Stránka 1 z 1
Napsal: pát 15.04.2011 20:56
od Achilles_Warrior
Ahoj. Potrebuju poradit. Mám e39 530d kombi z 2001, po poslednim servise vyslo najevo, ze jedno predni kolo je presne o 2cm vyse nez druhe. Jde mi o to, zda to muze byt vymlacenym tlumicem (nove jsou tam od leta 2009 a jsou to Bilstein, najeto cca 30tis) a nebo (coz mi prijde nejpravdepodobnejsi), ze nejake prase dalo na jednu stranu sportovni pruzinu a na druhe je klasicka...
No a druhej dotaz se tyka toho zda staci vymenit jednu pruzinu a nebo musim rovnou dat obe nove?
Diky moc
Napsal: pát 15.04.2011 22:37
od pindak1
Podívej se jestli jsou obě pružiny stejné .Většinou mají originály barevné označení.Je možné že je jedna více unavená tak jako jsem ji měl já na e36.Jestli je budeš měnit tak já osobně bych je vyměnil obě.
Napsal: sob 16.04.2011 11:08
od Achilles_Warrior
Takze tlumicema to asi nebude, ze? A vymenit jednu ne za novou, ale treba z vrakoviste je blbost, ze?
Napsal: stř 20.04.2011 13:10
od eric
Achilles_Warrior píše:Takze tlumicema to asi nebude, ze? A vymenit jednu ne za novou, ale treba z vrakoviste je blbost, ze?
Jestli můžu radit,tak než laborovat se starýma pružinama bych být tebou pro tvůj vlastní klid koupil jen sadu předních nových pružin a máš klid.Jednak budeš mít jistotu,že jsou obě stejný a jednak budou nový a neunavený.Tady jen jako příklad třeba
http://tuning.autodoplnky.cz/weitec/pru ... t-s3016732 Mají snížení prakticky stejné,jako origo M-Packet(tam je 25mm,takže rozdíl pouze 5mm) a hlavně se dají bez problémů použít i na tvý stávající tlumiče,pokud nemáš zrovna Bilstein B8,tam by to byl problém.Myslím si,že cena 2500kč stojí za ten klid s vědomím,že to máš nový...

Napsal: stř 20.04.2011 20:22
od Huska
každopádně kup 2ks pružiny z jednoho auta nebo nové .... auto se bude stejně naklánět atd.
Pokud by jsi chtěl tak brácha měnil za sportovní, tak se můžu zeptat jestli by neprodal ty originál přední .. nebourané auto, najeto v době výměny cca 150tis km .. byly na něj moc vysoké
Napsal: stř 20.04.2011 20:44
od pragdejf
vzhledem k oblibeny vlastnosti prednich pruzin na E39- praskání bych volil pouze nove. rupla pruzina na dalnici v 150km/h, kera jeste pri trose smuly prosekne gumu neni zrovna optimalni zpusob zakonceni zivota...
Napsal: stř 20.04.2011 22:57
od Achilles_Warrior
Diky moc. Dneska jsem byl na kontrole tlumicu a ty jsou v naprostem poradku. Takze vymenim pruziny za nove. Mam moznost sehnat pruziny Monroe za 800,-/ks (pres znamost). Muzete hodit nazor? Mate s nimi zkusenost?
Napsal: úte 03.05.2011 19:16
od Achilles_Warrior
Tak sice se zpozdenim ale prece... Situace se vyvrbila nasledovne. Sundali jsme obe stare pruziny a postavili je vedle sebe no a jsou uplne stejne vysoko, takze jediny duvod proc je jedna strana v predu o 2cm nize me napada ze jedna z nich je vice unavenejsi pri zatizeni... Bez zatizeni jso uplne na milimetr stejne...
Kazdopadne problem nastal uplne jinde... OEM pruzin Monroe byl 1091901 coz podle typu vozu odpovida, ze presne tyto by tam mely byt, jenze ejhle... Ulozeni a lozisko nepasuje (pasuje na ty co tam byly...) tak jsme hledali nejake oznaceni na tech pruzinach co tam byly a nasli jsme BMW1091075 vyrazene primo na prizinach, volali jsme do Ronocaru v Praze (pac v Brne to nikdo nebral...) a tam me rekli, ze tohle ozanacei u pruzim v systemu vubec namaji a ze nevedi co to je a potvrdili mi, spravnost tech Monroe... Takze proste nenarvu tam ty Monroe pac ta posledni otocka na nich je uzsi a nevejde se tam to ulozeni s tim loziskem...
Takze ted vubec nevim, bud budu muset vymenit uplne kompletne predni ulozeni se vscim vsudy nebo nevim... To by me zajimalo co byla ta pruzina zac, kdyz v BMW o nicem nevi...
Napsal: úte 03.05.2011 22:21
od HAMANN
A nenapadlo tě třeba zkontrolovat jestli jsou stejně vysoký uložení

? Už jsem zažil případ že bylo u auta (E36) na každý strané jinak vysoký uložení aby auto srovnali do roviny.... Zřejmě bouračka....!!