Stránka 1 z 1

Napsal: pát 09.03.2012 03:39
od janbrasna
Jaké máte zkušenosti u novějších modelů s chytrým bateriovým systémem (IBS) a nutností registrovat výměny baterie a kódování změn kapacity/typu baterie?

Řešíte to někdo při výměnách, nebo je to jedno? Nějaké potíže s tim?

Chci vyměnit baterku v E63 a podle ETKy tam jsou tyhle dvě alternativy:

• Original BMW battery 110AH (#61216901817)
• Original BMW AGM-battery 90AH (#61216924023)

Nebude tam lepší klasická oldschool baterka, než ta nová absorbovaná, už kvůli kapacitě a startovacímu proudu? A nebo jsou ty AGMka i při menší kapacitě srovnatelné (třeba nějakou jinou výhodou nebo charakteristikou dodávané šťávy)?

Pokud AGM baterii, tak zvažuju buď
http://www.battery-import.cz/autobateri ... a--ek900-2
nebo
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 0a-59201--

Máte někdo kdyžtak doporučení, jakou vybrat?

BTW někdo v Praze s INPA atp., kdo by mi za nějaký spropitný zaregistroval do IBS výměnu baterky? Nebo případně Progman retrofit pokud bych měnil za AGM? (:) Díky!

Napsal: stř 14.03.2012 15:56
od janbrasna
Mimochodem dokážete někdo (Plzeň/Praha) zjistit, na jaký typ baterie je vůbec auto nakódované v současnosti? Šestka je na elektriku dost náchylná a dost mi dělá potíže, podezřívam že to někdy někdo při výměně dobře nenastavil, tak se teď chci dopátrat problému. Je to zapsané v CAS a LM, kde bude buď hodnota normální baterie B110 nebo AGM baterie A090.

Měl by stačit jen NCSExpert na vyčtení.

a) Nechci to jen kvůli tomu brát do autorizáku, b) kde to stejně nejspíš nebudou umět jaký to jsou koumáci, a rovnou si to tam budou chtít nechat na výměnu a přeprogramování za 15k+… ani omylem ;}

Napsal: stř 14.03.2012 16:05
od Miguel
Dokážem zjistit, případně překodovat a kdyžtak i zapsat výměnu baterie.

Napsal: pát 16.03.2012 10:56
od all
rozhodně je lepší
AGM-battery

protože si to auto cpe do baterie až 16v a pro klasickou nebo kalciovou (málo) baterii to není dobré a pomáhá jí to k dřívější smrti :-)

pouze inpa to nedokáže nastavit?

Napsal: pát 16.03.2012 16:02
od Snejk
Neni problem baterii vymenit i nastavit... je treba se rozhodnout jestli setrit, a koupit klasickou za cenu toho ze tam proste nevydrzi dalsich 10 let... a nebo koupit AGM a mit na dalsich 10 let pokoj.... kazdopadne neni problem s tim cokoli udelat...

Napsal: pát 16.03.2012 18:25
od janbrasna
Nn, nejde o šetření, ale o utahování nudle od autorizáku, který se strašně vytáčejí z AGM retrofitu, neumí vytáhnout aktuální setup a ještě chtěj nehorázný AW za to… Takže teď jen zjistit aktuální stav a uvidíme…

Díky všem, ozvu se po SZ!

all píše:pouze inpa to nedokáže nastavit?


Výměnu, možná kapacitu, ale nejdou s tím překódovat moduly, které se u mého 645Ci musí na AGM adaptovat.

Napsal: sob 02.03.2013 23:48
od janbrasna
Kdyby na tohle někdo narazil, tak jen řešení… Loni jsme se Snejkem nakonec postupně překódovali a krásně to zabralo a všechna elektronika si hezky sedla.

Krom zaregistrování výměny baterky je potřeba udělat "AGM retrofit" ale pže v Progmanu to trvá dekády, tak ideální cesta je přes NCSExpert.

Musí se z FA/VO v modulech CAS a LM vyhodit "-B110" a přidat "-A090", pak překódovat CAS. V ECU CASu pak KLASSE_BATTERIE změnit z "110ah" na "90ah_agm".

Pokud auto správně AGM nastavení vstřebá, bude INPA hlásit o 1Ah vyšší kapacitu, což znamená "rozumim že mam AGM", tj. místo 90Ah bude hlásit 91Ah atp. …

Re: Výměna baterie a registrace + AGM retrofit a kódování

Napsal: pát 16.09.2016 12:05
od Matt_CZE
Hledám někoho, kdo by mi registroval novou baterku v Ostravě - dnes sem ji vyměnil a nemá mi to kdo udělat. Možné i okolí. Díky

Re: Výměna baterie a registrace + AGM retrofit a kódování

Napsal: čtv 29.09.2016 18:54
od mobilman
Zdravím: baterii ti v Ostravě nakoduje zdejší člen (SW gurů) inspi1981 :D