Stránka 1 z 1

Napsal: sob 11.05.2013 18:59
od m4zzy
Zdravím,

vyskytl se mi problém, a to házení volantu při brždění. Tohle se tu už řešilo a je toho tu spousty, ale moje otázka zní.

Pokud je to kotoučema, je možné, že auto se chová normálně při brždění, žádné vibrace. Po 14 denním neježdění sednu do auta a nad 100km/h i při mírném brždění se rozchvěje volant. jak jedu pod 80 tak to ustane a ve volantu jen cítím velmi nepatrné vibrace, skoro žádné.

Je tohle opravdu špatným kotoučem?
Je nutné asi dodat, že se mi kousl pístek asi v únoru a já jsem si toho nevšiml až po nějaké době, takže kotouč dostal značně na zadek. Po spravení a repasování brzdiče byly brzdy uplně v poho a nic neházelo.

Taky jsem měl auto na geometrii a měnila se tyčka řízení. Je možné, že by mohl být problém v tyčce? Že ji tam špatně dali, nebo že nějak posrali geo? Taky když natočím volant tak o 40 trupnu doleva nebo doprava tak by se mi volant měl sám vrátit do neutrální polohy. To sice dělá, ale dost líně a pomalu. Prosím o rady.

Díky

Napsal: ned 12.05.2013 02:34
od matal
Pokud se volant sám nevrací, mohlo by to být geometrií..
Jestli jsi jezdil s brzdícím kolem, tak to kotouč zřejmě nepřežil..
Vybrace taktéž dělají špatně vyvážené kola, i zadní..

Napsal: ned 12.05.2013 02:35
od matal
Pokud se volant sám nevrací, mohlo by to být geometrií..
Jestli jsi jezdil s brzdícím kolem, tak to kotouč zřejmě nepřežil..
Vybrace taktéž dělají špatně vyvážené kola, i zadní..
Začal bych tou nejlevnější variantou vyvážení kol..

Napsal: ned 12.05.2013 09:41
od m4zzy
Vyvážené kola mám právě čerstvě a i před vyvážením a přezouváním na stejné disky to bylo v cajku.

Já mám spíš podezření na ten kotouč.
Nicméně jsem měl za to, že nevyvážená kola vibrujou při normální jízdě a ty vibrace většinou mají plynulý náběh, a nevibruje to jen při brždění, ale pořád. To jsem zažil..měl jsem v zadních kolech spoustu nalepené hlíny a dělalo to bordel docela dost. Proto jsem nevyváženost kol vyloučil.

Už je tady vlákno právě s tímto problémem, kde kluci měnili téměř všechno na nápravě, čepy, tyčky, hřebeny řízení, silentbloky, tlumiče atd. Nakonec to bylo tím, že byly buď špatné brzdové destičky, nebo destičky i kotouče. ty se koupily nové a pak ty vibrace při brždění přestaly.

Napsal: ned 12.05.2013 12:08
od MattyX
zřejmě kotouče KO... můžou to dělat zadní siláče předních ramen, ale tam je nepodstatny zahřátí či ne.

nevývažky se nejvíc projevujou od 80 do 120cca.

Udělal bych brzdy nově a pokud to bude pokračovat dál, bude problém ještě jinde ;)

Napsal: ned 12.05.2013 12:32
od m4zzy
Ty brzdy jsou "zvlněné..to vím..on ten kotouč dostal na prdel jak byl zabržděný, ale po opravě se tvářil v pohodě.

Taky jsem tu pročítal spoustu vláken ohledně M3 brzd na e36ku. Děrované nechci a pak ty ATE powerdisky a bremba prý taky stojí za nic. chtěl bych normální origo, které vydrří, jsou kvalitní, ale nevím co to je za značku. Kdysi si mi Matty psal, že to vychází kolem 2000 za kotouč. Jaké bych teda měl koupit a i s tím destičky..na okruhy nejezdím denně, takže to nemusí být žádně super závodní brzdy :) Doufám, že to tím bude, protože náprava, čepy a tyhle věci jsou v pohodě

Napsal: ned 12.05.2013 23:47
od MattyX
Koupil bych kotouče obyč hladké ATE, k tomu asi i ATE desky pokud nejsi nějakej zavodník a neřešil bych to něčím jiným asi ;)

Napsal: pon 13.05.2013 02:20
od matal
Vždycky je nejmenší problém s origo dílama, hlavně co se týče brzd..
At si každej povídá,že Brembo, Ate, Jurid atd. dělají do prvovýroby,
ale když je koupíš u Franty v dílně, tak kvalita je prostě rozdílná.. Kvalita origo dílu je znát.. :wink: