Stránka 1 z 1
Napsal: pon 26.09.2011 09:46
od Misa
S ubývajícím sluníčkem a klesající teplotou začínám pomalu promýšlet zazimování kabrioletu. Hodlám auto uložit k zimnímu spánku a značky dát do depozitu, tak si dávám dohromady, co vše je po technické stránce potřeba udělat. Kdyžtak mě prosím někdo opravte nebo doplňte, pokud jsem na něco zapoměla:
- Chladící kapalina: zkontrolovat mrazuodolnost, případně dolejt Fridex a projet, aby se dostala do motoru
- Baterie: odpojit, uložit do sklepa
- Benzín: tohle netuším, kolik nechat přes zimu v nádrži???
Auto bude buď stát v garáži, nebo pod střechou ve stodole, což by znamelo další kroky:
- ochrana proti kunám, nejspíš elektronická plašička
- přikrývací plachta proti prachu
Řekla bych, že by nebylo od věci parkrát za zimu za teplejšího počasí připojit baterii, nastartovat to a projet kolečko kolem baráku, aspoň kvůli pneumatikám ...
Uvítám další rady, případě zkušenosti se zimováním auta. Díky

Napsal: pon 26.09.2011 13:51
od xSAFA
Zazimování auta se tu řeší skoro každej rok a bylo min. v jednom tématu velmi detailně popsáno, zkus ještě pohledat...
Autobaterii před uložením do sklepa dobít a rovněž během zimy kontrolovat a udržovat kolem těch 12.5 V. Plachta pokud není kvalitní a neumožní "dýchat" tak bych vůbec nedával (jen navoskovat), leda se pod tím bude srážet vlhkost a opakovaně to mrznout. Nalít nemrznoucí směs do ostřikovačů nebo vystříkat, v chladícím okruhu předpokládám máš. A místo občasnýho natočení bych to raději 2x-3x za sucha projel pár kilometrů nebo nechal stát až do jara. Benzín v nádrži je celkem jedno, e36 má plastovou nádrž.

Napsal: pon 26.09.2011 22:50
od Rejchy
S tím benzínem to není až tak pravda,pokud ho tam bude málo a je v nádrži už voda,tak může zamrznout a roztrhat palivové čerpadlo.Já bych natankoval plnou.
Baterku bych v tom nechal a koupil tu udržovací nabíječku,pokud to budeš chtít v zimě občas projet,tak by se mi nechtělo tahat s baterií.
Proti kunám žádné pípáky nefungují,nejlepší je od Motipu sprej proti těmhle potvorám-vyzkoušeno.Nastříká se tím komplet motorový prostor,ono je to pak takové lepivé a na to oni nelezou.Na jaře umýt wapkou a bude to dole.
No a u kabria bych naimpregnoval střechu,lak navoskoval a nepřikrýval,už si dost lidí odřelo plachtou lak když jí stahovali opakovaně z auta.
Napsal: úte 27.09.2011 07:03
od Maca
Já to kdysi dělal asi takhle:
- umýt
- nádrž do plna
- nemrznoucí směs do ostřikovačů
- kontrola nemrznoucí v chladiči
- nafoukat kola i s rezervou
- vyndat baterku, nabít a nechat v teple
- vyheverovat a nechat na stojnách
- nechat nataženou střechu, ale jen volně položenou
nezavírat zámky
- podložit stěrače, aby neležely na skle
a to je asi všechno. Každopádně v manuálu je kompletní popis.

Napsal: úte 27.09.2011 14:18
od xSAFA
Baterku ale spíš do chladna, v teple se bude rychleji vybíjet. Samozřejmě nemyslím do mrazu

Napsal: úte 27.09.2011 15:17
od matal
Do benzínu můžeš přidat "Velfobin" nebo stačí technický líh popř. ten sráč co se prodává na pumpách Etanol 85, váže to vodu obsaženou v benzínu.. nalít před tankováním,aby se to dobře rozředilo..
Napsal: úte 27.09.2011 17:09
od BOOST
Rozhodně bych to nedával na špalky. Za tu zimu s vyvěšenýma nápravama dostanou siláče daleko větší čočku než pneumatiky, když na nich auto stojí.
Napsal: stř 28.09.2011 00:47
od paveld
Kuna leze do tepla - do auta s kterym se zatepla zaparkuje v garáži a ne do auta, který tam studený stojí celou zimu.
Jinak já při dlouhodobějšim stání ve stodole nechával na škvíru otevřený okna, protože při zavřených mi vlhost z koberce začínala po pár týdnech v autě plesnivět.