Stránka 1 z 1

Napsal: ned 18.09.2011 17:25
od castro
Chtěl bych se zeptat, protože o téhle problematice vím kulový, jaká jsou kritéria pro "domácí" výrobu jednoduchýho nebržděnýho vleku a jeho následné schválení a uvedení do provozu?

Jde mi o to že můžu mít levně nápravu na výrobu vleku a nějak že bych si to vyrobil/nechal vyrobit. Dá se pak něco takovýho dneska ještě schválit do provozu? Jednalo by se o jednoduchej vlek pro loď do těch 750kg.

díky za rady.

Napsal: ned 18.09.2011 18:33
od Fx
Pokud jde o tu stavbu, tak nevím, ale pár praktických rad:

- Vím, že je to na plachetnici - má výsuvný kýl?
- určitě nezapomeň na snímatelnost zadního čela
- závěs na tažný mi přijde lepší šroubovaný z boku než shora dolů
- dej si bacha u tý levný nápravy, aby tam byly sehnatelný ložiska... vlek dělaný na průjezd vodou bude mít řádově jinou "spotřebu" ložisek než obyčejný...

Napsal: ned 18.09.2011 18:43
od Vlasta
Mám dojem, že individuální stavby přívěsů se už nepovolujou. Já mám na vleku pro skútra nápravu AL-KO watter proof, je dělaná přímo pro potápění

Napsal: ned 18.09.2011 18:54
od Fx
Vlasta: Jo, tyhle nápravy na to dělaný jsou, ale bohužel se k nim takřka nikdo nechová tak, jak by měl, takže po 1000km cestě do Chorvatska jako první zajedou do vody a šup, slaná voda je i ve waterproof ložisku roztaženým teplem po té cestě. O nějakém následném vyplachování nemůže být řeč a upadlé kolo cestou zpátky není žádný výjimečný jev...

Napsal: ned 18.09.2011 19:41
od Rejchy
Mám dojem že si sice můžeš vlek postavit,ale oj a náprava musí být kupovaná/hologovaná.

Napsal: ned 18.09.2011 20:00
od Huska
podle mě už individuální stavba není možná (možnost je jen horní nástavby).
Řešením je koupě starého individuálně postaveného vozíku obdobných rozměrů jako bude "nový" a použít TP - pak si ho postavil můj známý a tím vyřešil stejný problém s převozem motorového člunu.
Dalším řešením je koupě vhodného podvozku (rám + náprava) a nechat si vyrobit příslušenství dle potřeby ... tato varianta je však dražší a s ohledmě na kvalitu podvozku ne ideální.

Napsal: ned 18.09.2011 22:08
od castro
fx: jj, díky, tohle všechno určitě zohlednim, ale spíš mi šlo o to následné schvalování. Ta náprava, kterou můžu mít je určitě homologovaná, to je sériová výroba.
Teď už jeden vlek mám, jde o domácí výrobu asi z roku 80 s TP. Ale má takový docela malý kolečka, tak nevim jaká by s tim byla cesta někam k moři. Raději bych to na pořádných kolech. Do budoucna plánuju větší loď a asi s pevným kýlem, takže tam už bude nutnost něco bytelnějšího.

takže už to tedy není možný postavit si sám ani z "homologovaných" dílů? Takovej vlek stojí od 50-90.000 a to se mi zrovna dvakrát nechce dávat :-))

Napsal: ned 18.09.2011 22:27
od Fx
Záleží, jaký máš požadavky, ale zkus se stavit v Černošicích u Blažka. Je celkem spolehlivej, rychlej a ceny nemá nějak přepálený...