Stránka 1 z 3
Napsal: pon 26.09.2005 13:54
od ajfel
tohle jsem se docet v navodu k obsluze - jenom tak pro zajimavost ..
asi proto muze byt u iX nasazen pro vyprosteni retez i pouze na jedno zadni kolo ...
Prenos sil na vsechna ctyri hnaci kola zajistuje rozdelovaci prevodovka, jejiz funkci lze v pripade potreby elektromagneticky blokovat. Uzaverku diferencialu v rozvodovce zadni napravy je mozno ovladat elektrohydraulicky.
Oba systemy uzaverek jsou regulovany elektronicky a bez pricineni ridice tak, aby podle jizdni situace a podminek povrchu vozovky plynule zasahly.
V normlanim stavu je moment mezi predni a zadni napravou delen v pomeru 36% ku 64%. V pripade potreby muze ale tok momentu byt bez prodleni zmenen a prizpusoben podminkam okamzite situace.
....
Pri brzdeni jsou uzaverky okamzite uvolneny, aby system ABS mohl byt plne a bez omezeni ucinny.
Napsal: stř 25.01.2006 22:36
od ajfel
tak jsem zjistil, ze tak ruzove to neni, aspon na mem aute ...
povedlo se mi na horach v nedeli zapadnout - a to tak dobre, ze jsem sednul na bricho na ztvrdly uslapany snih - v cele zadni casti auta - a jedno zadni kolo jsem zahrabal do mekkeho snehu - bylo vicemene ve vzduchu - svesene uplne dolu ...
pri zaberu se tocilo JENOM JEDNO KOLO - a to to ktere bylo uplne volne. nic dalsiho si ani netuklo.
po hodine vyhrabavani jsem si moc nepomoh ... pak me potahnul chlapek s pasatem - jenom trochu posunul auto - a ono vyjelo samo - predpokladam, ze se chytlo to zadni kolo a normalne to vyjelo ...
(moc jsme neverili, ze tomu nejak tim pasatem pomuzem, ale slo to zcela lehce )
jinak se jezdilo paradne - na neprohrnutych cestach - na kluzkych cestach .. parada

.. akorat pri to odjezdu

na co se podivat? co je spatne
DIKY
petr
Napsal: čtv 26.01.2006 00:01
od mengi
Nic není špatně. Smiř se s tím, že nemáš offroad. Stoprocentně Ti pomůže pouze stoprocentní uzavření diferenciálu (mechanické), a nebo takové ty debilní systémy přibržďování protáčejících se kol (nechci vidět, jak vypadají destičky po delší projížďce po horách). Ty potřebuješ mít alespoň částečný záběr na všech kolech

Napsal: pát 27.01.2006 12:22
od pepus
tak tak, uzaverka dela hrozne moc. ESP a podobny pri rozjizdeni ani moc nepomuzou, ale pomahaj treba kdyz jedes na snehu zatacku (do kopce) kde je velkej sklon (a nejvic to teda plati s nahonem na predni naprave).
napr wrangler se zavrenym diferencialem = rolba, s nezavrenym se zahrabe vsude.
Napsal: pon 30.01.2006 07:06
od ajfel
diky za odpovedi ..
je mi jasne, ze nemam offroad

.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
petr
Napsal: pon 27.02.2006 22:23
od landys
Ja si taky podle toho co jsi me psal myslel, ze ta Tva iX dokaze vic

Puvodne jsem to pochopil, ze tam mas neco jako viskozky, co zhoustnou a natvrdo vsechno zavrou. Mozna to chce jen vymenit naplne.
Nic si z toho nedelej, ja taky lehnul na bricho tak, ze me museli tahat pasovou ctyrkolkou a taky to skoro neslo. Zjistil jsem, ze mam praskle zadni pruziny. Poridil jsem 4 gumove vlozky do pruzin, temi vypodlozil jine slehle pruziny, zvedl zadek tak o 8 cm a projedu vsechno. Mam LPG toroid misto rezervy a tech 100 kg uplne na zadku auta je znat.
Napsal: úte 28.02.2006 00:38
od Francis
ajfel píše:-.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
Kdyz jsem pred lety mel 525iX saloon tak se mi v zime kontrolka prokluzu rozsvecela dost casto, nekdy i drive nez bylo citit prokluz pod zadnici.
K uzaverkam: Stredni diferencial ma viskozni spojku, jinak to ani nejde neb do nej nevedou zadne hadice ani kabely. Zadni diferencial ma lamelovou spojku ovladanou hydraulickou kapalinou stejnou pro servo a pro NIVO (kulovy tlakovy zasobnik a hydraulicky rozvadec u PP podbehu pod kapotou). Funguje ti ABS? Protiprokluz pouziva k vyhodnoceni otacek kol stejna cidla jako ABS ...
Napsal: úte 28.02.2006 07:57
od ajfel
dik za reakci ..
v manualnu se pise o elektrohydraulickem a elektromagnetickem blokovani ... tak jsem myslel, ze tam bude nejaka elektrika.
ABS jede dobre (kope do pedalu). kapalina v servu a nivu je doplnena - je ok.
NIVO je ASI taky ok, protoze, kdyz jedu nalozeny (dovolena), tak auto vypada normalne ...
naplne v diferencialech a rozvodovce budu menit na jare (mam je uz koupene - krome predniho diferencialu).
kontrolka se nerozsviti vubec. a nevim, na co se podivat. pochybuju, ze se v tom nejaky servis vyzna a do autorizovaneho BMW se mi to davat nechce (kvuli cenam) ...
kazdopadne na klasickem povrchu led, snih se to rozjede do kopce v klidu bez problemu rychlosti, o jake se ostatnim autum na krizovatce v kopci ani nezda (oni stoji a hrabou a ja uz jsem pryc) ...
vite o tom nekdo neco?
moc diky
petr
Napsal: čtv 02.03.2006 14:46
od vally
Já si v krizových situacích dělám samosvor sám-ruční brzdou...stará škola...

Napsal: pát 03.03.2006 08:55
od landys
To až tak moc nepomáhá, často to utáhnu skoro na fest a stějně víc hrabe to odlehčenější kolo (nebo to na kluzčím povrchu).
Ale měl jsem to podobně - prasklá pružina vpravo vzadu a tak jsem měl víc přitaženou ručku na pravé kolo
vally píše:Já si v krizových situacích dělám samosvor sám-ruční brzdou...stará škola...

Napsal: pát 03.03.2006 10:19
od Hanz
a nemas prasklou tu zarovicku v palubce(od ASC)? pak neni uzavrenej okruh a ASC nefunguje... udelej test budiku nebo se divej pri zapnuti klicku, co to dela...
Napsal: pát 03.03.2006 11:26
od ajfel
jak jednoduche ...
... test udelam a dam vedet .. pri zapnuti klicku si ji neuvedomuju ...
DIKY
petr

Napsal: pon 06.03.2006 07:22
od ajfel
test pristrojovky:
rozsviti se
ABS - to po par sekundach zhasne
dale sviti:
parkovaci brzda
brzdova hydraulika
dobijeni
mazani
jinak z kontrolek nic .. ani EML, ani ASC, ani dalkova, mlhovky, vystrazne svetla
mlhovky, dalkove a blinkry samozrejme jinak fungujou ...
muzete mi nekdo na e34 (mam 07/92)overit, co ma po testu svitit?
mam pristrojovku pro velky OBC ...
sviti Vam pri startu EML popr. ASC?
moc diky
petr
Napsal: pon 06.03.2006 09:28
od Francis
Kontrolka ASC by se mela chovat stejne jako kontrolka ABS, dobijeni, mazani, atd: po zapnuti zapalovani rozsvit a po nastartovani zhasnout.
Kontrolka EML ti svitit nebude kdyz nemas v aute EML.
Napsal: pon 06.03.2006 10:06
od ajfel
diky, takze az se otepli, rozebrat, overit, slozit ....
to se tesim ..

na e34 jsem to jeste nedelal ....
pak dam vedet, jak to dopadlo ...
petr
Napsal: pon 06.03.2006 10:44
od mike525
ajfel píše:diky, takze az se otepli, rozebrat, overit, slozit ....
to se tesim ..

na e34 jsem to jeste nedelal ....
pak dam vedet, jak to dopadlo ...
petr
Na e34 neni nic jednoodussiho... i vymenit rezervni kolo je vetsi dupacka nez rozebrat palubku

Napsal: pon 06.03.2006 10:48
od Francis
Vysroubujes dva krizove sroubky vprostred nahore, natoocis pristrojovku stranou a vymenis zarovku, vse vratis zpet. Prace max na 15 minut.
Napsal: pon 06.03.2006 13:10
od ajfel
dekuju ...
tim padem se ozvu snad zitra

petr
Napsal: pon 06.03.2006 22:12
od ajfel
ahoj lidi ...
uplne chybela kontrolka ASC ... po doplneni vse funguje jak ma ..
po startu se na chvili rozsviti a zhasne - jako ABS
pri jizde na lede, na rozdilnych povrsich pro levou a pravou stranu blika
MOC DIKY
petr
Napsal: pon 27.03.2006 10:19
od ajfel
takze ... zas tak ruzove to neni ...
po startu kontrolka pekne zhasne ale nekdy se po par km jizdy rozsviti .. a uz nezhasne - kdyz zastavim a nastartuju znova, zase zhasne, ale za chvili se zas (treba) rozsviti ...
mate nekdo predstavu o tom, jak to funguje, co se kontroluje, popr. nejake schema zapojeni ... apod?
moc dekuju
petr