Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 13.10.2011 14:13
od hurvajs77
Zdravím,
potřebuji koupit nabíječku baterie a zvažuji jestli má význam kupovat originální od BMW. Zvažuji mezi CTEK a BMW. Třeba tuto:
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... 0--12v--7a
Cenově jsou cca nastejno, funkce asi také. Předpokládám, že obojí je pulsní. Máte někdo nápad?
Napsal: čtv 13.10.2011 15:21
od caknakis
Mám Ctek, ale nějáký trošku jiný model. Koupil jsem si ji na základě toho, že vyhrála tenhle test a musím říct, že jsem s ní moc spokojený.
http://auto.idnes.cz/prodluzte-autobate ... tomoto_fdv
Napsal: čtv 13.10.2011 20:49
od ACDC
7A je dost málo. Hodně málo...
Napsal: čtv 13.10.2011 21:49
od magorcondoria
Napsal: čtv 13.10.2011 22:15
od weNTyll
Jj, nabijecka presto, ze je z Lidlu, je naprosto bez problemu. Za tu cenu lepsi pulsni tezko kde sezenes.
Napsal: pát 14.10.2011 08:43
od hurvajs77
ACDC píše:7A je dost málo. Hodně málo...
Proc by to melo byt malo? Je to pulsni nabijecka. Nehledena to, ze v manualu je u ni napsano, ze je schopna nabijet baterie od 14 do 150Ah a je schopna udrzovat baterie az do 225Ah. Ja mam v aute 95Ah.
Napsal: pát 14.10.2011 08:45
od hurvajs77
weNTyll píše:Jj, nabijecka presto, ze je z Lidlu, je naprosto bez problemu. Za tu cenu lepsi pulsni tezko kde sezenes.
Ano, cena je super, ale Lidl u mne bohuzel nedela dobry dojem. Prijde mi jak second hand a ke vsemu se zbozim 3. jakosti...

Jednou jsem si tam koupil salam a nedal se ani zrat...
Nicmene diky za napad

Popremyslim a treba ji koupim
Napsal: pát 14.10.2011 08:49
od Snejk
7A je kurva malo... pokud teda nechces baterii nabijet tejden, coz ji taky neprospiva...
tehle nabijecek sem uz vyhodil ... to je dobre tak leda jako udrzovak / popr kdyz neco delas dyl na aute a nechce se ti tahat nic velkeho...
jinak ted mam 20A a rekl bych ze naprosto pohoda... jen co baterku pripojim tak uz si prakticky o 15-20A rika hned na zacatku.. a nabita je za par hodin...
Napsal: pát 14.10.2011 09:03
od hurvajs77
Nejak se v tom ztracim. Jestli si pamatuji ze skoly dobre, tak obecne by melo platit, ze se nabiji 10% (pomale nabijeni) kapacity baterie po dobu cca 11-12hod. - tedy u nabijecek s konstantnim proudem. Pak jsou samozrejme zrychlene nabijeci casy, kde proud dosahuje az 2x kapacity baterie.
Pulsni nabijecky jsou rizeny procesorem a co si pamatuji, tak na nabijeni pouzivaji mensi proud.
Ale uz je to davno, co jsem ze skoly
Nicmene, i originalni se vyrabi pouze ve dvou verzich - 3.6A a 7A.
Napsal: pát 14.10.2011 09:29
od Hanz
u vetsi nabijecky je vyhoda, ze se s ni da auto po par minutach nastartovat, coz s tema malyma tintitkama fakt nehrozi... ale na tohle je obecne dobre mit v dilne jumpstartbooster
http://www.zbozi.cz/?q=startovac%C3%AD% ... ejlevnejsi
Napsal: pát 14.10.2011 10:31
od cartour
7A rozhodně neni málo, doporučený nabíjecí proud je opravdu 1/10 a to je pro baterku to nejlepší. Pokud to budeš nabíjet např. 20A bude se zahřívat a zkrátí se jí životnost. Že se bude dlouho nabíjet? Jak často tu baterku vybíjíš na 0% kapacity, aby jsi počítal s plnou kapacitou na nabití. Navíc CTEK je jedna z nej značek na nabíječky, kde by asi byla LIDL kvalita (nic proti ní, určitě dokáže nabít a za lidovou cenu)
http://auto.idnes.cz/prodluzte-autobate ... tomoto_fdv , spíš teda koukej po CTEK 7, je to nástupce 7000 a za lepší cenu,
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... 0--12v--7a .
Napsal: pát 14.10.2011 10:46
od hurvajs77
cartour píše:7A rozhodně neni málo, doporučený nabíjecí proud je opravdu 1/10 a to je pro baterku to nejlepší. Pokud to budeš nabíjet např. 20A bude se zahřívat a zkrátí se jí životnost. Že se bude dlouho nabíjet? Jak často tu baterku vybíjíš na 0% kapacity, aby jsi počítal s plnou kapacitou na nabití. Navíc CTEK je jedna z nej značek na nabíječky, kde by asi byla LIDL kvalita (nic proti ní, určitě dokáže nabít a za lidovou cenu)
http://auto.idnes.cz/prodluzte-autobate ... tomoto_fdv , spíš teda koukej po CTEK 7, je to nástupce 7000 a za lepší cenu,
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... 0--12v--7a .
Že jo? No to jsem rád, že si to pamatuji z hodin elektroniky ve škole dobře

Baterku nechci zbytecne namahat. Nehlede na to, ze jak pises ty, nabiji se treba pri 60%, takze se nebude nabijet 12h, ale treba jen 3h a i tak jsou dnes nabijecky chytre, že baterii po nabití už nenabíjejí. Pokud bych opravdu potreboval nutne jet, mam start. kabely. Na LIDL mam stejny nazor. Jinak, ze je CTEK jeden z top vyrobcu vim, prave pro o ni uvazuji. Uz jsem zjistil i to, ze 7000 je "vybehovy" typ, ktery nahrazuju MXS 7.0. Takze diky a info

Napsal: pát 14.10.2011 10:57
od cartour
Navíc kdo jinej dělá tolik příslušenství, různé konektory, průchodky indikátory atd. Navíc režim záložního zdroje při vyndání baterky, neztratí se data z rádia, centrálu a jinejch blbinek, zimní režim nabíjení (vyšší napětí z důvodu pokrytí ztrát). Po dobití se nabíječka přepne do udržovacího režimu, kde pečuje o baterku, dokud jí uživatel neodpojí.
Napsal: pát 14.10.2011 11:05
od hurvajs77
cartour píše:Navíc kdo jinej dělá tolik příslušenství, různé konektory, průchodky indikátory atd. Navíc režim záložního zdroje při vyndání baterky, neztratí se data z rádia, centrálu a jinejch blbinek, zimní režim nabíjení (vyšší napětí z důvodu pokrytí ztrát). Po dobití se nabíječka přepne do udržovacího režimu, kde pečuje o baterku, dokud jí uživatel neodpojí.
original BMW

. Podle toho co jsem nasel v ETK mela mit stejne prislusenstvi, tedy mimo indikatoru. Co se tyce funkci to presne nevim.
Napsal: pát 14.10.2011 11:15
od cartour
hurvajs77 píše:cartour píše:Navíc kdo jinej dělá tolik příslušenství, různé konektory, průchodky indikátory atd. Navíc režim záložního zdroje při vyndání baterky, neztratí se data z rádia, centrálu a jinejch blbinek, zimní režim nabíjení (vyšší napětí z důvodu pokrytí ztrát). Po dobití se nabíječka přepne do udržovacího režimu, kde pečuje o baterku, dokud jí uživatel neodpojí.
original BMW

. Podle toho co jsem nasel v ETK mela mit stejne prislusenstvi, tedy mimo indikatoru. Co se tyce funkci to presne nevim.
Originál BMW ani neznám, máš někde odkaz?
Napsal: pát 14.10.2011 11:18
od hurvajs77
Originál BMW ani neznám, máš někde odkaz?
info z ETK:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E65/S ... y_charger/ ale moc se tam nedoctes...
Vice tady, jsou tam i manualy s navodem na zabudovani:
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... e-fyi.html
Napsal: pát 14.10.2011 16:30
od cartour
BMW je strašně naceněné, na to, že je to obyč s jednou diodou. K Ceteku můžeš dokoupit zásuvku do zapalovače a nabíjet rovnou bez zvedání kapoty.
http://www.battery-import.cz/ctek-prisl ... a--12-21mm
Napsal: pát 14.10.2011 20:32
od ACDC
Mám 30A. A není to vůbec moc. Pokud je AKU vybitý - sotva natočí, altík tam napere kolik AKU vezme. Třeba 50A. To po chvíli samozřejmě klesá. A to samé udělá nabíječka. Akorát teda musí držet těch 14,2V. 7A je dobíječka. Občasné dobití ap.. Na konzervaci trochu drahé..
Napsal: sob 15.10.2011 18:58
od hurvajs77
cartour píše:BMW je strašně naceněné
Tak je to original

Uz jsem objednal CTEK MXS 7.0.
Napsal: čtv 10.11.2011 21:02
od Eks
CTEK je super jen ta cena? Nechtělo se mi za nabíječku dávat tolik peněz a tak jsem koupil Fairstone 10A je taky pulsní, umí gel, sulfatizaci, údržbu a nabíjí baterie až do 200Ah což je polovina mé baterie. Obhospodařuji 4 auta a zatím max. spokojenost.
Zdeněk