Stránka 1 z 2
Napsal: pát 01.03.2013 22:27
od janbrasna
Tak jo, tenhle problém mě trošku trápí… Mam na Z4ce nalítáno skoro 150tkm a stejně jako na ostatních vrtulkách jsem jí chtěl v tomhle nájezdu nechat udělat náplně jako servo, diff a převodovka… Jenže na rozdíl od ostatních manuálů je tohle automat.
Z různých postřehů jsem zjistil jednu nemilou věc. Spousta expertů nedoporučuje u těhle automatů už na olej šahat, pokud mají najeto víc než nějakých 80–120tkm pokud se na nich nikdy olej neměnil.
Buď vyměnit tak v kilu max pokud si to člověk plánuje nechat dýl, nebo pokud to měněný nebylo, tak se to tak jako tak výhledově vysype, a případnej průplach oleje by to moh jenom urychlit. Slyšel jsem to od svých mechaniků, čet jsem o tom různě po US fórech, no i Mike z Roundelu doporučuje na to nešahat, pokud to neni rozbitý a neřadí to nějak špatně — už je na preventivní údržbu v tom bodě prostě pozdě.
Máte někdo reálný zkušenosti, co s tim?
Mam risknout výměnu oleje a filtru v automatu, nebo na to už radši nešahat?
Napsal: pát 01.03.2013 22:45
od M3maniac
ja to risknul ve 160 a ok, myslím, že by se nemělo nic stát ve 150

ale rozhodnutí je na Tobě
Napsal: sob 02.03.2013 00:54
od rooc
Musíš vědět, jak ses k tomu choval, co mám načteno j, tak převodovej olej je na provozní teplotě po cca 15km.., pokud jsi s tím jezdil slušně a nechal si to celé zahřát, nesedl jsi do toho a hned po startu jsi mu nedal za uši...., tak ten olej žádný extra porno nebude. Pokud ses k tomu choval jako prase..., je to na tobě. Já bych nevydržel užírat se tím.., že v tom automatu škvařím takovou šmakuládu...

Napsal: sob 02.03.2013 04:24
od janbrasna
No já to kupoval loni už s nájezdem přes 120tkm, ale vzhledem k tomu, že to je ježděný po kalifornský suburbii, tak je to všechno jen kloboukovýma rychlostma. S tim nikdo nikdy nedivočil. Pavučiny sport režimu jsem prvně setřás asi až já :DD Za rychlosti přes 40kmh se tu pomalu zavírá 0:}
Napsal: sob 02.03.2013 10:07
od rooc
jojo jsem v aumerice byl pařit na 2 tejdny a jednou mě taky tahali policajti z auta

).., pokud je to tak.., tak to v klidu vyměň
Napsal: sob 02.03.2013 12:23
od janbrasna
Já mam samozřejmě v CA za řízení podmínku a kamarádovi auto rovnou zabavili do dražby, takže toliko k rychlý jízdě ;DDD
Napsal: sob 02.03.2013 17:10
od Hanz
krom uz evidentne spatne radicich GM prevodovek u dieslu bych menil vzdy...
Napsal: ned 03.03.2013 00:02
od Filozof
http://www.autanet.cz/autonews-vymena-o ... bo-ne-1121
podle mě se má vždy měnit olej ... koupím auto s automatem a měním olej v převodovce jako první věc.
To že se nemá měnit byly nějaké fámy co tady kolovali po BMWKLUBU....
Každej odborník na automaty řekne měnit.
Napsal: ned 03.03.2013 17:32
od tanner540i
Tyhle famy o nemeneni oleje koluji nejen na bmwklubu..
Nejlepsi na tom je, ze automat je diky sve konstrukci lamel v oleji + hydromenic prakticky nesmrtelna vec. Ale proste je to hydraulicky system a olej odvadi praci nejen ve forme mazani, ale i prenasi pres menic mechanickou praci.
Lidi svou blbosti ale dokazi posrat i takto blbuvzdorny system, kdyz jedinou vec, kterou ta prevodovka potrebuje je cisty olej a filtr...
Napsal: ned 03.03.2013 19:32
od Srandik32
To máš těžký když přijede do značkovýho servisu zákazník s tím že chce vyměnit olej v převodovce a oni mu řeknou že to nedělají,že tam je doživotní náplň.A že jen na vlastní riziko,se nediv že pak spousta lidí tápe.Mě to taky trvalo

Napsal: ned 03.03.2013 20:56
od alan
V létě jsem se ptal tady
http://www.frekoservis.cz/ a říkali, že ve 150 000km to nemá už význam, ale pokud chci, že mi olej samozřejmě vymění, ale sami za sebe to nedoporučují. Mimochodem Bychl dělá převodovky pouze u nich.
Napsal: ned 03.03.2013 22:33
od Filozof
alan píše:V létě jsem se ptal tady
http://www.frekoservis.cz/ a říkali, že ve 150 000km to nemá už význam, ale pokud chci, že mi olej samozřejmě vymění, ale sami za sebe to nedoporučují. Mimochodem Bychl dělá převodovky pouze u nich.
KDO TO ŘEKL konkrétně ? brigádník ?
všechny problémy z 80-90procent řeší jen výměna oleje...
doživotní nápln je správně myšlena 100 nekde 150tis km a 5let co je záruka auta...... pak je auto odepsane na papíře.
ve skutečnosti auta jezdí v pohodě další dlouhé roky ....
tady plno lidí koupí auto co má 250-400k a olej většinou původní....
Lidi na to kašlou nebo to neví....
to je pak změna když se olej vyměni a převodovka najednou řadí jak by měla a vyřeší to problémy...pokud není už po ní a nesype se...

Napsal: ned 03.03.2013 23:05
od vlastnemec
Moje auta až na dvě vyjímky byli automaty, olej se mění vždy, rychle ho vyměň, jestli je převodovka v hajzlu tak odejde tak či tak, po vyměně do 3000km bez výměny do 8000 tak si stejně nepomužeš, ale tenhle nálet není hroznej, bude to v klidu, a když to budou měnit tak ten olej uvidíš a budeš vědět v jakém je stavu. Na severní moravě Ti poradím koho, jinak nemám zkušenost. Jen nedělej průplach, raději dvakrát vyměnit.
Napsal: pon 04.03.2013 09:57
od alan
Filozof píše:
KDO TO ŘEKL konkrétně ? brigádník ?

Normálně mi to řekl člověk, za kterým mě od Bychla poslali.Že je to sázka do loterie a pokud převodovka funguje, tak by to neřešil. Pokud se olej mění pravidelně cca po 80 000, to je něco jiného.Má zkušenosti, že při slušném zacházení najedou 300 000 a to je prý tak akorát. Jak jsme koupil, tak prodávám...
Napsal: pon 04.03.2013 10:14
od hurvajs77
Také jsem slyšel a několik lidí mi to potvrdilo - olej v převodovce je podle výrobce doživotní, ale tím myslí výrobce tak 100tis km. Pak je pro výrobce auto odepsané. I když dál jezdí.
Napsal: pon 04.03.2013 11:01
od alan
100 000 km je na odepsané auto trochu málo. Podle toho, co říkají odborníci a jejich zkušenosti, předpokládám tak 250 000km
Napsal: pon 04.03.2013 11:17
od hurvajs77
říkal mi to člověk co dělal v BMW. Záruka je 10tis. km nebo 5let. Pak je pro BMW auto "mrtvé". Tenhle názor jsem slyšel už od více lidí. Proto výrobce uvádí, že je v převodovce celoživotní náplň. Podle nich ano - v Německu si lidé po 3 letech koupí nové auto. Ale co jsem se ptal, tak se doporučuje měnit olej v převodovce tak kolem 80 až 100tis.
Napsal: pon 04.03.2013 12:32
od vlastnemec
VÝMĚNU OLEJE V PŘEVODOVCE TI URČUJE VÝROBCE PŘEVODOVKY A TO BMW NENÍ, POKUD JE ZÁVADA V PŘEVODOVCE STEJNĚ SERVIS BMW TO V 90% PŘÍPADŮ HODÍ NA OPRAVU SERVISU NA PŘEVODOVKY.
Napsal: pon 04.03.2013 13:31
od alan
Z toho plyne, že zkušenost servisu na převodovky, tzn. pokud funguje neřešit, má možná něco do sebe...
Napsal: pon 04.03.2013 14:02
od Birkoff
No jasně a rovnou šetřit penízky na opravu, že. Já jsem měnil olej v 5HP24 když na budíku bylo 160tis (kdoví kolik reálně,že), taky obrovskej strach. Olej tmavej - nespálenej, ve vaně žádný špony. Teď mám najeto o 50tis víc a budu měnit znova. Můj názor je měnit, měnit a zase měnit, ať si říká kdo (BMW,servis, a.p.) chce co chce. Jestli je ta skříň v rozkladu, tak to chci alespoň vědět a hned. Jestli je v pořádku, tak jí to nemůže, za předpokladu, že se to udělá správně (naplnění, předepsaný olej, filtr, funční chladič oleje, kontrola množství), nijak uškodit.