Stránka 1 z 2
Napsal: ned 08.01.2012 22:39
od Quake44
Zdravim kolegové BMW
Mám tu dotaz především na guru v elektrikařině u E36tek, ze svého BMW E36 318i M43 sem vyndal motor s komplet el. svazkem a dal jsem místo něj M52B28 s komplet el.svazkem a můj dotaz zní jak bude spolupracovat ŘJ M52B28 s EWS z mý 318i , včetně spínací skříňky a zámků, tudíž , co všechno je nutné měnit s jinym motorem a jeho ŘJ do jiné kastle? Pozn. EWS,spínací skříňku z 328i mám také a 328i je r.v. 10/96 a 318i byla 5/95. Děkuji předem za jakoukoliv pomoc při řešení tohoto problému. Určitě mezi váma se najdou specialisti

Napsal: ned 08.01.2012 22:50
od MattyX
pokud ta 318tka ma EWS II , a po swapu M52 k ŘJ M52 potřebuješ Jednotku EWS od tý M52 , a čip z klíče z tý m52 si dat do svýho klíče ... tydle věci stačí vyměnit a jízda

Napsal: pon 09.01.2012 07:44
od Quake44
Super, takže říkáš že spínačku bych si tam mohl nechat ale musel bych prohodit jen chipy v klíčích a kroužek na spínačce bych mohl nechat od 318i?.. tak doufejme že to takhle bude šlapat

Napsal: pon 09.01.2012 08:28
od MattyX
jo , krouzek je pouze snimac , ten je u vsech motorizaci stejne , ani transmit modul za krouzkem se nemeni ... staci aby RJ motoru , jednotka EWS a cip z klice byli k jenomu autu a pojede to

Napsal: pon 09.01.2012 10:50
od Miguel
Pokud se jedná o EWS II, tak stačí pouze z jednotky motoru DME vyčíst ISN a zapsat do EWS, udělat synchronizaci a jede to. Není potřeba měnit spínačku a jiný blbosti.
Napsal: pon 09.01.2012 10:56
od Kindl0sch
Miguel píše:Pokud se jedná o EWS II, tak stačí pouze z jednotky motoru DME vyčíst ISN a zapsat do EWS, udělat synchronizaci a jede to. Není potřeba měnit spínačku a jiný blbosti.
přesně tak,jen to chce mít někoho s diagnostikou poblíž
já mám taky M52 na EWS jednotce z M44
Napsal: pon 09.01.2012 15:08
od Quake44
Super pánové
Jojo je to EWS II , díky moc za informace, snad to nějak dám dohromady, jen bohužel s tou diagnostikou bude problém, to nejdřív musim zjistit jestli někdo z východních čech jí má, klidně bych ho i přivezl na místo, kde mám rozebraný auto a z5 hodil domu... nejdřív zkusim udělat tohle že vyměnim jen ten chip, modul, protože měnit spínačku se mi moc nechce ,tímpádem bych musel i zámky a ty už nemám k dispozici, z dárce(328i) mě zbyla jen spínačka a tyhle jednotky

Snad to dobře dopadne pokud mi dřív nevyhoří auto, vzhledem k tomu že se ted jako antielektrikář pokouším zapojit snad co všechno je možný u 36ky v interieru v el. mít

Napsal: pon 09.01.2012 17:26
od Miguel
Sice jsem pražskej, ale asi by jsme se domluvili, kdybys to chtěl rozhejbat

Napsal: pon 09.01.2012 18:20
od Maysner
opravdu staci vymenit chip a rj ews a bude to slapat. Pokud mas k autu vic klicu, a treba i nektery nerozebiratelny, je lepsi si nechat do dme zapsat rj ews puvodni. Spinacku nemen v zadnym pripade. Zbytecna prace
Napsal: pon 09.01.2012 20:45
od Quake44
Miguel: tak to ti pak dám vědět

ale nevm za jak dlouho budu mít auto složený po el. stránce. Po mechanický to vidim tento týden.
Maysner: dík za radu akorát už se mi povedlo spínačku rozebrat

, sem měnil tyč za stavitelnou

takže ted mám spíš problém to složit ale kamarád se v tom vrtá delší dobu,takže to přenechám jemu

ale nechám si tam původní abych nemusel mít zvlášť klíč od spínačky a zvlášť od zámků
Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch

tak si to Mko 3,2 koupim rovnou

a eště by mě zbylo

Napsal: pon 09.01.2012 22:41
od Maysner
Quake44 píše:
Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch

tak si to Mko 3,2 koupim rovnou

a eště by mě zbylo

nic by ti nezbylo a utopil bys dalsiho 1/4 mice aby bylo v dobrym stavu

Napsal: úte 10.01.2012 01:08
od Fx
Zahrnuje ta předělávka i OBDII? To zas zajímá mě

Kolik se toho liší v el.
Napsal: úte 10.01.2012 17:05
od Quake44
Tak rád bych zapojil i OBD II ale nevm jestli to pujde na muj software v autě, když bych se k tomu dokopal tak ti dám vědět

Napsal: úte 10.01.2012 17:44
od Fx
Pokud tam máš US jednotku motoru, tak by to mělo jít.
Napsal: úte 10.01.2012 20:56
od Quake44
To jsem už tu někde četl v jiném příspěvku že leda pokud to má US jednotku, což u tohodle pochybuju že to bude mít.
Napsal: úte 10.01.2012 23:02
od Fx
Já měl zato, že to přestavuješ na US 328, proto ta poznámka o OBD.
Napsal: stř 11.01.2012 16:49
od Quake44
Tak nemyslel jsem to doslovně

, když bych chtěl salona US tak to rovnou by se vyplatilo ho dotáhnout.
Napsal: sob 03.03.2012 15:52
od ViktorDDD
zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
Napsal: sob 03.03.2012 20:26
od Fx
ViktorDDD píše:zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
U auta, kde EWS nebylo, se kabel ke startéru zapojovat nemusí, ovšem nesmí se na to, jak to je zapojené, zapomenout pro případ, kdy se musí diagnostikovat, proč auto nechytí. Doporučuju proto natáhnout aspoň diagnostickou linku, pro chod motoru to ale není nutné. Ohledně pinu v motorové elektrice bych předpokládal, že to bude stejné, ale přesnou odpověď najdeš v ETM (konkrétně se jedná o konektor X20). Otázkou zní, pokud tam dáváš novější motor a je to zase TDs, tak proč vůbec měnit jednotku...
Napsal: ned 04.03.2012 16:11
od ViktorDDD
moc pekne ďakujem za radu!
jednotka a kabeláž sa mení preto, lebo starší motor (hliníkové sanie) sa odlišuje od novšieho, je iná elektrická hlava čerpadla, s novšou hlavou stará RJ "nekomunikuje", sú tam nejaké čidlá navyše a váha vzduchu ktorá u staršej verzie nie je, a motor mám ten novší komplet so všetkým a nechcem meniť hlavu na čerpadle a podobné veci ale tak ako je ho namontovať, keďže som ten motor mal možnosť odskúšať ešte keď bol v aute a šiel naozaj krásne tak nechcem nato šahať
takže len pre samotný chod motora mi stačí natiahnúť ten zelený káblik podľa schémy do tej zásuvky, a kábel na štartér a do diagnostickej zásuvky nie je nutné zapájať? akože nie je to problém potom dodatočne zapojiť ale najprv to chcem len spojazdniť potom sa doladia detaily