Stránka 1 z 1

Napsal: ned 22.12.2013 22:10
od Filozof
Narazil jsem na pěkný článek který velice kvalitně popisuje problémy 90let u motorů s nikasilem. Je nás tady jistě dost co tyto motory vlastníme ale díky kvalitnímu palivu kde není již tolik síry (mizivé procenta) nebo vůbec problémy nemáme.
Díky nikasilu se motor rychleji ohřívá/chladí a je lehčí oproti novějšímu alusilu např. M52B28 o 10KG.
Kdo bere prémiová paliva nemusí mít žádný strach ale ani dnes není výjimkou že narazí na pochybnou stanici kde síra je hodně obsažená v palivu. !!!
Ostatně vše je pěkně vysvětleno v článku. :)

PS: Ted našli na nějakých LPG stanicích vysoké procento síry u paliva takže bych dával velký pozor pokud máte auto na LPG s nikasilem.

Týká se to těchto motorů:

Použití nikasil. motorů v BMW
E34........530i,540i........ V8........M60........1992-1996
E32........730i,740i........ V8........M60........1992-1994
E39........520i,523i,528i..R6....... M52........1995-1998
E36........320i,323i,328i..R6....... M52........1995-1998
E38........728i................R6....... M52........1995-1998
E38........730i,740i.........V8....... M60........1994-1996
E31........840Ci..............V8....... M60........1993-1996

Značení nikasil. a alusil. 8válců:
Nikasil M60B30........1 725 970 nebo 1 741 212
Nikasil M60B40........1 725 963 nebo 1 742 998
Alusil M60B30........1 745 871
Alusil M60B40........1 745 872

celý článek si můžete stáhnout zde:

http://uloz.to/xe5u6qk/autoojetiny-motorybmw-pdf