Stránka 1 z 2

Napsal: sob 13.03.2004 23:59
od mayklmaykl
Lidicky,tak jsem na diagnostice zjistil ze mam v prdeli vzduchovou vahu,potreboval bych poradit zda je stejna s nejakou jinou nebo zcela specificka pripadne nazor zda novou nebo jetou a veskere poznatky atd potrebuju to na E34 530i V8 M60/b30.......DIIIIIK

Napsal: ned 14.03.2004 21:32
od Mad Max
Nová váha vzduchu stojí asi 6.000,- kč, otec ji kupoval na svou 540iA E39 a je stejná jakou má 540iA E34.

Napsal: pon 15.03.2004 11:33
od mayklmaykl
hele projevit se to může všelijak protoze se to podili na michani smesi benzin vzduch takze houpanim otacek vykonem dirama ve vykonu a zpravidla spotrebou pokud ji mas odpojenou tak ten motor ti musi jit dost blbe do otacek od spoda pak uz to jde a taky ti to musi dost chlastat....mimochodem tu vahu maj bosch stoji 12500,-bez dph jak pise kolega mad max ze 6 tak a kde proboha??:-) jedu tam jeste ted hned,kdyby byla za 6ku byl bych spokojenej...

Napsal: pon 15.03.2004 11:59
od patras
kur** zkusim tu starou mafku nejak rozebrat a zjistit odpory na novy a stary, popr.. dat ji do kupy !!!

Napsal: pon 15.03.2004 14:15
od patras
tak jsem nasel navod, jak tu maf opravit, je to celkem jednoduchy (stejne jako vaha sama) dneska odpoledne se do toho pustim, pak napisu jak jsem dopadl !!!!

Napsal: pon 15.03.2004 14:42
od darmon
nechci vam do toho moc picovat, ale nemela by kazda M60ka mit MAF a ne vahu ?

Napsal: pon 15.03.2004 14:43
od patras
sak ja psal jak opravit maf (samo ze to ma fsechno maf) :D tim lip ta jde opravovat

Napsal: pon 15.03.2004 15:52
od darmon
coze ?????

Napsal: pon 15.03.2004 21:46
od patras
taaak hotovo a funguje to !!!

Napsal: pon 15.03.2004 22:49
od darmon
co se na tom da opravit ? ja dycinky myslel ze jediny co se na mafu muze rozbit je ze se prepali vlakno, coz je neopravitelny, nebo odejde cidlo teploty coz ale diag hlasi jako cidlo teploty

Napsal: pon 15.03.2004 23:30
od mayklmaykl
jaks to dal do kupy?? poraď poraď to je v prdeli davat love do novy sragorovahy....abysme mluvili o tom samym je to ten cernej srac v sani za filtrem ze jo???napis jaks to udelal jestli to pujde opravit postavim ti kostel........:-)

Napsal: úte 16.03.2004 11:15
od patras
nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) a plosnacek s uhlikovou cestou, po ktery sterac jezdi. ta, pokud neni vydrena az na plech, tak se da vylestit. (kousek jemnyho pipiro pod sterac a parkrat otocit. Zmerit hodnotu odporu pri otaceni (ja to mel v rozmezi 50-870 Ohmu. Teplotni cidlo reagovalo na zmenu teploty (ale neznam origo parametry. Pri pokojovy teplote mi ukazovalo asi 1800 Ohmu. (nevim jestli je to tak dobre)

Kazdopadne po vycisteni cesty a namontovani do auta se ztratil duvod, proc jsem ji vymenil. (dira kolem 5000-5400 otacek). Zda se ze to jede pekne.

Mohl by nekdo zmerit, odpor na teplotnim cidlu ? (piny 4 a 5 na kulatym konektoru vahy) ???

Postup opravy jsem nasel na jednom americkym webu, myslite ze by tomu prospel treba kontox ???

Napsal: úte 16.03.2004 11:16
od patras
nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) a plosnacek s uhlikovou cestou, po ktery sterac jezdi. ta, pokud neni vydrena az na plech, tak se da vylestit. (kousek jemnyho pipiro pod sterac a parkrat otocit. Zmerit hodnotu odporu pri otaceni (ja to mel v rozmezi 50-870 Ohmu. Teplotni cidlo reagovalo na zmenu teploty (ale neznam origo parametry. Pri pokojovy teplote mi ukazovalo asi 1800 Ohmu. (nevim jestli je to tak dobre)

Kazdopadne po vycisteni cesty a namontovani do auta se ztratil duvod, proc jsem ji vymenil. (dira kolem 5000-5400 otacek). Zda se ze to jede pekne.

Mohl by nekdo zmerit, odpor na teplotnim cidlu ? (piny 4 a 5 na kulatym konektoru vahy) ???

Postup opravy jsem nasel na jednom americkym webu, myslite ze by tomu prospel treba kontox ???

Napsal: úte 16.03.2004 11:44
od Francis
patras píše:nevim jak u tvy maf (ja mam takovou s hranatym cernym plastovym viku nahore. To viko jde odriznout a pod nim je potenciometr a malej plosnak. (dodam sem fota) ten potak je jen sterac na pruzine (pridelany ke klapce v MAF) ...

:shock: No tak to nemas MAF ale AFM (= "vaha vzduchu")

MAF = Mass Air Flow
meri se HMOTNOST nasavaneho vzduchu metodou zhaveneho dratku

AFM = Air Flow Meter
meri se OBJEM nasavaneho vzduchu metodou otocne klapky v sacim traktu. Pouzivalo se na motorech M20, M30, M40

Napsal: úte 16.03.2004 11:48
od patras
tak to pak joooooo :D

Napsal: úte 16.03.2004 12:19
od mayklmaykl
a jak teda zjistim presne co to vlastne mam....mela by to bejt takova vecicka zastrcena kolmo v trubce sani asi 30cm od filtru smerem k motoru ma to cernou objimku a vycniva z toho nejakej plechovej prouzek....je to neco od bosch....diru ve vykonu mam od 4000ot. az do omezovace,diagnostika ukazala ze mi to po prekroceni 4000 zacne ukazovat znovu pritok vzduchu jako na volnobeh takze to hovno jede na diagnostice se to jmenovalo tusim cidlo průtoku vzduchu...to je vaha ne???!!!jsem zvedavej jestli to teda půjde spravit....

Napsal: úte 16.03.2004 12:33
od darmon
ty mas M60 motor takze mas MAF protoze tam vaha nebyla a maf nespravis, jediny co odejde na mafu je ze se nejak poblbne ten drat co je ze slitiny platiny a zlata a to nejde vymenit. Nebo proste praskne.

Napsal: úte 16.03.2004 18:50
od mayklmaykl
si delas prdel ne!!!ja mam diru ve vykonu n ad 4000 protoze zam ta vaha prestane davat vzduch....ale spotrebu mam v rozmezi 8-18 litru beznej prumer mesto 12- a to to moc nesetrim a 10 okreska a kdyz letim kotel mezi180 a 250 tak 13 dalnice.......

Napsal: úte 16.03.2004 18:52
od mayklmaykl
jo a votacky mi taky delaj psi kusy samozrejme jinak max tech 18 litru je plnej kotel mesto......asi to nemas uplne cajk dyt v technicaku je 10,7 nebo 8.........

Napsal: úte 16.03.2004 19:03
od patras
vaha nebo volnobeznej ventil