Stránka 1 z 1

Napsal: pát 01.07.2005 04:47
od paca
Nevíte někdo náhodou do kolika kg na tažném mi úřady povolí u e34 520i nebo 525i, jde mi o tahání aut, díky.

Napsal: pát 01.07.2005 07:22
od Zave
ja mam na taznym 1130/650, papiry na 520i rok 90 - 12ventil na tu moji 24v nevim.. :) ale 525 bude mit o neco vic a TDSo ma 1900

Napsal: pát 01.07.2005 07:56
od paca
Hm, tak asi dvojlitra nebrat. Potřebuji aby to bylo okolo 1800kg, když samotný vozík váží okolo 500kg.

Napsal: pát 01.07.2005 08:01
od michal
ja mel na E34 Tds Touring 1950kg,ale vim ze tam jde i vic (2.2t :?: )
navic maji hodne nivo,na tahani dobry :)

Napsal: pát 01.07.2005 08:15
od RuDoSh
michal píše:ja mel na E34 Tds Touring 1950kg,ale vim ze tam jde i vic (2.2t :?: )
navic maji hodne nivo,na tahani dobry :)
jo jo sezen TDSo s origo taznym :-)

Napsal: pát 01.07.2005 11:18
od paca
Můžu mít právě 525i na plyn, ale bez tažného, tak proto se ptám, zatím dík.

Napsal: pát 01.07.2005 12:11
od mkalous
mam TDs v kombiku, s nivem a origo tažným, které je podle techničáku na 1600 kg.

né že bych tahal težký přívesy nebo auta zpoza hranic, ale co kdybych to chtěl předělat na tažný třeba právě na ty dvě tuny? Co je k tomu zapotřebí?
:-)
jen pro info.

Napsal: pát 01.07.2005 12:26
od RuDoSh
mkalous píše:mam TDs v kombiku, s nivem a origo tažným, které je podle techničáku na 1600 kg.

né že bych tahal težký přívesy nebo auta zpoza hranic, ale co kdybych to chtěl předělat na tažný třeba právě na ty dvě tuny? Co je k tomu zapotřebí?
:-)
jen pro info.
ja mel na sedanu psanych tech 1900kg.... je to fakt origo? (ted mam na kombiku neorigo a je tam taky 1600kg.... ale je mi to fuk, auto jsem tahnul jen jednou :) )

Napsal: pát 01.07.2005 13:49
od Zave
RuDoSh píše:
mkalous píše:mam TDs v kombiku, s nivem a origo tažným, které je podle techničáku na 1600 kg.

né že bych tahal težký přívesy nebo auta zpoza hranic, ale co kdybych to chtěl předělat na tažný třeba právě na ty dvě tuny? Co je k tomu zapotřebí?
:-)
jen pro info.
ja mel na sedanu psanych tech 1900kg.... je to fakt origo? (ted mam na kombiku neorigo a je tam taky 1600kg.... ale je mi to fuk, auto jsem tahnul jen jednou :) )
jj Rudosh to fakt mel na 1900kg...

Napsal: sob 02.07.2005 01:30
od Huska
otec má na TDS s nivo a origo tažným taky 1900kg

Napsal: pát 15.07.2005 21:44
od berri
Nevíte o nějakém třeba i starším tažném na E 39 525 TDS Touring? Nejlépe originál. I ten nejlevnější Brink je zbytečně drahej.

Napsal: sob 16.07.2005 10:02
od Zave
berri píše:Nevíte o nějakém třeba i starším tažném na E 39 525 TDS Touring? Nejlépe originál. I ten nejlevnější Brink je zbytečně drahej.
nejlepe zadarmo... co? :)
bo i zadarmo je moc drahy? :lol:

Napsal: sob 16.07.2005 10:35
od Vlasta
berri píše:Nevíte o nějakém třeba i starším tažném na E 39 525 TDS Touring? Nejlépe originál. I ten nejlevnější Brink je zbytečně drahej.
S pevnou koulí se dá sehnat nové za 5,5 - 6,6k Kč. To mně tak drahé nepřijde.

Napsal: sob 16.07.2005 13:06
od Baxon
Vlasta píše:
berri píše:Nevíte o nějakém třeba i starším tažném na E 39 525 TDS Touring? Nejlépe originál. I ten nejlevnější Brink je zbytečně drahej.
S pevnou koulí se dá sehnat nové za 5,5 - 6,6k Kč. To mně tak drahé nepřijde.
včetně elektroinstalace, zásuvky a modulu pro žárovky?
se smí pevná koule ještě montovat?

Napsal: sob 16.07.2005 13:47
od Vlasta
Baxon píše: včetně elektroinstalace, zásuvky a modulu pro žárovky?
se smí pevná koule ještě montovat?
S univerzální elektrickou přípojkou, zbytek se musí dobastlit. Jinak pouze kabeláž s modulem stojí 7k. Teď jsem nechával dávat tažné na transita a dělá se jen s pevnou koulí, takže zřejmě smí.

Napsal: sob 16.07.2005 13:54
od margos
dulezita poznamka pro ty co chteji tahat auta, pokud celkova vaha soupravy presahne 3,5 t je nutne ridicke opravneni C + E, ikdyz se jedna o osobni auto a hanger s nakladem :wink:

Napsal: sob 16.07.2005 13:57
od Vlasta
margos píše:dulezita poznamka pro ty co chteji tahat auta, pokud celkova vaha soupravy presahne 3,5 t je nutne ridicke opravneni C + E, ikdyz se jedna o osobni auto a hanger s nakladem :wink:
Tak to je zase dezinformace, už se to řešilo na Autorevue. Stačí BE. Je to tam vč. stanoviska MD ČR.

Napsal: sob 16.07.2005 14:07
od margos
do 3,5t urcite, nad tuto vahu bohuzel.. Resime s tatem v autoskole x pripadu rocne, kdyz nekdo taha z venku auta a prijede s flastrem jak krava ze nemel opravneni pro C + E.. Patrne si vyklad nechali soudruzi na ministerstvu a policie v praxi to bohuzel vyzaduje a podle zakona na to ma pravo..

Napsal: sob 16.07.2005 16:33
od darmon
B do 750kg BE do 3.5 CE nad, solil jsem za to pokutu nekolikrat nez jsem to dodelal

Napsal: pon 18.07.2005 08:12
od fornax
darmon píše:B do 750kg BE do 3.5 CE nad, solil jsem za to pokutu nekolikrat nez jsem to dodelal
tato diskuze se řešila na http://www.karavan.cz a kopíruji tady jeden příspěvek
9.2. jsem podal dotaz MDCR ohledně řidičského oprávnění skupiny B.
Včera přišla odpověď, tak jak přišla jsem ji zkopíroval a vložil bez úprav.

Dotaz: Je možné objasnit jaké řidičské oprávnění je třeba k řízení soupravy motorového vozidla do 3500kg a přípojného jehož hmotnost přesahuje 750kg? Např. obdobně jak je uvedeno na:

http://www.europa.eu.int/comm/transport ... 003_en.htm. Na různých úředech, případně autoškolách jsou poskytovány odlišné informace. Dále zda je CZ řidičský průkaz uznávám v celé EU v plném rozsahu. Děkuji

Vážený pane,

platný český řidičský průkaz je uznáván v zemích Evropské unie s výjimkou národních skupin řidičských oprávnění AM a T. Pokud jde o řidičské oprávnění potřebné k řízení motorového vozidla o hmotnosti do 3500 kg a přípojného vozidla, k tomuto je zapotřebí získat řidičské oprávnění skupiny B. Další podrobnější informace, týkající se řízení motorového vozidla

o hmotnosti do 3500 kg, naleznete v připojené příloze.



S pozdravem



Darina Sedlářová, DiS.

Ministerstvo dopravy
odbor personální a organizační


Příloha:

Řidičské oprávnění skupiny B

Jaká vozidla lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B ?

Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení:
a) motorových vozidel (s výjimkou mopedu, motocyklu nebo motocyklu s postranním vozíkem), jejichž maximální přípustná (největší povolená) hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné (největší povolené) hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná (největší povolená) hmotnost nepřevyšuje 3500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná (největší povolená) hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná (největší povolená) hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.



K výše uvedenému podáváme následující vysvětlení:

K písm. a):
Do skupiny vozidel k jejichž řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B patří zejména následující vozidla:
Kategorie vozidel Ml tj. vozidlo určené pro přepravu osob Ml, které nemá více jak 8 míst k sezení, kromě místa řidiče např. osobní automobil, tzv. mikrobus,
Kategorie vozidel N1 tj. vozidlo jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, např. nákladní automobil o celkové hmotnosti do 3500 kg; malý nákladní automobil, tzv. dodávka,
Kategorie vozidel M1G, NlG - terénní vozidlo, jenž je motorové vozidlo se zvýšenou průjezdností. V tomto případě patří vozidla do kategorie Ml a N l.
Připojení přívěsu:
Za motorové vozidlo s nejvyšší povolenou hmotností 3500 kg lze připojit přívěs o nejvyšší povolené hmotnosti 750 kg. Při použití motorového vozidla o nejvyšší povolené hmotnosti 3500 kg lze připojit přívěs o nejvyšší povolené hmotnosti 750 kg (3500 + 750 = 4250kg).
Pozor, nezáleží na okamžité hmotnosti, ale na údajích uvedených v technickém průkazu silničního motorového vozidla a přípojného vozidla!


Další podrobnosti jsou uvedeny zejména v § 14, § 15 a § 16 vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, například:
Nebrzděná přípojná vozidla, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg (kategorie 01), mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schvalování technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak
Okamžitá hmotnost přípojného vozidla, jehož největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg (kategorie 01), nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného~vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla.
Pokud Ministerstvo dopravy při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorie 01 a 02 nestanoví jinak, nesmí být největší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h-1. Přívěsy nesmí být používány k přepravě osob.

K písm. b):
Zemědělský nebo lesnického traktor jehož nejvyšší povolená hmotnost nesmí překročit 3500 kg. Pracovní stroj samojízdný je zvláštní vozidlo s vlastním zdrojem pohonu konstrukčně a svým vybavením určené pouze pro vykonání určitých pracovních činností. Pracovní stroj samojízdný není zpravidla určený pro přepravní činnost, např. komunální nosič, komunální čisticí stroj, kolové rypadlo, kolový dozer, a jeho nejvyšší povolená hmotnost nesmí překročit 3500 kg,
K písm. c):
Vozidla uvedená pod písmenem a) s přívěsným vozíkem nebo obytným přívěsem o nejvyšší povolené hmotnosti která může převyšovat 750 kg (viz písm. c), přičemž hmotnost celé soupravy nesmí být vyšší než 3500 kg.
Nejvyšší povolená hmotnost přívěsného vozidla nesmí převýšit pohotovostní hmotnost (provozní hmotnost silničního motorového vozidla + hmotnost řidiče) tažného automobilu. Pohotovostní hmotností vozidla se rozumí hmotnost kompletně vybaveného vozidla, tj. s předepsaným nářadím a předepsanou výbavou, s plnou zásobou provozních hmot; do pohotovostní hmotnosti se zahrnuje i hmotnost pomocných nebo pracovních zařízení k vozidlu trvale (pevně) připojených (např. navijáky, nakládací jeřáby apod.).
Např. 2500 kg + 1000 kg = 3500 kg
S řidičským oprávněním skupiny B je možno řídit traktor nebo pracovní stroj samojízdný s nejvyšší povolenou hmotnosti do 3500 kg s připojeným přívěsem za podmínek výše uvedených.





Řidičské oprávnění skupiny B + E

Podle § 81 odst. 10 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmo c).

K odst. 10 . ,
Motorová vozidla uvedená v § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb. jsou motorová vozidla (s výjimkou mopedu, motocyklu nebo motocyklu s postranním vozíkem), jejichž maximální přípustná (největší povolená) hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče a traktory a pracovní stroje samojízdné, jejichž maximální přípustná (největší povolená) hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg.

Připojení přívěsu:
Za tato vozidla lze připojit jakékoli přípojné vozidlo za dodržení technických požadavků na spojitelnost vozidel do jízdních souprava jejich provoz, které jsou uvedeny zejména v § 14, § 15 a § 16 vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Hmotnost soupravy může přesáhnout 3500 kg.