Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 13:16
				od m.deejay
				Jak je to u moderních aut se startováním s vyšlápnutou spojkou - některé bez toho nejdou nastartovat, nebo je lepší bez vyšlápnuté spojky? Někdo radí bez, někdo se spojkou...
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 13:35
				od mequi
				V návodu na e 60 je psáno: Depress the clutch and entgage neutral gear.
Takže výrobce doporučuje spojku sešlápnout.  

 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 14:40
				od m.deejay
				toto je třeba část článku, který vyšel :
Tohle bude vyžadovat zvyk, ale věřte nám, že je to správně: startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 14:41
				od m.deejay
				
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 15:10
				od mequi
				Přesně tohle jsem tušil. A bude tady hádka na 8 stránek jestli startovat se spojkou, nebo bez. Výrobce asi ví, jak máš s jeho výrobkem zacházet a proto ti odporučí určité postupy úkonů. Jestli to budeš dodržovat, je jen na tobě. Ten článek jsem nečetl a ani nebudu. Mám starý vehikl, kterému nevadí, že při startu zmáčknu spojku. A jestli si koupím novější, tak ho to taky naučím.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 15:20
				od Vlasta
				U většiny novejch aut v manuálu nenastartujete bez sešlápnuté spojky, stejně jako u automatu bez sešlápnuté brzdy
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 15:22
				od pepino5xx
				U hodně aut je v návodu se spojkou.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 15:35
				od Dacud
				u nekterych aut ani nenastartujes kdyz nezmacnes spojku 

 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 18:59
				od Darel
				a u některýho auta nenastartujete ani s ani bez zmáčknutí spojky  

 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 19:14
				od Jamall
				podle mě tahle rada zejména předejít problémům...nedávno jsem startoval bez spojky, s půjčením autem....před startem jsem zmáčkl spojku, vyřadil jedničku...vůbec jsem si nevšiml, že mi vlítla rychlost na 3...co nadešlo už všichni znáte
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 09:55
				od Lukino12
				E-36 ve svem manualu taky pise startovat beze spojky,ale i presto ji vzdycky seslapnu,nejednou se mi taky stalo ze jsem nemel vyrazeno,to se muze stat kazdemu,clovek je zamysleny,nebo leze z roboty a je psychicky unaveny,tak mu to nemysli...ale diky tomu ze jsem mel na spojce nachystanou nohu,dalo se to jeste nejak zachranit
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 10:16
				od ivezcordoba
				u E36 je v manuálu při nízkých teplotách vymáčkněte spojku
často je třeba, zvlášť u novějšíchh aut mačkat spojku
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 10:34
				od Lukino12
				ivezcordoba-jo to mas asi pravdu,tak nejak to tam bylo.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 12:03
				od m.deejay
				...mě šlo o to, jestli to má nějaký technicky-šetřivý smysl - např. bez spojky proto, že šetřím ty axiální ložiska, nebo něco jiného na motoru, či jeho součástkách...
...rada startovat s vyšlápnutou spojkou jen proto abych předešel případnému problému kdy jsem neměl neutrál, ale zařazený rychlostní stupeň a pak jsem např poškodil plechy na autě je zas něco jiného...
...příklad : mám tam určitě neutrál - tak co je lepší, s nebo bez?
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 12:42
				od mequi
				Podle mne je lepší se sešlápnutou spojkou. Protože při startu odpojíš od motoru veškerou zbytečnou zátěž, kterou by motor točil při startu. I když toho není hodně.  A ty axiální ložiska jsou zatěžovány při každém přeřazení, tak  ten jeden  pohyb "navíc" je při startu  nezabije.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 18:10
				od loyd-krismas
				jak říká Mequi, je lepší startovat s vyšlápnutou spojkou, protože je to menší zátěž pro auto a líp nastartuješ. Spojka ti odpojí motor od převodovky a tím i od hřídele, tedy při startu otáčíš jen motorem, ničím jiným. Stačí takto?  
 
  
 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 15:19
				od Deathbox
				já myslím že je to docela jedno 
 
 
daleko důležitější je jak se pak ta spojka používá při jízdě..
 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 15:44
				od MattyX
				se sešláplou spojkou šetřím starter , ale vlastně stojím na spojce ... naopak setrim spojku ale starter taha i hridel do prevodovky ...takze ?:D je to uplne fekal , protoze kdyz je pak nekdo jitrnica (a ze takovych lidí znám ) co stojí na křižovatce na spojce se zařazenou 1 tak tam pak trpí axiály a spojka ... 

 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 16:32
				od xyron
				GOLF VI rv 2010 benzín - startuje jen se seslapnutou spojkou.. bez ni ani prd  

 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 19:59
				od Deathbox
				co golf, ten je rád že to vůbec nějak jede 
