Stránka 1 z 1
Napsal: úte 20.03.2012 13:32
od jarda
Myslím, že mám něco v nepořádku s alternátorem, ale nevyznám se v tom, tak bych byl rád, kdyby mi někdo podle symptomů dokázal poradit v čem by mohla a nemohla být chyba.
Jedná se o e38 730d z roku 98.
Alternátor většinou drží napětí mezi 13.8 V a 14.1 V, které se nijak viditelně nemění podle otáček motoru.
Někdy se ale stane, že po nastartování je napětí jenom kolem 12.5 V. Kontrolka dobíjení nesvítí. Podsvícení budíků svítí míň než normálně. Když pár krát prošlápnu plyn, napětí se dostane zpátky na 14V a už tam drží, budíky se rozsvítí normálně. Když po nastartování plyn neprošlápnu, po cca 30 vteřinách se na chvíli změní zvuk motoru jako kdyby se zapnul nový spotřebič a napětí se vrátí na 14V.
Je to normální, nebo ne? Pokud ne, v čem mám a nemám hledat závadu?
díky..
Napsal: úte 20.03.2012 20:37
od Lucifer
Tak zkontroloval bych ho, je možný že je načnutý třeba vinutí nebo diody. Ale dokud funguje neřešil bych ho, pokud jseš manuálně zručnej tak si ho zvládneš zrepasovat i sám

Napsal: úte 20.03.2012 20:43
od jarda
Právě, taky si myslim že to zvládnu sám, ale doufal jsem že mi tady někdo poradí co tam mám hledat..
Napsal: úte 20.03.2012 21:31
od Lucifer
Tak pokud bys ho mermomocí chtěl vyndat ven tak ho rozeber vyměň určitě uhlíky, potom když to rozebereš tak komutátor můžeš vzít lihem odmastit a potom gumou na gumování z papíru natřít jednotlivý plošky, mezi těma ploškama jsou ty mezírky tak z nich vyškrábat bordel
Pak zkontroluj rotor tak, že vezmeš ohmetr a budeš měřit ty plošky vždycky vedle sebe a dokud neobjedeš celej komutátor, všude musí bejt stejnej odpor nebo alespoň hodně podobnej větší odpor nebo nekonečno je vypálený vinutí rotoru.
A pak zkontrolovat všechny diody, v propustném směru naměříš nějaký odpor, kdežto v závěrném směru vždy velmi vysoký. Toto měření ale nemusí dávat vždy správné výsledky, protože napětí, kterým multimetr měří odpor, může být natolik malé, že neotevře diodu. Proto jsou některý multimetry vybaveny rozsahem pro měření diod. Většinou je označen schématickou značkou diody. Na tomto rozsahu multimetr na měřící hroty připojí malé napětí, většinou tak do 2V s omezením proudu, a po připojení hrotů na měřenou diodu multimetr ukazuje napětí na diodě. Pokud je dioda dobrá tak v závěrném směru na ni lze naměřit právě to napětí hrotů, tedy asi 2V. Kdežto v propustném směru to bude podle typu diody od 0,05 do 0,8V.
Napsal: stř 21.03.2012 10:58
od jarda
Super, díky
Snad na to bude v blízké době čas...
Napsal: stř 21.03.2012 11:06
od Lucifer
Nemáš za co

já taky díky za ten návod jak si mi posílal.
Jinak ještě zkontroluj ložiska toho alternátoru ty taky často bývají přidřený.
http://www.startery-alternatory.cz/
Repas je hrozně jednoduchá věc, jen firmy si za to berou nekřesťanský peníze

Napsal: ned 01.04.2012 21:12
od magorcondoria
Lucifer, nerepasoval jsi naposledy dynamo?Alternátor má jen dva kroužky
