Stránka 1 z 1
Napsal: stř 11.01.2006 20:34
od toretto
panove,
vy co mate TDS, za cca kolik km by se me mela rucicka teplomeru postavit do pozoru v techto mrazech? Jezdim s tim v tyhle zime opravdu na "šolich" - otacky mezi 1200 a 1600, max. 2000, ale to jen zcela vyjmecne..
???
diky
Napsal: stř 11.01.2006 21:24
od pepus
zejtra ti zmerim km, kdyz jezdim do skoly tak mam zahrato nekde kolem stvanice a jezdim z P-8 vychovatelny, jestli ti to nejak pomuze
jinak dokud to nevyleze z modryho tak nezapinam topeni, ziju v takove iluzi ze se to driv zahreje a je to zdravejsi, ale jist si tim uplne nejsem
a taky tocim tak kolem 1600, very max 2000.
Napsal: stř 11.01.2006 21:36
od Lukas H.
V tech -10ti pocitam tak 7-8km kdyz je teplo tak do 5km, olej je zahratej za 10-15km... Jinak to ze to dusite na 1500ot podle me nicemu neprospeje, ja jezdil pri studenym motoru 2000-2500 a pohoda...
Napsal: stř 11.01.2006 21:44
od Vena
Taky si myslim, ze nejaky extra podtaceni nema vyznam, spis jde o to mit lehkou nohu a nechtit po motoru nejakou extra akceleraci. Samozrejme to netocit pres 2,5.
Napsal: stř 11.01.2006 23:54
od Doktor1
V lete 4-5km,ted v zime kolem 7. Jezdim s lehkou nohou,kolem 2500,po zahrati uz normalne,ale do 3500. Malo kdy tomu dam do plna...
Napsal: čtv 12.01.2006 01:02
od Baxon
záleží taky jestli od baráku jedeš do kopce nebo z kopce. Ráno nastartuju, tak minutu si hraju s rádiem a pak jedu od baráku do kopce a po cca 3km mám teplotu vody v pozoru, ale pozor to je jen voda, na olej potřebuješ minimálně ještě dalších 10-15km, jak psal LukasH
imho, já to nedusím, mně to řadí samo

Napsal: čtv 12.01.2006 09:13
od toretto
tak jsem to dnes taky nedusil a asi tech 7km po rovine nez se dala do pozoru - taky jsem nechal vypnuty topeni nez se rucka nedeostala nad modry..
pokud jsem to "setril", tak se voda ohrala az nekde po 11-13km, coz se mi zda byt dost..
Baxon píše:záleží taky jestli od baráku jedeš do kopce nebo z kopce. Ráno nastartuju, tak minutu si hraju s rádiem a pak jedu od baráku do kopce a po cca 3km mám teplotu vody v pozoru, ale pozor to je jen voda, na olej potřebuješ minimálně ještě dalších 10-15km, jak psal LukasH
imho, já to nedusím, mně to řadí samo

no podle toho by se mozna dalo orientovat.. v jakych otackach to prerazuje v mrazu a v jakych v jakych za tepla?
Napsal: čtv 12.01.2006 10:32
od ghoust
ja to tocim taky 2000ot/min max,neš se to zahřeje, tak asi 5km,potom tak 2500ot./min ale stalo se mi tak před čtyřmy dny že jsem vyjížděl z vedlejší a jak jsem se připojil do praveho, tak se na mě řítíl kamion, nějaké volvo řek bych tak 120km/h.Byl jsem nucen to vytočit tak asi do 3700ot a voda byla teprve nad modrou, kdybych na to nešlápnul, tak ten buzerant by mě asi srovnal se zemí.Řeknu Vám že mě to za to auto kurevsky bolelo, no tak jsem plynule toho skurvysyna zpomalil a muj bratr mu hodil do šiby pet Ondrášovku 1,5l po celé noci v autě, tak že led....trošku se mi ulevilo..
Napsal: čtv 12.01.2006 17:26
od RedBaron
Každej motor po nastartování držím 1500-2500 a plyn do třetinky. Prohřívá se v tomhle počasí tak 7-15 minut podle toho, jestli vyjíždím z garáže s +5°C nebo z práce s autem promrzlým jako preclík na -18°C. Olej se plně prohřeje za dalších 20 minut, ale opravdu ne v režimu podtáčení a na pětku ve městě, to zůstane v tomhle počasí studenej navždycky. Prohřeje se když člověk drží po zahřátí vody otáčky 2500-3500. A zase to neberte tak vážně, jsou to jen auta a musí něco snést. Tím nemyslím po nastartování promrzlýho motoru půl minuty práskat rafikou o omezovač, ale konstruktéři určitě počítali s tím, že taky někteří majitelé bydlí ve Švýcarské vesničce, auto ráno v -20°C nastartují a mažou do 18° kopce 6 km do práce a ten stroj to musí snést.
Napsal: čtv 12.01.2006 20:24
od Huska
moje 323i se zahřeje přesně na polovinu po 8,5 km. Termostat mám novej a jezdím kolem 2tis otáček.
Napsal: čtv 12.01.2006 20:51
od Pavel H
pepus píše:
jinak dokud to nevyleze z modryho tak nezapinam topeni, ziju v takove iluzi ze se to driv zahreje a je to zdravejsi, ale jist si tim uplne nejsem
Tohle si myslim, ze zas tak spravny neni. Jiste se to zahreje rychleji, ale pokud drzis v topeni studenou vodu a pak ji najednou pustis do teplyho motoru, tak to moc dobre nebude. Predstav si, ze motor ma uz treba 80°C teplou vodu a ty tam pustis litr nebo dva uplne ledovy vody. Hlava na to konstruovana mozna bude, ale lepsi je zahrivat vsechnu vodu najednou. Zase o tolik se ta doba neprodlouzi. Je to vlastne jako kdyz Skodovka 120 varila a nalil si tam studenou vodu, tak to byla vetsinou pro tu hlavu nebo tesneni konecna.
Napsal: čtv 12.01.2006 21:00
od pepus
Pavel H píše:pepus píše:
jinak dokud to nevyleze z modryho tak nezapinam topeni, ziju v takove iluzi ze se to driv zahreje a je to zdravejsi, ale jist si tim uplne nejsem
Tohle si myslim, ze zas tak spravny neni. Jiste se to zahreje rychleji, ale pokud drzis v topeni studenou vodu a pak ji najednou pustis do teplyho motoru, tak to moc dobre nebude. Predstav si, ze motor ma uz treba 80°C teplou vodu a ty tam pustis litr nebo dva uplne ledovy vody. Hlava na to konstruovana mozna bude, ale lepsi je zahrivat vsechnu vodu najednou. Zase o tolik se ta doba neprodlouzi. Je to vlastne jako kdyz Skodovka 120 varila a nalil si tam studenou vodu, tak to byla vetsinou pro tu hlavu nebo tesneni konecna.
ok, je videt ze jsem vyrustal uz na modernim stroji favorit, ktery snesl vsechno
a dneska sem si to zmeril, po 2km rucicka z modryho, po 8 km v pozoru
venku -4.5, jizda na 1 2 3 po praze
Napsal: čtv 12.01.2006 22:32
od Pivson
Pavel H píše:pepus píše:
jinak dokud to nevyleze z modryho tak nezapinam topeni, ziju v takove iluzi ze se to driv zahreje a je to zdravejsi, ale jist si tim uplne nejsem
Tohle si myslim, ze zas tak spravny neni. Jiste se to zahreje rychleji, ale pokud drzis v topeni studenou vodu a pak ji najednou pustis do teplyho motoru, tak to moc dobre nebude. Predstav si, ze motor ma uz treba 80°C teplou vodu a ty tam pustis litr nebo dva uplne ledovy vody. Hlava na to konstruovana mozna bude, ale lepsi je zahrivat vsechnu vodu najednou. Zase o tolik se ta doba neprodlouzi. Je to vlastne jako kdyz Skodovka 120 varila a nalil si tam studenou vodu, tak to byla vetsinou pro tu hlavu nebo tesneni konecna.
jj přesně tak, u 120 ci to byla konečná. Taky jsem v automobilových počátcích zažil

platí to pořád.
Napsal: pon 16.01.2006 22:17
od Doktor1
Dnes jsem se na to víc zaměřil a po 4 km normální jízdy(2000-3000 s lehkou nohou),po rovině,3min stání u obchodu s běžícím motorem a s tím že parkuju v garáži,ale studené,žádná vytápěná... A topení mám od začátku na 24st... Myslím že průměr...