Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 05.01.2012 16:58
od jafaktnevim
zdar.
v dohledny dobe bysem chtel dat novou spojku. a chtel bysem zaroven s tim dat aji vodlehcenej setrvak. neco uz mam vyhlidnutyho ale pac s tim zatim nemam moc zkusenosti tak to chcu este zkonzultovat.
nevedel sem esli setrvak vzit chromolybden nebo aluminium. nakonec sem rozhodnutej spis pro chromolybden kterej bude asi vhodnejsi na denni jezdeni. ale klidne me nekdo vyvedte z omylu.
ale k veci. vybiram z techle tri sad.
http://www.ebay.com/itm/SACHS-CLUTCH-KI ... 255fd7544d
- asi optimalni reseni pro denni provoz. spojkova sada Sachs + vodlehcenej chromolybdenovej setrvak.
http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-STAGE ... 5d2e394f1e
- tady me trocha desi ta lamela ktera je navic nevodpruzena. bude to pri jezdeni ve meste hodne velkej voser ? ale zas si rikam ze kdyz uz tak uz
http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-KEVLA ... 2569bd44c5
- posledni varianta. s aluminiovym setrvakem. tady moc nevim. viz. vejs.
co se rozdilu vah setrvaku tyka tak je to asi takhle:
serie: 11.5 kg
chromolybden: 6.5 kg
aluminium: 4.8 kg
predem dik za rady.
jo a mimochodem. premejslel sem ze bysem se mozna do vymeny spojky a setrvaku pustil sam. takze kdyby nekdo vedel vo nakym peknym navodu pro E46 nebo mel naky rady a tipy vohledne samotny vymeny tak za ty taky budu rad. myslim takovy jako na co si dat bacha co jak utahnout co a cim promazat a tak.
Napsal: čtv 05.01.2012 20:53
od MattyX
no ten 4.8kg je uz moc lehkej do normalniho provozu , to uz by mohlo mit problemy s volnobehem

lamelu rozhodne odpruzenou

neodpruzena lemela se na prvni pohled bude jevit ze vlastne necitis zmenu , ale prevodovka s vsechno od ni dozadu bude dostavat mrdy jako prase pri razeni

sam mam nachystanej 6.3kg setrvák na R6 tak sam jsem zvedavej na jak se to bude chovat , hlavne volnobeh atd.

jinak se priprav ze na volnobeh se nerozjedes stakovym setrvakem , bude potreba minimalne 1500-2000 ot. dole stratíš krouták , nebude to tak tahat ale do vysokých otáček to poletí daleko rychleji

Napsal: čtv 05.01.2012 21:20
od Beefeater-64
AL se ti bude kroutit a jak sam rikas na denni jezdeni to nebude.
Pokud bude vaha nad 6kg tak rozjezd okolo 1000ot/min v pohode a pokud si vyhrajes se spojkou i na volnobeh - hodne ale zalezi co mas za lamelu.
Pro denni jezdeni bych ti doporucil F1 racing stage 2 a nemas problem s rozjezdem atd.
Ztraty kroutaku dole se moc neboj, ja to aspon teda nepoznal. Do otacek to jde rychleji, pocitej ale s tim ze F1 z toho nebude. Spis se stane ten motor takovej hravejsi.
Doporucil bych ti vzit celej set (setrvak, lamela, pritlacak a lozisko) od jednoho vyrobce - treba ten F1 racing.
Vymena je celkem opruz ale jde to, hlavne si koupi pred samotnou vymenou "paku spojky" a "hribek" at te pak nic neprekvapi - nestojji to moc - dily 5 a 6
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
Napsal: pát 06.01.2012 00:19
od marecekoi
Čau měl bych dotaz,taky jsem koukal na tyhle sady na ebayi,ale poštovný 500dolarů sem do čech je fakt ranec,nebo to máš nějak ošetřený???díky Marek
Napsal: pát 06.01.2012 10:14
od jafaktnevim
diky za rady. takze tu six-puck lamelu skrtam z vyberu. a budu vybirat neco vic civilniho. takze zbyva ta sada Sachs + setrvak a taky se este podivam na ten F1racing stage 2. jako taky jsem si rikal ze vzit to vod jednoho vyrobce by bylo asi lepci. ale zas tak nak vic verim tomu sachsu
marecekoi: doprava je este v reseni.
Napsal: pát 06.01.2012 23:56
od jafaktnevim
tak s tou sadou sachs + setrvak sem se trocha zmejlil. bylo to na E36

ale napsal sem prodejci a ten me jako nejvic podobnou alternativu doporucil todle:
http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-STAGE ... 518a8e3b19
takze todle sem nakonec vybral

Napsal: sob 07.01.2012 09:22
od Maysner
Pri hodne lehkym setrvaku se budes muset naucit precizne a rychle radit. Strasne rychle ti budu padat otacky pri vyslapnuti spojky a pri naslednym pousteni to bude "kopat". S kamoscinym TDS kde je odlehcenej setrvak nejsem skoro schopnej normlne a plynule radit. Kdyz jsem jel pilu, bylo to ok, ale pri slusne jizde hruza

Takze nejak s rozumem

Napsal: pon 09.01.2012 20:25
od Beefeater-64
STAGE 1 je celkem dle vyrobce o nicem, krom teda setrvacniku, STAGE 2 je trosku odolnejsi lamelu proti uvareni a ma trosku vetsi pritlak. Jako mam s ni najeto asi 40t km a nestezuju si

Porad je to civilni spojka a da se s ni pokud nemas problem na motoru (vynechani valce, volnobeznej ventil atd.) v klidu rozjet. Financni rozdil mezi STAGE 1 a 2 prakticky neni.
Zajimavy je ze pritlacak je myslim LUK ale nabarvenej na modro

To Maysner: Hele nevim jestli jsi postrehl zasadni rozdil mezi TDS a benzinovou R6, takze tady prosimte nestras, na M54 je 7kg setrvak naprosto v klidku a reknu ze nejakej zasadni rozdil razeni pri jizde nepoznas, zvlast pokud mas odpruzenou lamelu! Ja ji odpruzenou nemam a jezdit se s tim da v pohode.
Napsal: ned 15.01.2012 16:05
od jafaktnevim
no uz sem chtel koupit tu stage 1 ale este me napadlo ze bysem mozna vymenil svoju prevodovku za sestikvalt takze setrvak a spojka este nejni uzavrena a musel bysem pak neco vybrat s vohledem na to.
Napsal: ned 15.01.2012 22:15
od MattyX
šestikvalt nešestikvalt , je spojka uplně jedno

Napsal: ned 15.01.2012 23:51
od jafaktnevim
spojka jo ale v setrvaku je rozdil nebo se mejlim ?
Napsal: pon 16.01.2012 00:27
od MattyX
setrvák je věc , která je na motoru , a převodovka kterou na něho zvolíš je jedno

s tou to nemá vůbec nic společnýho

věnec převodovky je uplně stejnej

Napsal: pon 16.01.2012 20:01
od Beefeater-64
6q ma jinci lamelu - 5q ma jen 11 zubu ale 6q ma tisicihran

Napsal: pon 16.01.2012 20:11
od MattyX
Napsal: pon 23.01.2012 13:34
od jafaktnevim
6q prevodovku zatim nechavam u ledu.
ale do pulky unora teda este muzu rozmejslet co presne dam. setrvak je jasnej a ten stage teda 2 by byl optimalni jo ?
ve snad uz definitivnim vyberu je todle:
http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-1-CLUT ... 2318d979be
http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-2-CLUT ... 2318d9a2f1
http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-3-CLUT ... 2318d9baf4
Napsal: pon 23.01.2012 21:43
od marecekoi
Hele a prosim tě tohle je na e36ku teda???http://www.ebay.com/itm/SACHS-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-BMW-323-325-328-525-528-Z3-/160521737293?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item255fd7544d#ht_3547wt_1270 mě přijde, že to co tam je na obrázku neni dvouhmota??
Napsal: stř 25.01.2012 00:27
od Beefeater-64
Ohledne toho vyberu:
Stage1 - odlehcenej setrvak, seriovka spojka, snadno ji uvaris
Stage2 - odlehcenej setrvak, spojka by mela zvladnout 400HP (mozna marketingovej kec) nema tendenci se palit, pri rozjezdu neni problem
Stage3 - odlehcenej setrvak, spojka keramika udajne 500HP ale na rozjezdy po meste to neni.
K te E36:
sada pekna akorat pak budes mit celkem problem s razenim - je tam lamela bez pruzin, coz znamena presne se strefovat do otacek, meziplyn atd.
Dle mojich zkusenosti to chce CrMo setrvak - je trosku tezsi nez AL ale zase bezudrzbovej a nema snahu se kroutit (AL je notno co chvilku sundat a nechat zbrousit do roviny na brusce). Na M52 nebo M54 by mel mit vic jak 7kg pod uz je to divocina.
Kdyz uz bych menil celej kit tak bych chtel o neco lepsi lamelu ale zase takovou se kterou se da jet po meste, takze keramika neprichazi v uvahu.
Volil bych tedy
http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-2-CLUT ... 1e68bfb80b
Napsal: stř 25.01.2012 08:14
od MattyX
Ohledne toho vyberu:
Stage1 - odlehcenej setrvak, seriovka spojka, snadno ji uvaris
Btw: komu se podarilo novou seriovou spojku na seriovým výkonu upect ?

Napsal: stř 25.01.2012 20:28
od Beefeater-64
No divil by ses, ale na odlehcenym setrvaku to jde celkem snadno. Nebavim se o tom ji uplne spalit, ale setrvak s ploskama a lamelu s krasne zrcadlovym povrchem jsem uz videl.
Napsal: čtv 26.01.2012 08:47
od MattyX
tak pokud je nekdo obr kunda a taha to dlouho pres spojku a stoji na ni na krizovatce bo nevím ... tak to odejde asi driv , ale normalnim pouzivanim vydrzi dooost dlouho
