Stránka 1 z 2
Napsal: sob 07.08.2004 13:07
od Pavel H
Ahoj, dnes se mi zacala objevovat zvlastni vec. Pri seslapnuti a povolovani spojky se mi pedal klepe jako kdyz zapne na brzde ABS. Cim vyssi otacky, tom vice ten pedal vibruje. Stalo se to nekomu? Je mi jasne, ze je to na vymenu spojky, ale jde mi o to, ze na tom potrebuji jeste odjet cca 300 km. Prosim tedy pokud ma nekdo stejnou zkusenost, tak se podelte. Diky
Napsal: sob 07.08.2004 16:13
od Mariom5
Mne sa stalo po 60 000km ze mi vyletel nit z pritlacaku. Pokrivilo lamelu.
Proste na vymenu. Set BMW stoji okolo 16 litrov. Sachs nejakych 14 000.
Na moje prekvapenie bol original vyrobeny fy.valeo. Ten povodny samozrejme sachs. E34 M5 3,6
Napsal: ned 08.08.2004 16:39
od Pavel H
No cena je to fakt uzasna. Ty jsi tu spojku delal sam? Da se prevodovka vyndat aniz by jsi podpiral motor? Mam totiz najezdovou rampu a tam by se mi to podpiralo dost spatne. Jinak bych to musel delat na zemi a to si neumim dost dobre predstavit. I kdyz by to taky melo jit.
Napsal: úte 10.08.2004 10:57
od Dande
Me to uz dela 60 tisic kilaku a zatim jezdi ale uz budu muset taky na vymenu.
Napsal: úte 10.08.2004 11:02
od Pavel H
Tak to jsi odvazny. Ale me by to hlavne stvalo, aby mi drncel pedal pri kazdem razeni. Na to bych si nezvykl.
Napsal: stř 11.08.2004 08:49
od Dande
Taky uz me to sere ajk svina,a mam pocit ze se to zhorsuje takze me to v tomto mesici ceka jestli nasetrim.
Napsal: stř 11.08.2004 13:16
od Pavel H
Nevite nekdo co je tam za rozmer torx orisku? To je jedno z mala naradi, ktere doma nemam.
Napsal: čtv 12.08.2004 10:36
od Pivson
Jsou tam urcite dva rozměry. Jeden je 12 a ten druhej si nepamatuju. Myslim ze je menší 10 či 11. Kecal bych.
Hlavně si nekupuj od fa LUX v OBI, roztrhnul jsem ho na tom

Napsal: čtv 12.08.2004 11:41
od Pavel H
no ja ho budu kupovat od TONY a melo by to snad byt E8; E12 a E14. Jenze si nejse, prave jisty

Napsal: čtv 12.08.2004 12:46
od Pivson
Někde ve starších příspěvcích jsem to rozebírtal, nemůžu to něják najít.
Každopádně já si vystači se dvěma ořechama

Napsal: čtv 12.08.2004 12:58
od Pavel H
Ja to prave taky nemohl najit. Hledal jsem jestli se to tady nekde podrobne probiralo.
Napsal: čtv 12.08.2004 14:01
od Lukáš
1Pavel píše:Pivson píše:Jsou tam urcite dva rozměry. Jeden je 12 a ten druhej si nepamatuju. Myslim ze je menší 10 či 11. Kecal bych.
Hlavně si nekupuj od fa LUX v OBI, roztrhnul jsem ho na tom

no ja ho budu kupovat od TONY a melo by to snad byt E8; E12 a E14. Jenze si nejse, prave jisty

pokud se nepletu tak je ideal koupit si celou sadu, uz sem to jedno uzjistoval, a myslim, že to je 10,12,14
Napsal: čtv 12.08.2004 14:25
od Pavel H
Tak uz mam celou sadu. E8 10 12 14 a 18.
Napsal: pát 13.08.2004 09:41
od Anonymous
Anonymous píše:Dande píše:Me to uz dela 60 tisic kilaku a zatim jezdi ale uz budu muset taky na vymenu.
Tak to jsi odvazny. Ale me by to hlavne stvalo, aby mi drncel pedal pri kazdem razeni. Na to bych si nezvykl.
Já s tím jezdím asi tak 10tis, ale záleží na tom jak moc ti to dělá. Pokud to začalo najednou a hodně intenzivně, tak to bude ten nýt. Jestliže to klepe jen trochu, tak se stím pár tisíc ujet dá, ale ne závodním stylem. Předpokládám, když máš M5, tak si občas zazávodíš. Měl jsem kontakt na německého výrobce sad spojkových kotoučů a ložisek, po dovolené sem hodim odkaz. Ceny těchto sad byly okolo 180EUR, podle typu bmw.
Napsal: pát 13.08.2004 10:22
od Pavel H
Zacalo to delat z niceho nic. A zazavodim si dost casto, kdyz na to to auto ma, tak proc ne

Ta cena by byla celkem dobra. Ale potrebuju to delat ted o vikendu.
Napsal: ned 15.08.2004 22:06
od Pavel H
Tak to mam rozebrano. Lamela je sice ojeta, ale ta to nedelala. Bylo vysypane spojkove lozisko. Takze zitra jdu pro lamelu a lozisko a bude to zase v kupe. Jinak prace je to jednoducha a jde to rychle. S pritelkyni jsme almaru vyndali jako nic

Napsal: pon 16.08.2004 00:35
od Lukas H.
1Pavel píše:Tak to mam rozebrano. Lamela je sice ojeta, ale ta to nedelala. Bylo vysypane spojkove lozisko. Takze zitra jdu pro lamelu a lozisko a bude to zase v kupe. Jinak prace je to jednoducha a jde to rychle. S pritelkyni jsme almaru vyndali jako nic

No nekecej, taky jsem to chtel udelat sam, ale kazdej me od toho odrazuje ze je to hroznej opruz...

Napsal: pon 16.08.2004 09:31
od Pavel H
Opruz to neni, jen to chce dodrzet nejaky postup. Dnes jdu shanet lamelu a lozisko a z to dam dohromady, tak sem hodim podrobny popis demontaze. Pokud mas jen trochu zkusenosti, tak to zvladnes taky.
Napsal: úte 24.08.2004 16:52
od Pavel H
Tak je spojka od nedele hotova.
Demontaz a oprava je velmi jednoducha a vse me stalo lahev Becherovky za novou lamelu a 1100Kc za spojkove lozisko z Elitu. Pritlacak byl netknuty.
K demontazi je potreba ze specialnich klicu jen torx E10 a E12 a pak je lepsi mit dva dlouhe nastavce a doporucuji momentovy klic.
Jako prvni je nutne odmontovat komplet vyfuk, sundat hlinikovy kryt pod kardanem a na prevodovce sundat kardan z hardyspojky (oznacit vzajemnou polohu). Potom povolit dva srouby na stredovem lozisku kardanky a kardan zlomit dolu. Tim vypadne z trnu na prirube u prevodovky. Dratem se privaze ke karoserii. Sunda se spojkovy valec a take se pridratuje nekam ke karoserii.
Podepre se prevodovka, sundaji se 4 srouby, ktere drzi prevodovku ke karoserii a spusti se dolu. Je lepsi ji stale mit pro sichr podeprenou, ale tak, aby uz na heveru nelezela. Motor neni potreba podpirat. U radici paky se vysune zajistovaci podlozka a vysune se cep z radicky. Neco podobneho je i na prevodovce - jen je tam takovy zajistovaci bazmecht chyceny za prevodoku, ktery se nadzvedne a cely i s cepem se vysune. Pak se vymontuje 8 sroubu s torx E10 a dva s torx E12 (tady se hodi ty dva dlouhe nastavce s kloubkem a prevodovka se vysune dozadu. Doporucuju ve dvou, aby nedoslo ke zniceni pritlacaku. Ale jak jsem uz psal, tak jsme to s mladou zvadli uplne v pohode. Pak se jen imbusem 6 povoli pritlacak (opet oznacit vzajmnou polohu k setrvacniku) a vyjme se lamela. Doporucuji kontrolu/vymenu loziska v setrvacniku. Montaz je v opacnem postupu. Ja mel, jako trn pro vystredeni lamely, mrkev ze stare prevodovky, ale je mozne to i vytocit na soustruhu z kusu dreva.
Utahovaci momenty pro imbus na pritlacaku je 35Nm. Torx M8 25Nm a M10 45Nm. Srouby na kardance jsem utahl momentem 70Nm. Zalezi na tom, jake tam kdo ma. Trida sroubu je napsana na hlave sroubu. Pak postaci strojnicke tabulky.
Je jasne, ze je potreba pred montazi zpet veskere srouby a cepy namazat. Ja osobne pouzivam grafitovou vazelinu. Mam s ni jen ty nejlepsi zkusenosti.
Takze jak sami vidite neni to nic sloziteho a je naprosto zbytecne cpat servisu penize za neco, co se da zvladnout za jedno odpoledne. Staci na to vsechno mit. Ja tomu venoval cisteho casu asi 5 hodin a jsem s vyslekem naprosto spokojeny.
Praci zdar

Napsal: ned 03.07.2011 15:08
od jumbo
Super návod.
Chlapy, prosím vás, nemáte někdo rozměry toho vystřeďovacího trnu? Na e 34 525 vanos rv 94. díky