Stránka 1 z 1
Napsal: pon 22.04.2013 21:27
od all
Kamarád si koupil před rokem novou autobaterii : BMW AGM-battery 90AH
asi v týdnu neměl co dělat a dolil jí lehce destilkou....
Co si o tom myslíte? vydrží? bude v pohodě?
já sem se všude dočetl, že není potřeba dolévat, protože funguje jako nasáklé články s tlakovým únikem přez víčka.... ale nikde sem se nedočet že když se doleje umře... a přeci jen, v BMW bývají AGM baterie častěji

poradíte někdo?
Napsal: stř 24.04.2013 13:22
od hurvajs77
Nevím, ale dolejvat AGM mi přijde ukrutná píčovina. Nehledě na to, že drtivá většina baterií dnes je bezudržbová. Co jsem tak pochopil, tak AGM je něco jiného než klasická s olovem a nejsem si jistý, jestli do AGM vůbec patří destilka. Měl by tam být gel, ale nevím z čeho přesně. Na internetu jsem ale četl, že dolití ji zkurví...
Napsal: stř 24.04.2013 14:26
od Vlasta
Jak se mu podařilo dolít hermeticky uzavřenej akumulátor?
Napsal: stř 24.04.2013 14:32
od chip
AGM nemá s gelovými bateriemi nic společného, vychází z principu běžné konvenční zaplavené baterie, avšak s tím zásadním rozdílem, že elektrolyt není v článku ve volném tekutém skupenství, nýbrž je v celém objemu zasáknutý do sklolaminátových mikrovláken. Jakékoliv ,,dolévání" je nežádoucí, ani si ho neumím představit. Baterie má pouze přetlakový ventil, aby při přebíjení mohli vznikající plyny, které by se jinak přeměnily opět na kapalinu, uniknout ven z baterie a zabránit tím poškození.
Napsal: stř 24.04.2013 14:52
od hurvajs77
aha, já jsem někde četl, že AGM je gelová. Takže jestli to tak není, tak se omlouvám za matení nepřítele...
Napsal: stř 24.04.2013 14:59
od atimen
Ted jsem ji do E66 koupal taky ...AGM od Banneru a nedovedu si představit , kudma bych tam něco vůbec dolíval ...

Napsal: stř 24.04.2013 15:09
od hurvajs77
přesně, já kupoval novou Boschku, asi před 3/4 a špunty tam prostě nejsou. Dnes se už baterie nedolejvaj. I když znám případ, že ji známej navrtal a dolil...

Ale on je případ sám pro sebe...

Napsal: stř 24.04.2013 15:17
od Vlasta
Kouzlo u té AGM je , že se při nežádoucím přebíjení voda vypaří do separátoru nad články a při zkondenzování se zpátky stane součástí elektrolytu. Gelovky se používají zejména u motorek, kde to při položení nevyteče
Napsal: stř 24.04.2013 19:08
od all
no, nahoře jsou špunty překryté nálepkou.... špunty maj hlavičku uspůsobenou jen na utáhnutí... směrové zuby....
každopádně

po cca 3dnech provozu se to chová úplně normálně a hlavně pocitově to lépe točí ......? je tvrdší při startu... vůbec se nic nevypne, předtím se rádio při startování vypínalo.
otázka je, co to udělá dám
