Stránka 1 z 1
Napsal: ned 20.02.2011 12:40
od PavelJandak
Ahoj lidi, prosim Vás, co by mohl způsobovat, že mi nejde zdiagnostikovat auto?Jedná se o bmw Z3,r.v.96.Carsoft,INPA beznadějně.Pak jsem byl u jednoho kluka z Prahy(místní člen), který má GT1 a taky beznadějně.V bmw servise mají prý stejnou, tak tam prý nemám ani jezdit, ale vážně netušim čím to může být.Jediný co mi jde vymazat, tak je olej, ale do ničeho jiného se nedostanem.Díky moc
Napsal: ned 20.02.2011 13:32
od matiz
Nejspis mas prerusene vedeni k diagnosticke zasuvce...
Napsal: ned 20.02.2011 15:09
od PavelJandak
A existuje nějaké schéma, kde by bylo rozepsáno, na kterém pinu se má nacházet takové a takové napětí?Díky
Napsal: ned 20.02.2011 16:12
od matiz
WDS
Napsal: ned 20.02.2011 16:13
od starML
Konkrétní schéma pro motor M43B18 sice ve WDS nenajdeš, to najdeš na
http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm . Ale rozmístění a funkce jednotlivých pinů jsou universální. Takže koukni na
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm a dej vyhledat X6002 nebo D100 a tady najdeš schéma i s čísly pojistek zodpovědných za napájení dutinek 4, 14 a 16. Tady hledej chybu, na těchto dutinkách musíš po zapnutí klíčku do polohy 2 najít 12Voltů proti zemi - dutinka 19.
A potom se rozhodni, kam půjdeš na diagnostiku, protože když diagnostik nezná příčinu tohoto .... A potom bych si ještě tipnul, že má interfejs připojený přes USB a s tím starší řídící jednotky nevybudíš.
Napsal: ned 20.02.2011 16:24
od PavelJandak
Ahoj Milane,díky moc za rady.Hned jak se dostanu k autu, tak proměřím zásuvku.Jen na tom bmw-planet nemohu najít sekci pro Z3

Napsal: ned 20.02.2011 16:31
od starML
Ale to já vím, a proto jsem Ti napsal, že diagnostická zásuvka je zapojena co neuniverzálněji, a proto to hledej na té planetě vopic viz ten odkaz výše

Napsal: ned 20.02.2011 18:06
od Fx
Pokud se nepletu, tak jsi byl u Miguela. Nejednalo se o diagnostiku na USB, ale opravdu o GT1, a řešilo se to na ulici ve večerních hodinách. Vypadá to opravdu na přerušené vedení k diagnostické zásuvce, ale v danou chvíli zkrátka nebyl prostor hledat závadu.
Napsal: ned 20.02.2011 18:43
od PavelJandak
jj máš pravdu.Bylo to u miguela

.Je jasný, že na ulici něco řešit nemá smysl, ale právě mě zajímá proč je přerušené to vedení a hlavně kde.(pojistky,relé...)
Napsal: ned 20.02.2011 19:25
od matiz
Budto tam chybi napajeni, nebo nekdo z nejakeho duvodu strihnul rx nebo tx nebo oba. Pokud o tom moc nevis, sveril bych to nekomu kdo se vyzna, v podstate je to velmi jednoduche zjistit proc to nejde. Nebuden to nic hrozneho. Nevim jak to tvoje auto, ale u e36 si vybavuju ze tam byly zastrkane draty v paticich a klidne mohl nejaky lehce vypadnout. Pokud vypadl zrovna ten co je k diag. zasuvce, bude se to chovat presne jak popisujes..
Napsal: ned 20.02.2011 20:06
od Fx
Vedení může být přerušené z mnoha důvodů. U kulaté zásuvky je třeba bolístka v izolaci v motorovém prostoru. Spousta aut má narušené fabrické omotávky kabeláže, potom stačí, aby uhnil nebo se uklepal nějaký drát, nebo aby se tímhle někdo nezabýval po nehodě. Nebo to někdo přerušil úmyslně před prodejem auta, to už jsem taky viděl.
Já měl ten pocit, že jsi to Ty, já byl ten druhý, co se stavil na kus řeči

Napsal: ned 20.02.2011 20:38
od johnyfly1
a isto ma origo gt1? lebo neorigo stoji okolo 600e a original stoji tisicky eur
a v inpe ti nesli vsetky jednotky alebo niektore sa chytili? ak to neslo vobec zacal by odspodu diagnostickej zasuvky a konektorom tusim ze X20 sice neviem ako u z3 ake u e36 je vedla diagnostickej zasuvky ..je to tiez gulaty konektor len je mensi..podla schemy je to vlastne taky "uzol"... takze zobrat merak a prepipavat

Napsal: pon 21.02.2011 01:06
od PavelJandak
Zeptám se ještě co je to rx a tx?Jaké výhody má úmyslné poškození zásuvky před prodejem?Díky
Napsal: pon 21.02.2011 01:23
od Kami1
vysílání/příjem
rx - vstup
tx - výstup
na tu výhodu snad přijdeš sám
Napsal: pon 21.02.2011 02:06
od PavelJandak
Pokud bych si chtěl auto před koupí napojit na diagnostiku a nešlo by to, tak si ho nekoupim, takže netušim, jaké výhody má znefunkčnění diag. zásuvky.Jinak díky za vysvětlení pojmů rx a tx.
Napsal: pát 25.02.2011 10:16
od PavelJandak
Tak jsem se konečně dostal k autu a mohl jsem proměřit zásuvku.Milan nahoře píše, ať proměřim zásuvku a na dutinkách 4,14,16 musim mít 12V proti zemi(dutinka 19).Radši jsem si tu zásuvku vyfotil a jestli někdo může, ať se mrkne, jestli ji má taky takovou.Motor M43B18.Na pozici 4 totiž nemám žádnou dutinku.Pouze prázdný otvor.Tak jsem proměřil co šlo.Pozice 1-11.25V,7-10,92V,12-1.153,14-11,7V,15-9.78,16-11.51,17-0.041,18-0.009,20-0,714
Napsal: pát 25.02.2011 11:07
od matiz
Podle mne by to melo byt:
19 - zem
17, 20 - K lajna
15 - L lajna
14 - napajeni
Napsal: pát 25.02.2011 11:16
od PavelJandak
K lajna a L lajna je co?
Napsal: čtv 03.03.2011 00:56
od magorcondoria
Rx a Tx nemáš.Máš K-line.Na tom pinu by mělo být proti zemi 9,5 až 11,5V .Pokudje tam je více(např.napětí aku.), máš zkrat na +.Pokud méně změřit přímo na příslušném pinu ECU.Pokud to stále nebude ono,odpojit kabel z pinu a změřit nap. přímo na ecu.Můžeš na ní přímo připojit i diag.
Ale závadu ECU bych téměř vyloučil,pokud diag. vedení zkratuješ ,nebo ho připojíš na +,nic se nezničí.
Napsal: pát 30.09.2011 20:02
od magorcondoria
Pin 15 L-line inicializační máš O.K. Na 17 a 20 K-line by jsi měl mít stejné napětí jako na 15.Tam je problém,máš to někde skratované.