Stránka 1 z 1

Napsal: pát 24.03.2006 01:04
od DOEMIXXX
Hi, pls poradte mi na co si mam dat mega pozor pri koupi 524TD.Thx vsem..Peez

Napsal: pát 24.03.2006 04:48
od RedBaron
DOEMIXXX píše:Hi, pls poradte mi na co si mam dat mega pozor pri koupi 524TD.Thx vsem..Peez
Jako E34? Tak to si dej pozor úplně na všechno. V první řadě na motor, který je zrovna u tohoto typu nejslabším článkem, měl by mít v pořádku chlazení a budík teploty držet na dvanácti hodinách, ale to v tomto počasí těžko otestuješ, ve 30°C a v koloně to jde líp. Měl by startovat za studena bez problému na první otočení a po zahřátí zatáhnout od 1500-4000 otáček plynulým nárůstem výkonu, bez vynechávání mezi 110-130 km/h. Nečekej od motoru ve dvou tisících žádný kopanec jako u VW TDI, není tam. E34 je dneska dvacetiletá bába, háklivá na přední nápravu, takže když brzdíš ze stovky na 80, nemělo by auto vibrovat, by? jen náznak bude znamenat, že tě čekají investice, ale bordel můžou dělat i třeba nevyvážená kola, když je stav čepů a ramen na nápravě horší, bude to dělat víc. S horšími předními tlumiči se z celkem mrštného sedanu stává nemotorný parník, vyběhaná převodka řízení taky moc jistoty nepřidá a buď připraven, že měnit silentbloky na předních ramenech, tyčky stabilizátorů nebo silentbloky zadní nápravnice, jsou věci, které tě můžou běžně potkat. Vyzkoušej si, jestli chodí všechny elektrické věci, a případně klima, které chodit mají, protože když to zjistíš pozdě, zaplatíš plnou cenu a ještě budeš lézt do palubky zpředu nebo jí demontovat taky celou, kutit, předělávat a zjiš?ovat různá překvapení. Palubka tě čeká i v případě že bude děravý radiátor topení a v interiéru bude cítit nemrzka nebo dokonce budou mokré koberce.

Samozřejmě výše uvedené rady ber s rezervou, kupuješ starý auto a ideální kusy se dneska hledají ve Švýcarsku a platí se za ně nesmyslné částky, ačkoli 524td tam nenajdeš, nafta tam byla vždycky dražší než benzín. Je jen na tobě, jak orvaný, oseděný a doježděný kus vezmeš, všechno záleží na ceně, která se v současnosti u tohoto typu pohybuje od 25 tisíc za vrak do 80 tisíc za libovku a nejnovější rok a co jsi ochoten zkousnout a jak dobrýho a levnýho mechanika na dodělání drobností máš. Musíš prostě vědět, co chceš. S vybíraným autem bys měl možnost projet se alespoň 20 kilometrů, nechvátej, vše pořádně zkus a lépe s sebou vzít někoho, kdo pětky zná. Když si nevybereš úplnej citrón, určitě se povozíš líp než ve Feldě, především na delších cestách.

Hodně štěstí při výběru přeje majitel 524td z roku 88 za 28.000,- Kč, zvenku dobité bílé mrchy s 750 tisíci na křížku, která startuje v -20°C na první otočení, jezdí, chladí, topí, větrá, driftuje, vozí do polí a luk na 30 cm kyprého sněhu a provádí další věci pro svého majitele bez škobrtnutí spolehlivě každý den už víc než rok a 40.000 km :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: pát 24.03.2006 08:39
od Jakesh
To má fakt 750.000 ??? :woot:

Napsal: pát 24.03.2006 11:29
od vally
Kde je to focený, skoro to vypadá jak u nás na Šumavě? Ale tyhle krajiny si budou dost podobný...

Napsal: pát 24.03.2006 21:42
od RedBaron
vally píše:Kde je to focený, skoro to vypadá jak u nás na Šumavě? Ale tyhle krajiny si budou dost podobný...
1-3 kousek od Kašperek cestou kolem řeky
4-5 cestou z Kašperek na Horskou Kvildu
6 V polích nad Římovskou přehradou u Sedlcí, odpůrci zadního náhonu by asi koukali, kam se s tím dá dojet

Napsal: stř 29.03.2006 15:46
od vally
RedBaron píše:
vally píše:Kde je to focený, skoro to vypadá jak u nás na Šumavě? Ale tyhle krajiny si budou dost podobný...
1-3 kousek od Kašperek cestou kolem řeky
4-5 cestou z Kašperek na Horskou Kvildu
6 V polích nad Římovskou přehradou u Sedlcí, odpůrci zadního náhonu by asi koukali, kam se s tím dá dojet
Tak jsem se nemýlil...já jsem ze Sušice a po cestách na Kašperky, Srní atd. jsem se něco najezdil....

Napsal: stř 29.03.2006 15:57
od krakatit
a tobe na te E34 funguje vse jak ma a jak popisujes? za 28000,- by to byl fakt dobrej kauf :)