Stránka 1 z 2

Napsal: ned 12.03.2006 17:45
od V-sky
Zdravim,
Chci si koupit E 39 (a rozsirit rady hrdych majitelu BMW :onfire: )a zvazuji motor a proto bych zde chtel pozadat o radu.
Najedu okolo 30000km/rok, vetsina mesto, mezi mesto, 1tydne dalka. Do ted jsem lital s AR GTV 2,0 TB V6 (cca 200koni) - docela to uslo :) ...ale predohrab :!: No a kdyz sem po precteni ruznych prispevku "filozoval" co by bylo nejlip tak jsem dosel k tomuhle:
520i ...slaby na tu vahu auta
523i ...lepsi ale "asi" tam bude chybet rezerva vykonu
525d ...no nevim ? osobne nevim proc :?:
528 ....snad spravna volba
530d...vykon tam bude ale nejsem si jisty ohledne vetsi vahy naft motoru na predni napravu a celkove......s naftou jsem nejezdil


.....jo a to silham i po automatu :blush: (snad me neukamenujete?!)

Takze mam/mel bych finale mezi 528i a 530d. Sice by se mi libilo jezdit za 9l/100 nafty (lakava predstava :rolleyes: ), ale jsem naucen ze sveho soucasneho jezdit za 11l/100 coz by mohlo byt spotrebou podobne s 528i.
Co vy na to ?
Predem diky za Vase nazory a rady. V-sky

Napsal: ned 12.03.2006 19:58
od Strosek
Podle toho, co píšeš, doporučuju 528i.
I pro sebe bych volil spíš 528i jak 530d.

Automatu bych se nebránil.

Napsal: ned 12.03.2006 21:39
od Catalyst
Strosek píše:Podle toho, co píšeš, doporučuju 528i.
I pro sebe bych volil spíš 528i jak 530d.

Automatu bych se nebránil.


vies .. Dcko je pre deti do 12rokov.. :-)

Napsal: ned 12.03.2006 21:44
od matal
Catalyst píše:
Strosek píše:Podle toho, co píšeš, doporučuju 528i.
I pro sebe bych volil spíš 528i jak 530d.

Automatu bych se nebránil.


vies .. Dcko je pre deti do 12rokov.. :-)


Ale to je zase blábol.. :roll: :roll:

Napsal: ned 12.03.2006 21:48
od matal
taky bych šel raději do benzínu, ale ještě lépěji 530i-170Kw, záleží kolik chceš do toho dáti peněz.. :wink:
Spotřebu budeš mít cca stejnou,kolem 11L/100

Napsal: pon 13.03.2006 09:21
od Strosek
Catalyst píše:
vies .. Dcko je pre deti do 12rokov.. :-)


Tak todle sem moc nepochopil. :? :twisted:

Co se stalo, koho zabili ?

Napsal: pon 13.03.2006 09:45
od Jirka-328
Strosek píše:
Catalyst píše:
vies .. Dcko je pre deti do 12rokov.. :-)


Tak todle sem moc nepochopil. :? :twisted:

Co se stalo, koho zabili ?


Zabili Kennyho!!!

jinak bych šel taky do benzinu, nafty starší nafty bych se bál. A asi bych se teda přikláněk k tý 530i.

Napsal: pon 13.03.2006 09:55
od RuDoSh
kdyz uz automat tak bych sel do dyzlu :-)

Napsal: pon 13.03.2006 10:55
od V-sky
jojo, zatim tak nejak mi potvrzujete moji vnitrni "nerozvahu" :lol:
Prave ze kdyz sem si rikal za by treba automat, tak sem si rikal diesel. S tim ze kdyz mi vyleze spotreba (diky automatu) tak budu ve finale tam kde s manualem benzinem. Ale zas na druhou stranu mam taky trochu strachu ze starsiho naftaku. Dost sem cetl o zatezi naftovyho tezsiho motoru na predni napravu. A na tech nasich cestach to bude asi uchvatne umocneny :?
Jo a nekde sem se tu docetl neci postreh ze snad 530d "vitezi" nad 528i diky kroutaku ?! :eh: .....tak proto sem to hodil do fora. Preci jenom Vy toho mate najeto s BMW o trochu vic nez ja ! :mrgreen:

No a v reakci na 530i....souhlas.Urcite bude lepsi nez 528, hadam ze stejne jako 540bude zas lepsi nez 530 atd. Ale hlavni problem bych videl v tom ze 530i je opravdu nedostatkove zbozi. Co sem koukal tak jich je jen par kusu (podobne jsou na tom i 525i)

Jeste jednou dik za reakce.....a klidne to jeste rozvirte :bigups: Stale jsem ve fazi poznavani a rozhodovani !

Napsal: pon 13.03.2006 11:20
od Strosek
Myslím, že už dávno neplatí automat = vyšší spotřeba
automat+diesel = kup si do rezervy starter, žhavky

3.0 je 8v - takže se připrav, že máš 8x svíčka, 2x těsnění pod palice,....
Jináč je to samozřejmě super motůrek.
Äle ta 2.8i bude chlastat míň. Je to, myslím, optimální motorizace pro e39.

Když 540i, tak na LPG - systém Vialle - přímý vstřik kapalnýho plynu, což je investice cca 50k.
A pak už je jedno esli automat, nebo mauál.
Já mám automat rád. Ve většině případů je díky automatu motor v lepší kondici jak ve spojení s manuálem.
Nelíbilo se mi spojení automat diesel - vždy, když jsem si přepnul na sekvenční řazení, zapomínal jsem na to, že jedu s dieselem a moc jsem ho točil - s benzínem v automatu je to žádoucí :twisted: , naftě to, myslím, daleko víc škodí - takže jsem se podvědomě zžíral myšlenklou, že motor ničím. A neužíval jsem si to tak jako s benálem.

Napsal: pon 13.03.2006 11:31
od RuDoSh
Strosek píše:Myslím, že už dávno neplatí automat = vyšší spotřeba
automat+diesel = kup si do rezervy starter, žhavky

3.0 je 8v - takže se připrav, že máš 8x svíčka, 2x těsnění pod palice,....
Jináč je to samozřejmě super motůrek.
Äle ta 2.8i bude chlastat míň. Je to, myslím, optimální motorizace pro e39.

Když 540i, tak na LPG - systém Vialle - přímý vstřik kapalnýho plynu, což je investice cca 50k.
A pak už je jedno esli automat, nebo mauál.
Já mám automat rád. Ve většině případů je díky automatu motor v lepší kondici jak ve spojení s manuálem.
Nelíbilo se mi spojení automat diesel - vždy, když jsem si přepnul na sekvenční řazení, zapomínal jsem na to, že jedu s dieselem a moc jsem ho točil - s benzínem v automatu je to žádoucí :twisted: , naftě to, myslím, daleko víc škodí - takže jsem se podvědomě zžíral myšlenklou, že motor ničím. A neužíval jsem si to tak jako s benálem.


530i e39 je vzdy R6, ne V8....... plyn ne! :-)

s tim starterem nechapu a jestli zhavicky, nebo obyc svicky do benzinu, je skoro jedno :-)

me se treba TDSo s automatem libilo(e34)..... na dlouhe trasy to byla parada (hodne dlouha petka)

je to hodne subjektivni a se steptronikem nemam zadnou zkusenost.....

Napsal: pon 13.03.2006 13:37
od Strosek
NJN, já to zbabral :oops: - myslel jsem, že tam jsou M60, nebo M62 motory.
Jako např. M60 3.0 v e34, e32. :? Se omlouvám za desinformaci.

Napsal: pon 13.03.2006 13:45
od Hanz
taky neni spatna 525d... jede hodne podobne jako 530d (pokud budes mit pocit ze ne, tak za 13tis ti ji nacipujou na stejnej vykon), neco usetris na spotrebe, neco na pov.ruceni a to se vyplati! :-)

Napsal: pon 13.03.2006 15:19
od John
Osobně se vozím 2,8i 193k s steptronikem a je to v pohodě, pravda je že motory s automatem nejsou tak utahaný jako s manuálem. Kámoš má 3,0D a nechal to načipovat u Bychla a má místo 192k něco přes 220k , ale už měnil turbo :( . Jinak 3,0 D má oproti 2,8i nesrovnatelně lepší krou?ák.

Napsal: pon 13.03.2006 17:50
od Catalyst
Zas musite pani uvazovat naco to auto bude.. resp ci ma majitel sportoveho ducha.

naftak neni zly ale ja mam sobne radsej benzin.. Zavisi od chalaniska, ci chce mat vcelkuu ekonoma ako j a M60 3L, ktorky vie ist relativne za malo ale ked chces.. tak to chodii alebo che mat skor rodinnu variantu teda naftak. Dalsia vec je ze naftak nikdy nebude mat taky zvuk ako benzin. Tiez by si mal uvazit na co vies zohnat nahradne diely coho prevadzka ta vyde viac. Ked mas napr rad sportovu jazdu tak naftak ukrutis...

tiez by som netvridl ze V8 zere viac ako 2,8. Krutak to ma o dost vacsi a ked zacnes tomu nakladat... tak V8 zere menej a znesie viacej. Ten blok ma obrovsku rezervu a teda dlhu zivotnost.

Slovom .. co chces s autom robit.. co odneho cakas, aku chces mat spotrebu a ako dlho ho chces mat ... ???

Napsal: pon 13.03.2006 19:41
od V-sky
John píše:Osobně se vozím 2,8i 193k s steptronikem a je to v pohodě, pravda je že motory s automatem nejsou tak utahaný jako s manuálem. Kámoš má 3,0D a nechal to načipovat u Bychla a má místo 192k něco přes 220k , ale už měnil turbo :( . Jinak 3,0 D má oproti 2,8i nesrovnatelně lepší krou?ák.



Johny, a za kolik s tim steptronicem a 2,8 jezdis ? :?:
Jak jsem psal, jsem ted zvyklej na 11L, takze nejsem mlada lama ktera by si myslela ze to bude drandit 200 km/h za 6L :biggrin: ale zas na druhou stranu 15L by me asi radost neudelalo ! :wacko:

Napsal: pon 13.03.2006 19:58
od V-sky
Catalyst píše:Zas musite pani uvazovat naco to auto bude.. resp ci ma majitel sportoveho ducha.

naftak neni zly ale ja mam sobne radsej benzin.. Zavisi od chalaniska, ci chce mat vcelkuu ekonoma ako j a M60 3L, ktorky vie ist relativne za malo ale ked chces.. tak to chodii alebo che mat skor rodinnu variantu teda naftak. Dalsia vec je ze naftak nikdy nebude mat taky zvuk ako benzin. Tiez by si mal uvazit na co vies zohnat nahradne diely coho prevadzka ta vyde viac. Ked mas napr rad sportovu jazdu tak naftak ukrutis...

tiez by som netvridl ze V8 zere viac ako 2,8. Krutak to ma o dost vacsi a ked zacnes tomu nakladat... tak V8 zere menej a znesie viacej. Ten blok ma obrovsku rezervu a teda dlhu zivotnost.

Slovom .. co chces s autom robit.. co odneho cakas, aku chces mat spotrebu a ako dlho ho chces mat ... ???


Co chci s autem delat? No hlavne jezdit ! :lol: Ale nemyslim to zle- chci rict ze do ted jsem lital s GTV adocela me to bavilo.Ovsem jsou dny kdy na nejake uzivani neni nalada a proste se jen jezdi-a v techto dnech bych samo nechtel zbankrotovat na PHM, ale kdyz to bude okolo 11L tak je to OK! Kazdo Gtv je maly a k tomu predohrab. A obcas potrebuju nekam dat i tasku. U Gtv se da tak neco malo na "zadni sedacku". A jet dal ve dvou = nesmysl. Takze sportovniho ducha mam ! :wink: ale nejsem zadnej silnicni vrah! A co se tyce jak dlouho si chci nechat E39? Myslim ze 1-2roky a pak se uvidi. Bud "M" nebo neco podobneho :driver:

Napsal: pon 13.03.2006 21:46
od John
Po výměně oleje a filtrů v motoru a převodovce se ustálila kombinovaná-celková spotřeba na 10.4 litrů , minulý týden jsem do Hradce Králového a měl jsem průměr 8 litrů. Není to žádná super cesta a stálo mě to 300,- za rychlost 8) ,

Napsal: pon 13.03.2006 22:05
od Catalyst
Mno moja V8 3L zere teraz okolo jedenast... a to nejazdim vobec pomaly ale zas ani furt plny kotol.. ked normalne jazdis tak tych 11 cez zimu.

Ale hovorim dobre je to v tom ze sa to vie tvarit ako ekonom ale drieme v tom stava na brno hehe..

E39 ma este lepsiu areodinamiku tak mozno to bude este lepsie.

Kufor to ma velky dost to sa bat nemusis. Inac ... mozno by ti stacila aj trojka... ta ma tiez pomerne sluzny kufor...

Este treba aj uvazit ze nafta je drahsia ako benzin teda aspon u nas... a nie o malo.

ale kazdopadne na dlhe cesty je to napr v mojom pripade o 8L ked idem podla predpisov a 11 ked idem tak 180... vpodsate na tychto autach zabija spotrebu rozbeh.

Jo a s velkym motorom sa uz jazdi 1. plny hned 3. na kolko potrebujes a pak na 5. udrziavas.. takymto sposobom sidem plinulo po meste 80 za 6L benzinu.

Napsal: úte 14.03.2006 03:10
od V-sky
to Johny: tak to by byl luxus 10,5 prumer :) ...to by bylo hodne do pohody - skoro se na to zacinam tesit :oops:
Jinak jak jsi psal 8L prumer do HK - tak kdysi jsem to jezdil dost pravidelne ale o 8 jsem si mohl dat tak max zdat :tongue:
Zacinam mit nebezpecny pocit ze auto bude: vetsi, hezci, lepsi, vybavenejsi, pohodlnejsi a jeste rychly a jeste budu ve finale jezdit za min - to mi hlava nebere ...jen vic takovychto zprav !!! :Poklona:
....jo a 300 za "casovku" to ti skoro zavidim - me kdyz uz liznou :Policie: tak v prubehu stahovani okynka a odflaknuteho salutovni mi s usmevem oznamuji ze to bude za 1000 :huh:

to Catalyst:
"stava na Brno" - Brno = dobra destinace, rad tam jezdim, bezva vzpominky :thumbsup:
...a sic by mi mozna stacila 3-ka (a priznam se ze jsem jeden cas po ni pokukoval ), ale na druhou stranu proc resit "mozna" kdyz ta 5 E39 je fakt krasavice (tedy v mych ocich) a stacit mi bude "urcite" :lookround: