Stránka 1 z 1

Napsal: pát 22.06.2012 22:59
od osracing
Ahoj. Jaky olej je podle vas vhodny pro motor v BMW 120d (rok 2008 - 130kW ). Motor obcas dostane zabrat tak chci nejaky co maze ve vyssich teplotach. Diky za nazory.

Jake jsou vlastne vyhody a rozdily napriklad 5W30, 0W30 a 0W40?

Co tento? 0W40: http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071210

Napsal: sob 23.06.2012 23:28
od magorcondoria
Závodní oleje mají teplotní rozsah 10W-50 nebo 60.Toto označení ale nic neříká o mazacích schopnostech,je to jen teplotní rozsah.Velmi často je v uživatelských manuálech k vozidlu napsáno,že oleje 0W jen pro velmi chladné klima,pro jízdu bez zvíšené zátěže.(dálnice atd.)

Napsal: ned 24.06.2012 06:50
od Vlasta
magorcondoria píše:...že oleje 0W jen pro velmi chladné klima,pro jízdu bez zvíšené zátěže.(dálnice atd.)
Proboha, a proč?

Napsal: ned 24.06.2012 11:38
od scooter_x
Protože má o něco nižší viskozitu zastudena, takže se rychleji dostane všude po motoru, a to i při nízkých teplotách. Navíc při nízkých teplotách se z něho nestane "želé" a nedělá hrudky tak snadno :)
Druhé číslo napovídá něco o viskozitě zatepla a schopnosti udržet souvislý olejový film na stěně válců bez přepalování při zátěži. Takže takhle laicky řečeno, závodní stroje používají něco jako 0W60, aby to bylo "kapalný ihned a nedělalo to odpor v běhu motoru" a zároveň nepřepalovalo se to při extrémní zátěži.

Nese to ale další spoustu jinejch rizik atd, tohle je hodně velký zjednodušení a zaměření se jen na jeden problém viskozity. O oleji to vypovídá jen z určité části. To co sem napsal výše je opravdu tak nějak laicky řečeno, aby to pochopil normální člověk :) Snad mě nikdo nebude moc chytat za slovo...

Napsal: ned 24.06.2012 18:40
od Vlasta
To je mně jasný, že 0w-x má lepší čerpatelnost za studena, ale není mně jasný, proč by se nehodil pro zvýšenou zátěž

Napsal: sob 30.06.2012 00:08
od magorcondoria
Mělo tam být 0W-30.Provozem se viskozita oleje ještě snižuje.V našich zimních podmínkách nepotřebuješ 0W-40,5W-40 je o.k. Jeden velký výrobce dokonce ustoupil od olejů 0W u motorů s DPF,protože jak je řidký, dost se spaluje.Poškozuje DPF.

Napsal: sob 30.06.2012 07:41
od libovka
Nelej tam normálně 5w-30 nebo 5w-40 a měn ho akorát dřív.
Taky otázka je co znamená že motor dostane občas zabrat?

Napsal: sob 30.06.2012 08:32
od Vlasta
magorcondoria píše:Mělo tam být 0W-30.Provozem se viskozita oleje ještě snižuje.V našich zimních podmínkách nepotřebuješ 0W-40,5W-40 je o.k. Jeden velký výrobce dokonce ustoupil od olejů 0W u motorů s DPF,protože jak je řidký, dost se spaluje.Poškozuje DPF.
Pokud máš na mysli VW, tak ti nezvládli po technologické stránce konstrukci motorů pro LL oleje

Napsal: ned 01.07.2012 09:17
od osracing
Tak jsem se rozhodl pro Castrol EDGE 0W-40. Snad bude ok. Menim kazdych 10tis.km.

Ze obcas dostane znamena obcasna ostrejsi projizdka po okreskach a nekolikrat do roka okruh.