Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 09.06.2005 17:48
od mkalous
Zdravím.
Mám jeden dotaz a zároveň asi i problém. Někde tady na fóru jsem četl o vůli na volantu a tak nějak jsem došel k závěru, že já jí mám abnormálně velkou. Tudíž jsme zkoušel, kde ais může být příčina a napadá mě, že je v háji "převodka řízení", nebo jak se to jmenuje (viz obrázek). Je možné to vyměnit a jak to potom je s odvzdušněním?
Nebo snad, když pootočím volantem, tyč od volantu se pootáčí, a je viditelný pohyb až k té "převodce" , a z ní už žádný pohyb nejde dál, tak bude v háji něco jiného?
Abych věděl, co schánět.

A je vícero druhů těch blbostí? Mám e34, 525TDS v kombiku, r.v. 11/93.

Napsal: pon 13.06.2005 07:15
od tds
zdarec jak velkou máš vůli toho volantu na obvodu? když jedeš v kolejích utíká ti to auto ne bo to drží pořád stopu? zkoušel jsi to vymezit tím šroubem?

Napsal: pon 13.06.2005 07:17
od tds
taky by mě zajímalo jestli jsou všechny převodky řízení stejné a nebo je každá jiná (r.v. , benzín-diesel)?

Napsal: pon 13.06.2005 08:43
od mkalous
tds píše:zdarec jak velkou máš vůli toho volantu na obvodu? když jedeš v kolejích utíká ti to auto ne bo to drží pořád stopu? zkoušel jsi to vymezit tím šroubem?
jak moc velkou vůli mám ve volantu? no hroznou. pět šest čísel,možná i víc. no, rikam, prostě velkou. a jestli mi to v kolejích utíká? to si piš, že to utíká, jak mrcha. Ale měl jsme za to, že to bude hlavně širokejma papučema.
a vymezit šroubkem? jakým? teď nějak nechápu.

Napsal: pon 13.06.2005 09:38
od mkalous
nooooo, tak to se mam na co tesit :-)

Napsal: pon 13.06.2005 12:20
od tds
ne ne! pozor zespodu je malej imbusáček asi4-ka na ten nesahat! zvrchu když se koukneš na tu převodku tak je tam jako kdyby víčko který drží 4 šrouby a uprostřed je šroub na imbus a kontra matka většinou matka na 17 klíč. někdy to není na imbus ale norm šroubek.tak povol tu kontra a utáhni o cca 20 stupnů t.j. doprava ten imbus, pak dotáhni kontra.vyzkoušej popř.zase povol dotáhni víc, ale porád po kouskách!.ale pozor ne že za to vazmeš jak hovado a utáhneš to hned naplno pak ti půjde těžko točit volant a nebude se ti vracet a mužeš zkurvit i toho šneka! tak že po kouskách až uvidíš že to nemá vůli t.j. 2-3mm po obvodu volantu.

Napsal: pon 13.06.2005 12:41
od mkalous
tds píše:ne ne! pozor zespodu je malej imbusáček asi4-ka na ten nesahat! zvrchu když se koukneš na tu převodku tak je tam jako kdyby víčko který drží 4 šrouby a uprostřed je šroub na imbus a kontra matka většinou matka na 17 klíč. někdy to není na imbus ale norm šroubek.tak povol tu kontra a utáhni o cca 20 stupnů t.j. doprava ten imbus, pak dotáhni kontra.vyzkoušej popř.zase povol dotáhni víc, ale porád po kouskách!.ale pozor ne že za to vazmeš jak hovado a utáhneš to hned naplno pak ti půjde těžko točit volant a nebude se ti vracet a mužeš zkurvit i toho šneka! tak že po kouskách až uvidíš že to nemá vůli t.j. 2-3mm po obvodu volantu.
no super, tenhle postup hned odpoledne vyzkouším. jestli mi do toho nic nevleze :-) zatim díky, pak poreferuji, co se změnilo

Napsal: pon 13.06.2005 12:45
od Martinéz
urcite dej vedet, taky bych to testnul..

Napsal: pon 13.06.2005 13:03
od Petr_1
Možná pujde to řízení trochu fest v krajních polohách, protože je vetšinou vyběhaný v místech, kde se nejvíc používá, v přechodu pravá levá strana zatáčení.

Napsal: pon 13.06.2005 14:58
od tds
Petr píše:Možná pujde to řízení trochu fest v krajních polohách, protože je vetšinou vyběhaný v místech, kde se nejvíc používá, v přechodu pravá levá strana zatáčení.
nepůjde protože taky u tohohle řízení je to dělaný tak že čím víc máš otočený od středový polohy tak má řízení větší vůli.kvůli rychlejšímu vracení volantu. efekt co popisuješ jsem zaregistroval u kámoše na škodovce.

Napsal: pon 13.06.2005 17:35
od Petr_1
Člověk se pořád učí.

Napsal: úte 14.06.2005 07:37
od mkalous
takže včera jsem se na to podíval. Krom jednoho spálení ruky o motor (olejovej filtr), tak t odocela pomohlo. Povolil jsem kontra matku, pootocil imbusem a kontramatku utáhnul. Na řízení bylo znát mírné zlepšení. Takže unova povolit, postup opakovat a zase zlepšení. Tohle jsme udělal asi pětkrát a ejhle. S utahováním jsem skončil, jelikož jsem došel až nakonec. Tudíž jsem utáhl kontra a skončil jsem.
A výsledek. Řízení se zlepšilo, vůle ve volantu není ta nejmenší, ale o dobrou polovinu se zmenšila, takže je to o dost příjemnější a při jízdě stačí trochu hnout volantem a už to mění směr (do teď jsme hnul volantem a jelo to stále rovně). Takže zlepšení je viditelné.
Jenže i tak pro mě zůstává jediné řešení, pokud se chci zbavit té vůle........převodka v lepším stavu, než mám já.


Ještě otázka. Co jsme spevnil tím, že jsem utáhnul ten imbus? Napadlo mě, že když bych tam dal delší imbus, mohl bych směle utahovat ještě o krapet víc a vůli v řízení tím ještě zmenšit :-)

Napsal: úte 14.06.2005 09:31
od tds
nevím jak ti to vysvětlit nevím jestli máš vůbec představu jak taková převodka vevnitř vypadá je to dost složité. tím že tam dáš delší šroub tak ti to nepomůže všechno má někde svůj konec a toho dosáhla i tvá převodka. jediná chyba byla že jsi tuhle operaci neudělal hned jakmile se vůle drži pod kontrolou do 3mm tak je vše v pořádku, pokud ale to má velkou vůli tak se to rychle vyběhá a nepomůže nic jiného než ji vyměnit. ale dám ji ještě jednu radu když budeš kupovat převodku tak si zkontroluj hned jakou má vůli a taky si zkontroluj míru zašroubování toho imbusu.t.j. jesli nebude mít vůli a bude imbus zašroubovaný tak nasrat,protože už je taky před exitusem.

Napsal: úte 14.06.2005 09:44
od mkalous
no, prevodku jsem jeste rozebranou nemel :-), ale jak to tak vypada, tak az ji vymenim, tak si tuhle rozeberu, abych videl, jka t vevnitr vypada. Pro priste.

jinak, kdyz uz jsme auto kupoval, tak melo vuli, ale nejak me to netrapilo. jenze vule se zacala zvetsovat a zvetsovat a takhle jsem dopadl. Priste si budu pamatovat, ze az zacne byt vule vetsi, ihned utahnout imbus........

a az pujdu pro novejsi, budu se drzet tech rad, co jsi mi dal, diky.

Napsal: úte 14.06.2005 10:10
od tds
mkalous píše:no, prevodku jsem jeste rozebranou nemel :-), ale jak to tak vypada, tak az ji vymenim, tak si tuhle rozeberu, abych videl, jka t vevnitr vypada. Pro priste.

jinak, kdyz uz jsme auto kupoval, tak melo vuli, ale nejak me to netrapilo. jenze vule se zacala zvetsovat a zvetsovat a takhle jsem dopadl. Priste si budu pamatovat, ze az zacne byt vule vetsi, ihned utahnout imbus........

a az pujdu pro novejsi, budu se drzet tech rad, co jsi mi dal, diky.
ok.jak vyměníš převodku tak je to paráda, sám se divím jak jsi s tím mohl jezdit, pokud nedržím volant 2prsty při 200 tak to není BMW.
hele ale pozor V8 mají prej převodku jinou takže bacha.jinak by to mělo být všechno stejný.

Napsal: úte 14.06.2005 10:15
od mkalous
Ale jo, ono to jde ridit dvema prsty, to je v pohode, standartne mam levou ruku na volantu a pravou na radicce (vetsinou), a to i pri vyssich rychlostech. Jen koleje mi delaj problem a jak jsme rikal, ty jsme pricital hlavne sirokejm papucim. :-) takze uvidime, jdu se schanet po slusne prevodce rizeni.