Stránka 1 z 1

Napsal: pon 07.03.2011 21:58
od kourk
nová otázka níže.

potřebuju sundat hlavu z e36. jsou tam nejaké šrouby se speciální hlavou.. koupim na ně klíč v bmw třeba na smíchově? nebo kde kupujete nářadí?

Napsal: pon 07.03.2011 22:03
od Hanz
sorry, ale kdyz ani nevis co je to za srouby, co jako budes s tou hlavou delat? zastavis kolemjdouci, at ti ji srovna o obrubnik nebo zalepi zvykackou? pak to tam nejak nabastlis a rozvody si sednou samovolne na srdce spravne?
nechci ti brat iluze, ale tohle je fakt trochu slozitejsi, nez vymenit baterku...

Napsal: pon 07.03.2011 23:19
od Kami1
té speciální hlavě (hvězda) se říká torx - koupíš v každým železářství, bývá v každé větší gole

Napsal: pon 07.03.2011 23:23
od kourk
Hanz píše:sorry, ale kdyz ani nevis co je to za srouby, co jako budes s tou hlavou delat? zastavis kolemjdouci, at ti ji srovna o obrubnik nebo zalepi zvykackou? pak to tam nejak nabastlis a rozvody si sednou samovolne na srdce spravne?
nechci ti brat iluze, ale tohle je fakt trochu slozitejsi, nez vymenit baterku...
mam to rozebraný... chybí mi jen povolit ty šrouby a sundat palici. je to taková ta hvězdicová hlava u šroubů... nevím jak se to předpisově nazývá. Hlavu mi bude rovnat a tlakovat speciální servis Kasl v Řevnicích. Myslel jsem že kompetentní lidi budou vědět co je tam za šrouby a co se používá za klíč! je to 1,8 is. jestli máš jak poradit tak porad. Timhle mi rozhodně nepomůžeš... :)

Napsal: pon 07.03.2011 23:24
od kourk
Kami1 píše:té speciální hlavě (hvězda) se říká torx - koupíš v každým železářství, bývá v každé větší gole
díkes. :)

Napsal: pon 07.03.2011 23:30
od Kami1
tak, že seš to ty :) :
torx velikost E12

a pokud chceš: bmw spešl nářadí 11 2 250

jinak ta problematika je fakt celkem obsáhlá, takže to od Hanze ber jako varování, abys nic nepodcenil.
Mimochodem, ty šrouby už bys taky měl mít nakoupený, pozjišťovaný momenty atd.

Napsal: pon 07.03.2011 23:57
od kourk
Kami1 píše:tak, že seš to ty :) :
torx velikost E12

a pokud chceš: bmw spešl nářadí 11 2 250

jinak ta problematika je fakt celkem obsáhlá, takže to od Hanze ber jako varování, abys nic nepodcenil.
Mimochodem, ty šrouby už bys taky měl mít nakoupený, pozjišťovaný momenty atd.
jak sem psal. rozebraný to mam. nic složitýho to neni. rozvody a sání poskládat dohromady dokážu. Jen sem myslel že to sou nejaký spešl bmw šrouby. Jestli to jsou klasický hvězdice tak bez problému. pro ptákoviny jako těsnění šrouby a tak pojedu až to budu dávat dohromady.. a uvidím co všechno bude potřeba nový. tak sem chtel vedet co je to za klíč, abych to mohl zitra vyndat a nezjistil že klíč nikde neseženu.

Napsal: úte 08.03.2011 21:46
od kourk
ještě jednu otázku bych měl.. tak mě neukamenujte. jedná se o ozubený kola od rozvodového řetězu na vačkách. jsou tam k vačkovým hřídelím přišroubovaný šroubama. v těch kolech jsou otvory na šroub o dost širší než je šířka šroubu. já když to rozebíral, jsem je tam měl utáhlý nafest. ale v chytrý knize jsem se dočetl.. cituji..

řetězová kola s položeným rozvodovým řetězem přišroubujeme k přírubě vačkového hřídele. šrouby utáhneme jen lehce momentem 10Nm.

jak to tedy mam správně utahnout? na obrázku kolo č. 4 a šroub č. 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Napsal: stř 09.03.2011 17:32
od Kami1
jakmile se ti to v těch dírách pohne, tak se rozmrdaj rozvody.

10 Nm není málo, ale vzhledem k průměru, délce a materiálu závitu akorát.