Stránka 1 z 1
Napsal: stř 11.09.2013 05:37
od ManyP
Čus
mám BMW e63 645ci a řeším brzdy. Jenda sada od Bendix koupena a začala se vlnit a kopat. Origo servis říká origo BMW ale cena 15000kč za předek kotouče s deskama je brutál za normál brzdy.
Vaše doporučení?
Není to klasický dotaz na různé značky kotoučů mám zkušeností hodně ale na e36 mi fungovalo něco jiného jak na e34 (to pobraloo snad cokoli) ale prostě e63 je těžká a už rychlejší a hlavně drahé ND.
Děkuji
Napsal: čtv 12.09.2013 12:41
od MattyX
Ty zimmermany maji největší výhodu v tom, že mají plovoucí uložení, tak jako mají M modely u BMW, kdy při zahřátí se vůle mezi třecím segmentem a středem vymezuje a pak když chládnou tak v nich pěkně praská jak se ztahují zpět

určitě to nebude krok vedle, otázkou je jestli nedělají stejnou chybu jako při standartních sport kotoučích, že vrtání není směrově rozlišeno, kdy na jednom kotouči je to OK a na druhém je to do protisměru...
Další věc je s jakýma deskama je kombinovat, učitě by to chtělo nějakou sportovnější směs, která snese větší tepelný zatížení. Ona 6tka je přeci jenom těžká a ty brzdy dostávají záhul

¨
ale ono i tak dva kotouče formula Z budou stát 15... nějaký desky k tomu a seš na dvacce...
Napsal: čtv 12.09.2013 14:54
od ManyP
a myslíš že má cenu jít do sport Zimmermanů (těch středních cca za 5000kč sada)??? Ony standart Bendixe se mi začali vlnit ani ne tak při sport jízdě ale při jemném dobržďování např při sjezdu z dálnice kór když je to někde z kopce.
Řeším ty brzdy zda jít do origo nebo do něčeho jiného jelikož 15000 za předek je na mě celkem darda.
V kšeftě mi řekli Zimmermann nebo Ate (ty dává BMW) ale zase v servisu BMW mi řekli že mají vyzkoušeno že Ate a Ate pro BMW je jiná třída a proto i jiná cena. Už sem vyhodil 5000 a teď nevím zda vyhodit za další zkoušku třeba těch Sport Zimmermannů s Zimmermann deskama 5000 dalších a nebo zda koupit origo za 15000 ....
Děkuji za všechny názory a hlavně zkušenosti
Napsal: čtv 12.09.2013 21:58
od MattyX
je to zvláštní že se ti ty kotouče zvlnili tímto způsobem teda...
Pokud chceš mít jistotu, tak asi origo bude sázka na jistotku
Btw: máš automat/smg nebo manuál?
Napsal: čtv 12.09.2013 22:08
od ManyP
Automat. Divne to je a celke hledel aj prodejce ale je to tak. Vznikaji na tom kotouci vzhledove fleky mistniho prehrati myslim si ze je to vadny odlitek proste ruznorody material v ruznych mistech. Chtel bych aj zkusit ty zimmermanny ale nikoho sem jeste nenasel kdo na tom uz jezdi treba 30 tis km.
Diky ti pane
Napsal: pát 13.09.2013 08:33
od atimen
Měl jsem na E38 740iA Zimmermanny děrovaný , najel jsem s nimi cca 70tis km a nebyl problém , několikrát jsem je i přehřál....za celou tu dobu k nim padly jedny celý TRW desky a s druhýma jsem už auto prodával , za mě totální spokojenost a to jsem opravdu kolikrát sedmu nešetřil co se týče brždění

Napsal: čtv 26.09.2013 07:55
od Monty_CZ
takze co se tyce brzd tak kotouce zimmermann klidne. To je docela dobra volba. Desky TRW na tyhle kotouce rozhodne nebrat. Mel jsem je a ani jsem je nedojel. Neskutecne prasi, takze kola jsou porad totalne cerny a ty desky jsou uplny blato. Prehodil jsem desky na ATE ceramic a brzdi to o poznani lepe. Byl jsem nekolikrat na okruhu a davaj to v pohode.
Co se tyce zvlneni novych kotoucu, tak to je tako zpusobeno spatnym zachazenim s brzdami. Po namontovani novych desek nebo kotoucu je potreba je spravne zajet. Prvnich cca 200km brzdit zlehka jen tak aby si to sedlo. Pak projit proceduru zahoreni desek, kterou nekteri vyrobci pisou i v navodech. Nekolikrat intenzivneji zabrzdit ze 100km/h na 50. Podminkou je NEZASTAVOVAT dokud brzdy nevychladnou. Pokud jsi nekde s novymi brzdami zabrzdil tak, ze se ohraly na vyssi teplotu a pote jsi zustal stat se seslapnutym pedalem brzdy, tak se udela otisk desek na kotouci. Klasicky se to stane treba pri delsim brzdeni pri jizde treba z kopce a naslednem stani na krizovatce. Na kotoucich zustane nataveny otisk z desek (to jsou ty fleky) a pak pri dalsim pouzivani se kotouce ohrivaj nerovnomerne. Pak zacnou vibrovat.