Stránka 1 z 1

Napsal: stř 27.07.2005 09:26
od 540Touring
Včera ráno přijdu k autu, nastartuju a asi po 30s chcíp. Tak to zkusim znovu, 20s a chcíp. A teď už to jen tak skoro chytne a hned chcípne. Ale když odpojim benz. pumpu tak to nemá vůbec žádnou snahu, zato když pumpu spojim drátem s plusem natrvalo tak motor běží normálně, takže pumpa je ok. Nevím kde přesně je relé pumpy, je to to na levym podběhu v samotný krabičce? To vypadá že mu nic není. A je to automat, takže se mi ho nikam na diagnostiku zatim tahat nechce, třeba mi někdo napovíte... Takže teď jezdim v půjčeným puntu 1.1i.... asi 15 koní***

Napsal: stř 27.07.2005 13:08
od RuDoSh
Obrázek

Napsal: stř 27.07.2005 13:13
od darmon
vypada na to rele, proste ho vymen. Podle ceho jsi usoudil ze
"vypada ze mu nic neni" ?

Napsal: čtv 28.07.2005 12:50
od 540Touring
OK, vymenim, ale ktery to tedy je, to na levym podbehu, samotny jedno v krabicce pro tri?

Napsal: čtv 28.07.2005 12:53
od darmon
bohuzel to nemam tuseni, ted jsem si to precet poradne, ja nejdriv zil v domeni ze jsi tu pumpu rozbihal premostenim rele, tj vis ktery to je. Estli tu ma nekdo servis manual k e39 nebo zkusenost tak ti to rekne. Ja se v e39 este nehrabal

Napsal: čtv 28.07.2005 12:55
od 540Touring
Je to 34ka

Napsal: čtv 28.07.2005 12:57
od 540Touring
a rozbehnul jsem to dratem propojenym s plusem baterky a primo konektorem na pumpe...

Napsal: čtv 28.07.2005 13:10
od darmon
540Touring píše:Je to 34ka
achtak, tak to by melo bejt znacne podobny jako u e32, tj v boxu co jsou ridici jednotky, to oranzovy.

Napsal: pát 29.07.2005 09:06
od 540Touring
ok, mrknu na něj, respektive nemáte ho někdo z Prahy na prodej, rovnou ho zkusim vyměnit.

Napsal: pát 29.07.2005 09:15
od darmon
540Touring píše:ok, mrknu na něj, respektive nemáte ho někdo z Prahy na prodej, rovnou ho zkusim vyměnit.
kup radsi novy

Napsal: pát 29.07.2005 09:31
od 540Touring
nějak ho nemůžu v ETK najít, asi blbě hledám, nemáš představu o ceně?

Napsal: pát 29.07.2005 09:42
od darmon
540Touring píše:nějak ho nemůžu v ETK najít, asi blbě hledám, nemáš představu o ceně?
nehledas blbe, najit v etk konkretni rele = prace pro psychopata, oni se moc neobtezovali popsat vsechny rele. Kdyz se kouknes na 'various relays' nebo tak nak to je nazvany, tak tam je asi osm az deset nejpouzivanejsich rele a podle toho to urcit, cenu odhaduju kolem petikila. Pak je moznost jeste to rele opravit. Docela bych si tipnul ze to bude klasicka bmw vec, problem s rele.

hehe ted koukam, kdysi jsem nakejm laikum popisoval co je vlastne rele

http://e32.zcepe.net/elektrika.htm


nicmene zde z mych stranek, kde je problem s rele, imho se to da aplikovat i na tohle a mne prepajeni pomohlo

2.) Falešné poplachy

E32ky tímto poměrně často trpí. Jedná se o to, že počítač CCM čas od času ohlásí, že některá světla nejsou v pořádku. Obvykle má namysli koncová světla ( Tail light ). Po tom co jsme se přesvědčili snad stokrát, že světla jsou opravdu v pořádku začneme řešit tento problém vážně. První co doporučuju, je vyčistit kontakty na světlech. I když kontakty jsou dobře chráněný, jeden nikdy neví a čistota je půl zdraví a nikdy si nemůžete být jistí co s tím dělali předchozí majitelé. Nepomůže-li ani tohle, pak padá vina na relé. Relé se nachází v hlavní pojstkové skříni a má žlutou barvu. V anglických diskuzních skupinách ( viz odkaz diskuze v hlavním menu ) je toto relé nazývané "Mustard Relay". Pro neangličtináře, mustard = hořčice. Mají namysli ten jejich vybledlej blevajz (a přesně takovou barvu to má ) a ne naší dobrou plnotučnou :). Relé vyndáme a prohlídneme si kontakty. Obvykle budou opálené / ošoupané. Trochu spreje na kontakty do patice udělá vaší sedmě rozhodně dobře. Jestliže kontakty vypadají zle, doporučuju nákup nového relé. Pokavaď chcete kupovat nový díl, je to BMW číslo 61311378052, cena je necelých 1400KČ s DPH, ale raději si to ověřte na stránkách BMW. Nedoporučuju nákup z vrakoviště, můžete skončit tam kde jste zůstali. Pro ty, kdo nechtějí utrácet, stačí relé rozebrat. Jde to jednoduše, není v něm nic citlivého. Na tištěném spoji znovu přepájíme všechny kontakty, které vypadají špatně (zbarvené dočerna) nebo pro jistotu úplně všechny.

Toto platí jen pro E32ky do určitého data. Od tohoto data E32ky toto relé nemají (takže se dá jednoduše zjistit stav) Co se mi podařilo zatím bez záruky zjistit je, že změna přišla někdy v roce 92. Moje 735i '91 toto relé má.

Tady je ta slíbená oprava ze dne 30.4.2002 - Takže Side Light není v tomto případě blinkr, ale přední obrysový. To relé přepájejte opravdu důkladně a všechny kontakty. Ten cín se nechce na kontaktech moc udržet. Já to dělal dvakrát, ale teď už mám 14 dní klid.

Problém s předním obrysovým (sidelight) je jednak v konektoru a druhak přímo v patici žárovky, až to uvidíte tak prozříte :)

Celou proceduru s relé jsem nafotil, fotky zde budou časem

Napsal: pát 29.07.2005 09:59
od 540Touring
tak to je super, jestli je do pětikila, nebo ještě lépe jak píše alp za 2 kila, v pondělí pro něj hned zajedu a dám vědět... Díky

Napsal: pát 29.07.2005 10:01
od 540Touring
jo a ještě mi někdo radil, že by to mohl dělat snímač otáček, nemáte zkušenost?

Napsal: pát 29.07.2005 10:18
od darmon
540Touring píše:jo a ještě mi někdo radil, že by to mohl dělat snímač otáček, nemáte zkušenost?
jestli ti pomohlo premostit to rele a mit pumpu pustenou naprimo, tak snimac otacek urcite ne.

Napsal: pát 29.07.2005 10:47
od 540Touring
no jo vlastně, to by to stejně nejelo... :oops:

Napsal: úte 09.08.2005 14:30
od 540Touring
Tak již opět jezdím, děkuji všem zúčastněným za rady, nakonec se jednalo o dálkově ovládaný immobilizér od alarmu... vážně odpojoval benzínovou pumpu a nebyl součástí samotné jednotky alarmu, ale byl přímo na drátu k pumpě.

Napsal: úte 15.05.2007 22:51
od bobobmw
540Touring píše:Tak již opět jezdím, děkuji všem zúčastněným za rady, nakonec se jednalo o dálkově ovládaný immobilizér od alarmu... vážně odpojoval benzínovou pumpu a nebyl součástí samotné jednotky alarmu, ale byl přímo na drátu k pumpě.
zdravím mám podobný problém s mou 540i E-34 ,jaký to je typ ,značka alarmu díky

Napsal: stř 16.05.2007 09:48
od d.aemon
alp píše:
bobobmw píše:
540Touring píše:Tak již opět jezdím, děkuji všem zúčastněným za rady, nakonec se jednalo o dálkově ovládaný immobilizér od alarmu... vážně odpojoval benzínovou pumpu a nebyl součástí samotné jednotky alarmu, ale byl přímo na drátu k pumpě.
zdravím mám podobný problém s mou 540i E-34 ,jaký to je typ ,značka alarmu díky
proc by ti to mel rikat ??? pokud chces poradit, tak napis co mas za problem, ale nevyzvidej tu kdo ma co za alarm ... to se fakt nedela ...
No, alpe, myslím, že kdyby měl o jeho auto "zájem", zjistil by si to i jinak a míň nápadně... :satisfied: