Stránka 1 z 2

Napsal: pát 25.02.2011 11:00
od micko525
Potřebuji poradit,mám e61 530D 160kw a mám problém že když jedu déle nebo občas i když auto není dlouho v porovozu,tak při akceleraci,při šelápnutí plynu,jakoby chvilku trvá než dostane krouťák a rozjede se,nejde plynule od spodu a pak vystřelí,ale nemá zas takový výkon jako když je vše v pořádku,při nižších otáčkách a rozjedu má dunivější zvuk a z výfuku je trochu cítit jakoby se pálila guma.Někdo mi říkal že to dělá filtr pevných částit,ře je ucpaný.Má někdo s tímto zkušenosti? vyndával někdo filtr pevných částit?pár lidí ho tam nemají a prý to má akorát trochu vliv na spotřebu a auto jede i lépe od spodu ? Nemuže tuto závadu dělat i Snímač tlaku na obrázku č.5 ? A co vůbec ovládá,to je nějaká klapka za tim předkatalyzátorem kam vede ten podtlak ?


[img][img]http://img829.imageshack.us/img829/3978/vfuk.th.png[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Napsal: pát 25.02.2011 11:33
od Spajky
Radim to každýmu, každá druhá firma co dělá chipy motorů umí dpfko dát do hajzlu.

Dej ho do hajzlu :wink:

Napsal: pát 25.02.2011 11:52
od xyron
Spajky píše:Radim to každýmu, každá druhá firma co dělá chipy motorů umí dpfko dát do hajzlu.

Dej ho do hajzlu :wink:
Dieslum moc nerozumim a da se řict že jsem zastancem kecu typu "nafta patři do kamen" :-) , ale ten filtr tam je aby filtroval ty sračky co z toho naftaku jdou, nejsem žadnej přehnanej ekolog, ale davat ho do hajzlu asi neni uplne optimalni rešeni..... jestli je zanesenej, tak by to řešilo vyčistěni ne ?

Napsal: pát 25.02.2011 13:01
od Hansen
Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.

Napsal: pát 25.02.2011 13:26
od Fx
Kamarád podstoupil výměnu DPF u E61 530d. Zvýšil se výkon, klesla spotřeba, a to dost výrazně - je spokojený.

Napsal: pát 25.02.2011 13:48
od xyron
Hansen píše:Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Přesně tak jsem to měl na mysli, akorat jsem nevěděl že nelze vyčistit, že se musí vyměnit. Ale jinak 100% souhlas... i když tu teda jak jsem pochopil existuje možnost ten filtr odmontovat a jezdit bez toho, přijde mi to jako zvěrstvo...

Napsal: pát 25.02.2011 14:24
od Spajky
DPF zvyšuje spotřebu, stojí od 15 do 50k a smrdí taky pěkně, jak nějaká kyselina, prostě chcanky :lol: , si nevybereš, jako u 530d bych asi výměnu podstoupil, ale u nafťáku za 50-150k....

K tomu zvěrstvu, že tu jezdí hromada lidí na benzínu bez katů ti jako zvěrstvo nepříde? Jde o to že o tom nevíš, nafta ti začne hulit no :) Nehledě na to že u nás tak populární TDIčko v 3-4kovejch golfech, ochcávách, kerejch jezdí hromada, žádný filtry p. č. nemaj a nikomu to nevadí...a ano, jezděj za 4l na 100 :)

Napsal: pát 25.02.2011 14:39
od xyron
sorry za OT, nebudu se dal vyjadřovat :-)

Napsal: pát 25.02.2011 16:42
od micko525
Díky za smysluplné rady :-D Ale ptal jsem se na to jestli ho dát do hajzlu nebo ne a jestli to co mi to dělá je to DPF? a ne jestli je nafta lepší než benzín :-D K tomu se nebudu vyjadřovat,je to každého věc,nafta i benzín mají něco pro a něco proti.....

Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?

Napsal: pát 25.02.2011 16:49
od Oooz
Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.

Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.

Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.

Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.

Napsal: pát 25.02.2011 17:08
od Velvetek
A není to taky o tom, že ty auta s filtrem jsou spíše na delší trasy? Ten filtr se zanáší a občas se spustí jeho vypálení, ale nefunguje to dobře, pokud se s autem spíše pocukává než jezdí dálky... V servisu to vypálení by měli umět spustit i manuálně. BTW: pokud se zrovna vypaluje, může to být znát na výkonu a spotřebě... Pokud se mýlím, tak mě můžete vyvézt z omylu :wink:

Napsal: pát 25.02.2011 17:09
od Spajky
micko525 píše: Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?
Jelikož je pak v nouzi, mám za to

Napsal: pát 25.02.2011 17:11
od Spajky
Oooz píše: Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.
Přesně tak, ve výsledku ford uměl udělat motor, kerej plnil euro 4ku i bez DPFka, je to stejný jako se všim, posraný lobby a tahání peněz.

Napsal: pát 25.02.2011 17:21
od mequi
Kolega v práci má peugeot diesel s DPF a nějak mi vysvětloval funkci. Ten filtr zachytává ty pevné částice nebo co a za určitý čas - sám vyhodnotí, do jaké míry je zanesený se vstřikne palivo (nejaké aditivum- laicky řečeno) a ten bordel, co je v tom filtru shoří. Tím se regeneruje ten filtr. Jestli je s autem ježděno jenom krátké trasy, tak se nemá jak regenerovat, protože na regeneraci potřebuje delší provoz a taky vyšší otáčky motoru. Po vícero neuspěšných pokusech o regeneraci systém hlásí ucpaný filtr a musí se vyměnit. V některých případech tu regeneraci jde umělo spustit v servise, někdy už ne. A pak je nutná výměna. Taky je potřeba dbát na dostatek aditiva v nádržce.

Napsal: pát 25.02.2011 18:49
od Velvetek
mequi píše:Kolega v práci má peugeot diesel s DPF a nějak mi vysvětloval funkci. ...
Jo, přesně takhle jsem to myslel viz. výše :wink:

Napsal: pát 25.02.2011 19:21
od micko525
a po jaké době jízdy si to samo vyhodnotí?tu nádobku na aditiva má i bmw? nikde jsem jí nenašel,ale taky jsem o tom slyšel že si tam stříkne palivo a bordel shoří... Zkusim se asi nejdřív zeptat na diagnostiku jestli nepůjde zapnout spálení a pak asi začnu řešit další věci..

Napsal: pát 25.02.2011 19:55
od Snejk
muzu ti to diagnostikou aktivovat. ale bmw ma nastaveny pevny interval vymeny 200 000 pak to zacne hlasit i v tech servisnich udajich a rvat o vymenu, da se to vymazat taky.. jinak u e61 tusim mnemusi upravit jedntku ji je to jedno... to cidlo tlaku co tam je tak prave meri stoupajici tlak pred filtrem jestli uz neni uplne ucpanej... vsechno se da zdiagnostikovat... po te aktivaci spalin je pak dobry vyrazit na nejakej vejlet na dalnici..

Napsal: pát 25.02.2011 21:42
od kawazx6r01
BMW nema filtry pevnych casti na mocovinu jako nektera auta ( Adblue ) ale pri ucpani se do nej vstrikne nafta a bordel shori...

Napsal: sob 26.02.2011 09:41
od micko525
TAk mi na sebe pošli nějaký telefon ať se můžu s tebou domluvit že bych se stavil a zkusil by si na to mrknout.Jinak auto má najeto 234tis. a netušim jestli ho někdo měnil,asi ne,v servisce nic není napsáno,jestli to tam píšou

Napsal: sob 26.02.2011 17:03
od jiriik
Oooz píše:
Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.

Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.

Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.

Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.
Naprosto souhlasím :)Bude mít i moje E60 530d r.v. 2004 ten filtr ?