Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 27.01.2005 09:19
od 130maxi
Chcel by som sa spyta? vy tu už mate vačšie skusenosti.Ako jadi? zo studeným motorom ,do kolko sa moze toči? a tak.....Nechcel by som ho odrovna? chodim stym dos? kratke trasy.Diky :o :wink:


Ešte jedna otazočka mam tam ventilator asi z Mercedesu aj s termospojkou ,neviem či mi funguje alebo nie (ako to zistit???)
a nemam tam ani ten plastovy kryt....čo s tym mam robi?????

Napsal: čtv 27.01.2005 09:32
od Hanz
mno, idealni by bylo chvilku tocit motorem bez chytnuti, coz soudruzi v SRN dokonale vymysleli u TDs :-) aby se motor nejdriv namazal a natlakoval olej a teprve pote chytnul... motor neohrivame na volnobeh, ale pomalou jizdou (za volnobehu se malo maze a neohriva se rovnoberne soustava motor-prevodovka-difec)... pomala jizda dle moznosti motoru (objem) je vytaceni do max 2k ot/min dokud se nepohne rucka teploty vody, pote do nejakych 3k max, jakmile je ohrata voda, trva jeste min 10-20min nez se ohreje olej, proto stale pouzivame hlavu a netocime do plnejch :-) tzn. kladu muzes bez nebezpeci cehokoliv dat az po cca 30min jizdy... pokud ji davas driv, nejspis rupne/zkrouti se hlava

Napsal: čtv 27.01.2005 09:43
od 130maxi
Hanz píše:mno, idealni by bylo chvilku tocit motorem bez chytnuti, coz soudruzi v SRN dokonale vymysleli u TDs :-) aby se motor nejdriv namazal a natlakoval olej a teprve pote chytnul... motor neohrivame na volnobeh, ale pomalou jizdou (za volnobehu se malo maze a neohriva se rovnoberne soustava motor-prevodovka-difec)... pomala jizda dle moznosti motoru (objem) je vytaceni do max 2k ot/min dokud se nepohne rucka teploty vody, pote do nejakych 3k max, jakmile je ohrata voda, trva jeste min 10-20min nez se ohreje olej, proto stale pouzivame hlavu a netocime do plnejch :-) tzn. kladu muzes bez nebezpeci cehokoliv dat az po cca 30min jizdy... pokud ji davas driv, nejspis rupne/zkrouti se hlava
Nestane sa mu nic ked chodim len s velmi lahkou nohou .točim max do 2-2,5 aj na zohriaty motor????(Sprosta otazka že!!!) :oops:

Napsal: pát 28.01.2005 21:30
od RedBaron
Nestane. Nastartuj a hned vyjeď, udržuj motor v otáčkách 1500 - 2500 a v nízké zátěži - cca do třetiny dráhy plynového pedálu. Až bude budík teploty kapaliny na optimu, toč max. do 4000 a výlety do červené oblasti podnikej až po 20-30 minutách jízdy.

Napsal: pát 28.01.2005 21:58
od psena
Myslim, ze s tema 30 min je to prehnany, ale je fakt, ze radsi u nasich motoru co maji uz neco za sebou, je to tak lepsi.
Moje domenka ovsem je, ze olej musi byt ohratej driv nez voda.Rozhodne ma vyssi teplotu nez voda, pokud ma voda 90 tak olej treba 110 a to uz by snad nemelo vadit ne?

Napsal: pát 28.01.2005 22:02
od RedBaron
psena píše:Myslim, ze s tema 30 min je to prehnany, ale je fakt, ze radsi u nasich motoru co maji uz neco za sebou, je to tak lepsi.
Moje domenka ovsem je, ze olej musi byt ohratej driv nez voda.Rozhodne ma vyssi teplotu nez voda, pokud ma voda 90 tak olej treba 110 a to uz by snad nemelo vadit ne?
Když si teď v -12 půjdeš nastartovat auto, voda bude mít provozní teplotu mnohem dřív než olej. Pokud při této teplotě budeš pořád jen tak popojíždět, tak se olej na provozní teplotu nedostane snad vůbec. Pokud budeš auto točit do těch 3-4 tisíc, tak ho po 10-20 minutách ohřeješ na tu skutečnou provozní teplotu, která je pro vytáčení těsně pod omezovač podmínkou. Schválně se koukni do nějakého auta, které má teploměr oleje, je to docela zajímavý.

Po delším stání má BMW s oplastovaným a ze všech stran uzavřeným motorem výhodu, že rovnou topí. Ale olej je stejně dole ve vaně a za tu dobu nejvíc zchladne.

Když se chystám dát autu opravdu čočku, opravdu to dělám až po té půlhodině. Když jste tenkrát přijeli s kamarádem na projížďku, já už měl jednu mírnější za sebou :) Když chci jednou předjet na cestě do Prahy, tak dám kickdown i hned za městem. Prostě to chce všeho s rozumem a je pokoj 8)

Napsal: sob 29.01.2005 00:02
od adam
Jo olej se zahriva o dost dyl nez voda a taky pomerne rychle chladne. Trochu jsem to sledoval v M3...

Napsal: sob 29.01.2005 00:05
od Zave
ja jezdim porad 2,5k-3k klobouka takze pohoda :)

Napsal: sob 29.01.2005 00:41
od psena
Diky, za vysvetleni, mel jsem za to ze je to presne naopak... :oops:

Napsal: sob 29.01.2005 02:05
od matal
psena píše:Diky, za vysvetleni, mel jsem za to ze je to presne naopak... :oops:
Pšeňo, Ty že bys něco nevěděl? S mne sklamal... :wink:

Napsal: sob 29.01.2005 02:48
od patras
tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..

Napsal: sob 29.01.2005 08:49
od Zave
patras píše:tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..
presne tak!! hned po startu nejvetsi kour az do omezovace at se to rychle zahreje :lol:

Napsal: sob 29.01.2005 11:41
od patras
Zave píše:
patras píše:tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..
presne tak!! hned po startu nejvetsi kour az do omezovace at se to rychle zahreje :lol:
kua vodka se sanem dela divy :lol: