Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 19.01.2012 12:48
od h2144
Zdravim,

nechal jsem opravovat alternator (E36 328i M52) a par dni byla odpojena baterka. Po zpetnem namontovani alternatoru a baterky motoru kolisaji otacky na volnobeh - cca 500-1000 a za chvili chcipne. To se stava i za jizdy, kdyz pustim plyn a motor jde na volnobeh.

Nekde jsem cetl, otacky kolisaji kdyz je par dni odpojena baterka a ridici jednotka potrebuje "znova nasbirat" data pro provoz. To chcipani se mi ale zda uz moc - ma s tim nekdo zkusenosti, jak moc ty otacky kolisaji a jestli chcipa motor po odpojeni baterky??


Dalsi vec je, ze samozrejme byl kvuli alternatoru dole airbox, takze se mohla poskodit hadice a chvili jsme meli motor pusteny i bez airboxu aby se dal alternator zmerit, tak nevim jestli to nemohlo poskodit nejake cidlo, volnobezny ventil apod. coz jak jsem cetl byvaji bezne priciny kolisani otacek motoru..

predem diky za zkusenost..

Napsal: pát 20.01.2012 15:51
od BMWIIIPower
h2144 píše:Zdravim,

nechal jsem opravovat alternator (E36 328i M52) a par dni byla odpojena baterka. Po zpetnem namontovani alternatoru a baterky motoru kolisaji otacky na volnobeh - cca 500-1000 a za chvili chcipne. To se stava i za jizdy, kdyz pustim plyn a motor jde na volnobeh.

Nekde jsem cetl, otacky kolisaji kdyz je par dni odpojena baterka a ridici jednotka potrebuje "znova nasbirat" data pro provoz. To chcipani se mi ale zda uz moc - ma s tim nekdo zkusenosti, jak moc ty otacky kolisaji a jestli chcipa motor po odpojeni baterky??


Dalsi vec je, ze samozrejme byl kvuli alternatoru dole airbox, takze se mohla poskodit hadice a chvili jsme meli motor pusteny i bez airboxu aby se dal alternator zmerit, tak nevim jestli to nemohlo poskodit nejake cidlo, volnobezny ventil apod. coz jak jsem cetl byvaji bezne priciny kolisani otacek motoru..

predem diky za zkusenost..
Mohl ti třeba prasknout vlnovec za váhou při manipulaci s airboxem,pokud je už stvrdlý,nebo nějaká hadice.Určitě se nic nepokazí tím,že odpojíš airbox...Mrkni na těsnost,odpoj airbox a zacpi váhu,jestli chcípne,těsní to...Jinak mě houpalo,když jsem na zkoušku vyndal tu mřížku z váhy...Ano,po odpojení baterie by se měli vymazat adaptace,ale na druhý nastartování by to už mělo být dobrý-aspoň u mě to tak vždy bylo...

Napsal: pát 20.01.2012 16:14
od h2144
diky za info, tu tesnot urcite prozkoumam ted o vikendu a uvidime..

Napsal: pát 20.01.2012 16:41
od jarda
S tím kolísáním po odpojené baterce to je tak, že auto jede několik kilometrů na výchozí hodnoty, než má dostatek dat aby se přizpůsobilo. Má zkušenost je taková, že dokud jsem neměl motor úplně v pořádku, otáčky mi po odpojení baterky kolísaly docela hodně a trvalo pár kilometrů než to přestalo. Ted když mám motor v cajku, jede bez kolísání i na ty výchozí hodnoty - nemusí se moc přizpůsobovat.

Závadou v mém případě byla špatně nastavená jedna vačka, krom toho kolísání se to projevovalo tím že motor víc vibroval.

Napsal: pát 20.01.2012 18:40
od BMWIIIPower
No a já mám zase zkušenost,že jsem měl rozpraskaný vlnovec,odfukovou hadici z hlavy,hadici k volnoběžáku...a auto jelo normálně a ani ťuk nehouplo.Je to někdy na posrání...

Napsal: sob 21.01.2012 12:43
od icecold
já jsem připojil baterku po dvou měsicích a motor úplně v pohodě, takže hledej někde závadu :wink:

Napsal: sob 21.01.2012 16:50
od BMWIIIPower
icecold píše:já jsem připojil baterku po dvou měsicích a motor úplně v pohodě, takže hledej někde závadu :wink:
Pravda,když se jen odpojí a zapojí,je to tak,jak píšeš..Hádá se to tehdy,pokud se něco mění,třeba volnoběžák,čidlo vačky,kliky,...Na druhou stranu,měnil jsem i váhu a nehádalo se nic,auto jelo hned.Ale i v tom nejhorším mi stačilo najet 5km a na další nastartování už pohoda.