Stránka 1 z 1

Napsal: ned 05.12.2004 00:52
od MartinT
Jak se dá (v domácích podmínkách) poznat jestli turbo funguje, nefuguje, nebo něco mezi. Poradí někdo? Mám 524TD myslím si že ta funkčnost je někde mezi, ale spotřeba se pohybuje mezi 6-7 litry. Pokud se nepletu když by turbo nefungovalo byla by i spotřeba vyšší, ne? Díky za rady.

Napsal: ned 05.12.2004 11:44
od Anonymous
No v domácích podmínkách akorát zjistíš toto:sundáš hadici(gumová)k přívodu vzduchu k turbu,a vidíš že jsou lopatky oběžného kola v pořádku nebo taky ne.Pak za hřídel toho oběžného kola vezmeš dvěma prsty a cejtíš že je bez vůle(skoro bez vůle,protože i nové torbo má normalizovanou vůli uložení hřídele-kvůli plovoucímu uložení)nebo taky klechtá jak svině a proto jsou lopatky volámaný.Tím pádem by ti taky logicky tekl tlakovýolej do výfukové komory(přinastartovaném motoru cítit smrad spáleného oleje z výfuku)a taky do sací komory kde je potom to kolo silně zaolejované ,olej se ti dostává až do filtru na vzduch a celého sacího traktu.Další matoda je taková že když máš sundanou tu hadici takn na krátkou dobu nakopneš motor a vidíš a i slišíš že se ti ta hřídel točí velkou rychlostí.tohle ti ale moc nedoporučuji protože motor respektive turbo zpracovává nefiltrovaný vzduch.Potom taky funkci turba poznáš na jízdních kvalitách motoru.Od 2100 nebo 2200 začíná v sacím traktu (mezi turbem a hlavou válců)přetlak který ty poznáš silným zátahem motoru.Tot vsjo. p.s:další varianta je jak už tady bylo popsáno přímo změřit podtlak a přetlak vzduch dodávanáho turbodmychadlem. 8)

Napsal: sob 18.12.2004 11:07
od Palom
Zdar.

Mam aj ja jednu otazku ohladom turba. V poslednej dobe mi klesol tah motora a ako sa pisalo predtym, k filtru vzduchu sa mi dostava olej. Da sa s tym este nieco urobit ? Co to sposobuje.

Alebo rozbit prasiatko a rovno kupit nove turbo. :D

Palo

Napsal: sob 18.12.2004 11:54
od Marty_
Palom píše:Zdar.

Mam aj ja jednu otazku ohladom turba. V poslednej dobe mi klesol tah motora a ako sa pisalo predtym, k filtru vzduchu sa mi dostava olej. Da sa s tym este nieco urobit ? Co to sposobuje.

Alebo rozbit prasiatko a rovno kupit nove turbo. :D

Palo

Repas co nejdriv... Jinak kdyz je turbo ko tak me to vzdy pri prerazeni delalo takove zajimave zvuky, jakoby BOV:) Cim dal min to tahlo, piskalo a coudilo... Ke konci uz to vypadalo jako kdyz mi hori auto:) Jinak doporucuju fakt repasi co nejdriv - vyjde to levneji:)
Jo taky mi v dusledku toho praskla hadice z intercooleru do motoru a vsude byl olej...

Napsal: ned 19.12.2004 21:16
od skautik
mala repase turba (nove tesneni, loziska a vyvazeni hridele) vyjde od 3 do 5tis. kc

Napsal: úte 21.12.2004 19:12
od Anonymous
No ja bych to s tou repasí tak žhavě neviděl.Ja mam taky 524td turbo taky zánovní(kupoval jsem je uplně nový z D)a olej mě leze taky až před turbo ale to je zase tím že jsou zřejmě v hajzlu kroužky.Ty vyzkoušíš že otevřeš najejvák na olej a vidíš jak motor tlakuje pod písty( za chodu) :wink: