Stránka 1 z 1

Napsal: sob 27.11.2004 15:29
od flery
dneska sem koukal na Melichovo auto repektive ventil u turba co ho nejak ovlada.
s jeho ventilem hnu dvouma prstama což je asi ok ale ten muj je fakt tak tvrdej že na něj musim vzít kombinačky aby se hnul.jemu na volnobeh pri pridani plynu reaguje me ani v 5 ti na volnobeh nic....
takže asi to bude v háji co?
ale ten E30kovej se lehce liší od E34kovýho..
díky za nápady a rady...

Napsal: sob 27.11.2004 18:34
od Anonymous
Ja mám to samý,vobčas (cca 1x měsíčně)to zkusím jestli se to hejbe a vždycky to jde strašně ztuha vpodstatě na kombinačky.Mám ten ventil už druhej a je to uplně to samý,při jakýmkoliv točení se to ani nehne.Hlele když jsi zkoušel tu e30 předpokládám že to byl ten samej motor(M21),jak jemu to auto vůbec jede?Táhne mu asi dobře?Já mám pocit že ta tuhost toho mechanismu je daná sílou pružiny uvnitř toho ventilu.Chtělo by to ještě zjistit jestli s tím ventilem v té e30 něco nedělal samo domo.Dík za radu i odpověd :(

Napsal: sob 27.11.2004 19:36
od Fugo
nevim jestli je to co myslíte ale podle mě jo, na turbu máte ventil (waste gate) která dle tlaku v sání otevírá klapku která pustí výfuk. plyny mimo lopatkové kolo turbíny přímo do výfuku, jakmile tlak v sání poklesne tak ji zase zavře ,zkrátka je tím nastaven max. plnící tlak, na autech co jsem měl šla vždy ztuha protože je tam předepnutá membrána.

Napsal: sob 27.11.2004 19:58
od flery
podle me je to u nej ok jemu slape krasne..takhle je to tam k nicemu.....ja s tim hnu jen kdyz bejcim jako krava a to bych do toho ventilu muel pustit hodne baru nez by se neco delo...

Napsal: sob 27.11.2004 20:29
od Anonymous
Přesně to jsem měl na mysli(waste gate).je teda pravdou že jsem se setkal se spoustou 2,4td ale na žádným jsem to nezkoušel jak to jde.Flery s tím máš absolut pravdu že bych musel snad přijet s tatrou a napíchnout ji na ten zas....j venil(waste gate)jinak se to snad nehne.Když za to beru ručně stručně a jde to fakt nahovno tak logicky není možný aby 0,8 baru
pohnulo s takovým zmetkem.Já si taky myslím že by to mělo chodit tak na dva prsty.Taky jsem si všiml jak tady píšete že to netáhne pedál mám až na podlaze a chlastoměrka klesá.Jo ještě doplnkové informace:turbo jsem menil před 60000 tis.km a bylo uplně nový.To starý se uplně vylámylo.

Napsal: ned 28.11.2004 20:31
od gejza
Mně de takhle na hov.. i na tdesu.Doufám až to vyřešíte tak dáte vědět!

Napsal: pon 29.11.2004 17:22
od Anonymous
Flery dej určitě vědět jak to jezdí s jiným ventilem,potřebuju to vědět vyřešilo by to můjn dlouholetý problem s výkonem.Nejsem ted v ČR tak až přijedu tak schválně vyzkouším ten svůj ventil,když z něho nic nepoteče tak ho rovnou napíchnu na kompresor a nastavím 0,8 a uvidíme.

Napsal: úte 30.11.2004 10:40
od Maslista
Když to tady tak čtu, máte určitě špatnej ten ventil ?
nebo je zatuhlá ta klapka v turbu, zkoušely jste to rozpojit? pak zjistíte kde je chyba.
1. rozebrat táhlo mezi klapkou a ventilem
když klapka půjde snadno a ventil bude pořád trucovat tak
2.odpojit ventil od hadičky a vyzkoušet jestli z tý hadičky něco jde :)
no a pak bude jasný kde je chyba :wink:

Napsal: úte 30.11.2004 13:07
od voko21
Maslista píše:Když to tady tak čtu, máte určitě špatnej ten ventil ?
nebo je zatuhlá ta klapka v turbu, zkoušely jste to rozpojit? pak zjistíte kde je chyba.
1. rozebrat táhlo mezi klapkou a ventilem
když klapka půjde snadno a ventil bude pořád trucovat tak
2.odpojit ventil od hadičky a vyzkoušet jestli z tý hadičky něco jde :)
no a pak bude jasný kde je chyba :wink:


Podle mě ten ventil nesmí jít ani dvouma prstama a ani moc ztuha. Po našem Nedělním minimicrosrazu s Flerym jsem nad tím přemejšlel a došel jsem k tomu že:

1/Když půjde vytahnout táhlo z ventilu dvěma prsty, tak to znamená, že ventil už při nízkém tlaku (ca 0,3-0,5) zapůsobí na klapku v turbu moc brzy a tím mu veme výkon v době, kdy by mělo mít největší sílu. Tím dojde ke ztrátě výkonu. Musí bejt v pr.... ta pružina ve ventilu.

2/Když půjde moc ztuha a otevře se až při tlaku od 0,9 vejš, tak zkurvíš časem celý turbo vysokým plnícím tlakem. Podle knížky "Jak na to" dokonce celej motor. :roll:

3/Tím ventilem je to určitě, protože můj ventil s Fleryho klapkou pohnul o dobrej centimetr. Je otázka, jestli je to dost. :idea: Tím odpadá i to, jestli jde něco z té hadičky.

Napsal: úte 30.11.2004 14:20
od Anonymous
:( Když jsm měnil to turbo (před60tis km)tak ta samotná klapka šla lehounce.Ještě jedna varianta mého teoretického výzkumu-skusit pohnout s tím táhlem(táhlo spojený s klapkou)kdyžje motor nastartovanej a běží třeba na otáčky o něco větší než je volnoběh.Když si na to vzpomenu jak to šlo ztuha tak je mi s toho až zle.Za 14 dní se to dozvím tak dám vědět.Mezitím budu sledovat váš výzkum.Dík :roll:

Napsal: úte 30.11.2004 14:27
od voko21
hadice píše:.... třeba na otáčky o něco větší než je volnoběh....


To musíš zkusit při vyšších otáčkám než při jakejch se roztáčí turbo.

Otázka je co je ztuha a co ještě ne. Podle mě to u mého jde taky docela ztuha, ale když chci, tak to rukou vytáhnu. Když jsem to roztočil na 5k, tak se to hnulo tak ca o 13mm.