtěl bych ho prvně pořádně odzkoušet (kde co propojit aby se sepl bez ohledu na čidlo), abych nevyhodil kvůli blbosti takový ranec peněz. díky moc

VĚTŠINOU ODEJDE SPINAČ NA VYROVNAVAČÍ TLAKU.NATÁHNI SI JEDN KABLÍK Z +polu V MOTOROVEM PROSTORU.DRUHY NA KOSTRU A VĚTŘÁK SE MUSÍ ROZTOČIT.POKUD SE NEROZTOČÍ TAK VYROVNAVACI NADOBKA JE U VĚTŠINY BMW NA PRAVÉ STRAVĚ POD SVĚTLEM.


počkej, tomu nerozumím...pokud natáhnu plus na přímo do ventilátoru a neroztočí se, tak tu nádobku už nemusím hledat, ne ? uklepl jsi se, nebo to špatně chápu ?

Eventuelně, je jedno jak to připojím ? (mám na mysli polaritu) ?
díky


ASI 20CM OD VENTILATORU JE NA KABELÁŽI SPOJ.TEN KAŽDOPÁDNĚ VYČISTI,PO ZIMĚ BYVÁ ZASRANÝ.VE SVASKU MÁŠ PODLE TYPU VOZU 3 NEBO4 KÁBLE.JEDEN JE KOSTRA TAK HO UKOSTŘ POKUD PO ROZPOJENÍ NEBUDE UKOSTŘENÝ.NO A TEN PLUS STRČ DO NĚKTEREHO ZE ZBYLÝCH OTVORU.VĚTŘÁK SE TI MUSI ROZTOČÍT,POMALU NEBO RYCHLE DO LEVA NEBO PRAVA,ALE MUSI SE TOČIT.POKUD SE TOČÍ HLEDEJ TLAKOVY SPÍNAČ.Z MOJI ZKUŠENOSTI BÝVÁ NEJČASTĚJŠÍ ZAVADA V ZAOXIDOVANEM SPOJI NA KABELÁŽI.VENTILATOR MÁ DOBŘE UTĚSNĚNÝ ELE.MOTOREK A NEVZPOMÝNAM SI ŽE BY ODEŠEL.VĚTŠINOU KABELÁŽ NEBO SPÍNAČ.[/quote]

díky ti moc, zítra na to zkusím mrknout...

Napsal: stř 10.05.2006 16:55
od Wolfi
Tak ventilátor je funkční a ten spínač taky spíná....tak kde by mohla být zrada ?