Stránka 1 z 2

Napsal: pon 21.03.2005 18:35
od ManyP
kdo tu ma 524td v e34???
aj bych o tem rad s nekym pokecal kdo to ma aspon roka najezdi aji nejake ty kilaky.
dik za info

Napsal: úte 22.03.2005 06:04
od michal
mel jsem jich nekolik :)

Napsal: úte 22.03.2005 06:33
od RedBaron
Koupil jsem to teď na lítačku, má to nalítáno 730 tisíc km a pořád to jezdí. Co potřebuješ vědět?

Napsal: úte 22.03.2005 09:52
od voko21
Mam 235000km. Šterlinková stříbrná. Zatím na 15" plecháčích. Jediný co mě vadí je, že to má nižší stupeň výbavy.(4x manuál okna, manuál sedačky, manuál př. světlomety bez ostřikovačů, bez BC) 4x el.okna teď dodělávám, chybí mi už jen ten posr... reléovej modul, kterej mi slíbil David, ale nějak se nemá k tomu, aby mi ho poslal. Sedačky nechám v manuálu, ale chci dodělat vyhřívání, protože po předělání oken na elektriku mam v čalounění díry po kličkách a budu čalounit dveře do červené kůže a chci tu kůži použít i na prostřední díl sedaček. Tu samou kůži na řadičku a okolo ní. Uvažuju taky očalounit věnec volantu, ale bojim se jak to bude vypadat. Jestli to půjde, tak ho taky udělam vyhřívanej. Budu muset asi koupit jinou palubku, měnil jsem už všechny kondenzátory a je to stejný jako předtím a ukazuje to PoPoPoPo a občas tam i naskočí nezřetelně stav ujetých km+ malý kilometrovník nedrží pamě? (jeden kondík jsem nesehnal, tak jsem dal místo 6.3V pro 16V, takže to může být ještě tím.) Potom chci zadní el. roletku. Př. světla buď budou InPro nebo když seženu , tak budou xenony. Trochu zazrcadlim (decentně) okna. Pak nasadim 16" OZ kola (chtějí ještě novej lak). Když bude super příležitost, tak půjdu i do toho nezávislého topení. Nevim, jestli to všechno stihnu letos, není moc volného času :( . Rozhodl jsem se si auto ještě nějakej pátek nechat a vylepšit ho.(vždy je co!)

Teď do STK honim ty okna, nevim jestli by mě uznali, když mě zatím nestahujou. Asi to risknu. :?

Kua, to jsem se rozepsal. 8O To? vše. :wink:

Napsal: úte 22.03.2005 14:28
od ManyP
no jde me hlavne o motor pac se vsim ostatnim se max spokojen ale s tim motorem moc ne.
nehonim ho nejezdim s nim na dalnici vic jak 160-170 a nejedu vic jak 1/3 plynu a 2000ot nez je to uplne zahrate a i presd to mi uz dvakrat popraskala hlava tak sem ji vyvaroval atd a uz se mi nechce znova. dal sem ted uz lepsi drazsi tesneni pod hlavu, taky nove termostat nejdrazsi co sem sehnal, vsude nove tesneni nove vstriky aji ridici.
olej davam 10W-40 FUCHS takze myslim ze to je v poho a staram se o nej jak to jen de.
za rok najezdim kolem 30-50k a z teho nejcasteji vzdalenosti na jeden zatah kolem 500-1000km.
rad bych aby tem moor uz jen jezdil.
vse na motore aj na aute si delam sam takze zadna vomrdavacka!!!

vas nazor co s tou hlavou???

jo z prva sem mel porad problem s tou zajebanou vyrovnavaci nadobkou vody a tym odvzdusnovacim systemem ktere je podle me uplne na hovno staci jen drobnost a hned se to ucpe tak sem ji vymenil za nadobku z mercedesa ktera ma stejny tlak jako ta origo a to je 140 a uz se to neucpava. ale jinac nevim co a jak dal.

jak myslite????

jo kolik ma mit fakt ta nadobka upousteci tlak???

Napsal: úte 22.03.2005 14:36
od 540Touring
voko21 píše:Mam 235000km. Šterlinková stříbrná. Zatím na 15" plecháčích. Jediný co mě vadí je, že to má nižší stupeň výbavy.(4x manuál okna, manuál sedačky, manuál př. světlomety bez ostřikovačů, bez BC) 4x el.okna teď dodělávám, chybí mi už jen ten posr... reléovej modul, kterej mi slíbil David, ale nějak se nemá k tomu, aby mi ho poslal. Sedačky nechám v manuálu, ale chci dodělat vyhřívání, protože po předělání oken na elektriku mam v čalounění díry po kličkách a budu čalounit dveře do červené kůže a chci tu kůži použít i na prostřední díl sedaček. Tu samou kůži na řadičku a okolo ní. Uvažuju taky očalounit věnec volantu, ale bojim se jak to bude vypadat. Jestli to půjde, tak ho taky udělam vyhřívanej. Budu muset asi koupit jinou palubku, měnil jsem už všechny kondenzátory a je to stejný jako předtím a ukazuje to PoPoPoPo a občas tam i naskočí nezřetelně stav ujetých km+ malý kilometrovník nedrží pamě? (jeden kondík jsem nesehnal, tak jsem dal místo 6.3V pro 16V, takže to může být ještě tím.) Potom chci zadní el. roletku. Př. světla buď budou InPro nebo když seženu , tak budou xenony. Trochu zazrcadlim (decentně) okna. Pak nasadim 16" OZ kola (chtějí ještě novej lak). Když bude super příležitost, tak půjdu i do toho nezávislého topení. Nevim, jestli to všechno stihnu letos, není moc volného času :( . Rozhodl jsem se si auto ještě nějakej pátek nechat a vylepšit ho.(vždy je co!)

Teď do STK honim ty okna, nevim jestli by mě uznali, když mě zatím nestahujou. Asi to risknu. :?

Kua, to jsem se rozepsal. 8O To? vše. :wink:



hmm... tak už zbývá jenom dát normální motor a je z toho skoro auto...

Napsal: úte 22.03.2005 14:39
od RedBaron
Ta hlava - nebyla už předtím vařená nebo nějak zkroucená, zapečená, jinak vadná? Já s tím lítám měsíc a vím, že není dne ani hodiny, kdy si může být člověk tímhle výtvorem jist, ale vzal jsem to auto kvůli ceně, ne kvůli nadšení z td(s) motorů.

Napsal: úte 22.03.2005 15:23
od streetfighter
mě jem to auto taky nejakýrok a nikdy více se už do nafty nepustím , nikdy nevíš kdo to měl před tebou a co všechno s tím motorem dělal , vem v úvahu , že na tak staré auto je vůbec s podivem , že to ještě jede...ale jsou tu určitě lidi , kteří ti řeknou , že jezdí naprosto , bez problémů , ale to jsou ti š?astní , kteří mají kus , který nebyl rozdělávaný...jednou tu naftu rozděláš a už se vezeš...koupil jsem ho od nějakýho týpka za Prahou a vše bylo OK...najel , jsem 10tisíc a šup...upadl rovnaný ventil a rozmlátil kompletně celý motor. Borec chtěl ušetřit na opravě po tom co se mu to "lehce" potkalo asi proto , že neměnil rozvoďák a mě to vyšl na 40 litrů ani jsem nemrkl...a to jsem koupil bourané auto s dobrým motorem. Teď si dovedeš představit ten děs co to dalo všechno přeskládat...navíc moje auto mělo novější čerpadlo , řízené elektronikou a to co jsem koupil bylo komplet mecanické...tak to přehodit aby mi fungovalo vše co v autě má...a po pár tisících mi rupla hlava...a proč? to sám nevím...jezdil jsem s tím jak v bavlnce , žádné vytáčení , nový olej , údržba...atd a nic jsem nenadělal...nakonec jsem to znovu opravil a prodal , protože jsem jednoduše došel k názoru , že diesel v takovém věku už na to má nárok. Opět jsem koupil 525i a fikl tam plyn a jsem max. spokojen. asi tolik.

Napsal: úte 22.03.2005 17:29
od ManyP
ja vim benzinak je supr ale musim mit naftaka je jedno proc ae proste musim!!! nejde o to co se mi libi nebo nejak zamlouva penezne ale proste musim!!!
chci ale aby to jezdilo!!!

kurva bmw je supr ale naftaky delat neumi!!!!
tak nic no uvidime kolik to vydrzi ted

Napsal: úte 22.03.2005 17:37
od RedBaron
ManyP píše:kurva bmw je supr ale naftaky delat neumi!!!!
tak nic no uvidime kolik to vydrzi ted


Ale umí, vem si, že když tohle vylezlo ven, psal se rok 1983 a BMW mělo v 524td E28mě naftu se 115 koníky co jezdila skoro dvě kila, v tý době nevídaná věc, nějaký TDi v tý době neexistovalo a jestli myslíš, že diesely od konkurence neměly svoje problémy, tak se pleteš. Jenom mám pocit, že se doba dost pohnula a dávat vývojovou verzi tohohle starýho motoru do E39tky už mi nepřipadalo košer. S novými commonraily už je jakoby po problémech, ale mám pocit, že to je jenom tím, že ty auta jsou mladý. Můj mechanik a spousta dalších lidí mi řekla, že by je nakonec vyšlo levněji používat třiapůli v benálu než tenhle výtvor a já jim nemám důvod nevěřit, protože mi to žere 11 ve městě a 8 venku a to za ty potencionální problémy nestojí... až na to, že mě to stálo 28 a když se to vylágruje, tak za něco dám papíry, za něco zdravý díly, protože jinak je to auto až na najetý kilometry hodně v pohodě, a nebude mě to nijak extra mrzet. Zatím to jezdí a to stačí, žádnej drak to teda nejni a přestup z 540iA byl krušnej :)

Napsal: úte 22.03.2005 17:38
od Zave
nafty umi, ale toto sou stary motory... ale i tak sou dobry... myslim ze je to vadny kus... neni to tak u vsech..

Napsal: úte 22.03.2005 21:30
od ali-c
Já mam auto půl roku po prvnim majiteli, najeto 250.000 a motor v cajku. Teď budu čipovat. Šlape jak hodinky. Takže to fakt asi bude od kusu.

Napsal: stř 23.03.2005 09:20
od voko21
Podle mě, diesel od BMW se řadí mezi světovou špičku spolu s Mercedesem. Tyto motory nemají problém ujet i těch 700kkm, jak dokazuje RedBaronovo kus. Nevěřim, že se nějaký kus nepovedl z fabriky, i když nějaké procento vadných je asi vždy, jde spíš o to, kdo to měl předtím a jak moc zanedbal údržbu. Například, lidi co mají diesel, dost často tankují tu nejlevnější naftu, co seženou. Lidi co mají dieselový auto jsou většinou škrblové co koukají kde co ušetřit a když si koupíš auto po takovým řidiči, tak tě už nepomůže ani to, že do toho leješ kvalitní olej, tu nejlepší naftu, měníš včas rozvoďák, nehoníš to za studena apod. Koupě takovýho auta je dost o štěstí. Při koupi to auto může vypadat super, ale třeba mikrotrhlinky v často přehřívané hlavě nevidíš, nebo stav vstřikovacího čerpadla a jeho další délku života taky nepoznáš.

To ManyP: Nejsem zastáncem vaření hlav. S dieselama mam jenom 2letou osobní zkušenost, předtím jsem měl všechno v benzínu,ale mam šikovnýho mechanika, kterej dělá motory a ten už řešil několik vařených hlav (nejen BMW) a dává jim tak 10-20kkm. Už to tady píšu asi po sté, ale když jsem kupoval tu 5ku co mam teď, tak byla nepojízdná, tak jsme hned předpokládali, že to bude čerpadlo, nebo počítač, risknul jsem to a koupil jí. Koupil jsem novej počítač a čerpadlo a kurva, vono to stejně nejelo! 8O Zděšení jak kráva, následovalo hledání závady v BMW a výsledek byl ten, že je někde v autě zkrat a ten ruší informace z DDE k čerpadlu. K mému podivu, ale nenašli kde! Tak jsem pomocí bmwklubu :) prodal původní i nové čerpadlo + i počítač, koupil jsem mechanický čerpadlo za 5k a vyměnil a dopr.., ten motor vrká jak hodinky, spokojenost největší. Navíc jsem vlastně za původní čerpadlo dostal o 2k víc než jsem zaplatil za mechaniku a ty peníze jsem nacpal do servisu za diagnostiky. Nic mě to tedy nestálo, mimo času. Neštěstí vůbec nedošlo k rozebírání motoru, motor sám nikdy nebyl rozebírán mimo horního víka a proto si myslím, že nějakou tu 100kkm ještě v pohodě ujede. 524 není závodní auto a tak s ním jezdím do 150. Na sprinty seru z vysoka. Když točím hodně do otáček tak né dlouhodobě a po delší jízdě ho nechám postupně chladnout. Je mi ale jasný, že ty to tak děláš taky, jenom máš motor po řidiči bez citu k autu.

Nedávno mě oslovil mailem jeden Slovenský bratr co má 524td v E34 a hrozně se divil, že mi to jede maximálně 190 a že jemu to jede 225. Udělal prý úpravu na turbu, dal taky mechanický čerpadlo. Přesvědčoval mě, abych to turbo upravil taky. (Myslím, že to udělal tak, že pošteloval klapku tak, že mu upustí tlak až při daleko vyšším tlaku a vyndal prý taky náhon na otáčkověr nebo co). Jezdí bez omezovače otáček. Na rovinu jsem ho pasoval na adepta na vaření makovice. 8) Pak si po něm kup auto! :?

Napsal: stř 23.03.2005 11:37
od RedBaron
Dobrej příspěvek. Souhlasím s tím, že jsou to úsporný motory a dokonce i někdy když jsou plně zahřátý a krátkodobě je lze prohnat. Dělat na úrporným motoru tuning a? už čipem nebo nějakou prásárnou s dotažením wastegate je prostě holý nesmysl a končí to snížením životnosti na minimum. To co s benzínama s nima nikdy dělat nepude a kdo to dělat chce, tak má problémy s hlavou :D

Napsal: stř 23.03.2005 11:46
od voko21
RedBaron píše:.....kdo to dělat chce, tak má problémy s hlavou :D


Se svojí, co má na trupu, i s tou co má v autě. :)

Napsal: stř 23.03.2005 11:53
od ManyP
no stve me proste ze se o to auto fakt staram jako o sve decko a porad ta hlava sere a sere. tez sem uvazoval o jinem motoru nebo hlave jenze do teho nevidi nikdo tak vetsinou se koupi zmetek nez dobre kus. snazim se jezdi mirbe dalnice d1 jezdim kolem 140-150 kdyz chci predjet tak tech 160 ale nehonim ho proste vyuzivam teho spodku.
asi po dvou letech jezdeni sem zjistil ze tam byl nejake bastl cip tak sel ihned ven a misto nej origo. ted to o moc min zere a taky o moc min kouri.
najezdim hodne tak proto se ta zavada motoru vraci rok co rok ale kdybych najezdil jen 10k za rok jak normal lidi tak by se mi to ukazalo vzdy po peti letech.
porad su ale v plusu pac jelikoz mame v rodine benzinku mam naftu zadara pochopitelne do urcitych rezerv takze tak na 35000 km na rok takze i tak su porad moc v plusu ponevadz bych projezdil 70000kc v nafte za rok ale tak nedam an kacku ale holt paltim 10000 rocne do motoru.
bmw e34 je supr auto v mnoha vecech bych rek ze lepsi jak e39 a proto ho chci mit co nejdyl ikdyz pro nekoho je to stara rachotina.

mam v nem origo cernou kuzi z M5 e34 komplet v elektrine zn Recaro a velke palubak a predek v ele a sibr v ele tempomat atd a jinac 17 replika ac-schnitzer
bohuzel sem to naboural tak to je dvoubarevne ale to se spravi od patku dal pac to vezu lakosovi.

na aute mam vse nove v podvozku co jen si kdo vzpomene novou spojku chladak a na motoru vse co se da vymenit brzdy brembo (teda jen kotouce) ale mam ytam brzdy komplet z 535i takze chlazene atd

proste me jen mnrzi ten motor ale jede krasne a sem taky zastancem ze chipy to at si kazde radeji koupi 535i pak to po nekom koupis a je to v prdeli.
diesel neni porsche!!!

Napsal: stř 23.03.2005 12:09
od voko21
Slyšel jsem, že většina hlav a celých M21 motorů z E28 jsou v lepším stavu než stejných motorů z E34. Nevim tedy proč, ale domnívám se, že to je proto, že M21 z E28 zůstali jen ty kusy, které měli dobré majitele, nebo taky protože je E34 těžší než E28(nevím jistě, ale vypadá tak :? ), a nebo v dobách E28 s nimi nikdo nelítal 170. Možná bych zkusil při hledání motoru jít touto cestou.

Napsal: stř 23.03.2005 12:34
od ManyP
ten motor co mam je z e28

Napsal: stř 23.03.2005 12:35
od voko21
ManyP píše:ten motor co mam je z e28


Hm, tak kua beru zpět! :?

Napsal: stř 23.03.2005 12:51
od ManyP
jakou mas spotrebu???