Stránka 1 z 2
Napsal: úte 15.02.2011 02:11
od Mirda328
zdar mechanici menil jste tu nekdo visku s vrtuli za el. vrtuli na e36 m52? pokud to ma nekdo vyzkouseny co nejlip pasuje?
Napsal: úte 15.02.2011 11:20
od blesk666
tiez by ma zaujimalo na S50B30
Napsal: úte 15.02.2011 11:21
od mrJekill
Dopasovat se dá prakticky cokoli.Osobně to na zimu přehazuju na el.Mám tam zadní dekl chladiče s dvourychlostní vrtulí z Toleda.Hlavně je potřeba si vyrobit trubku s čidlem teploty na výstup z chladiče kvůli spínání vrtule.
Počítám,že to tam nechám natrvalo,zatím to funguje třetím rokem spolehlivěji než visco spojka.
Napsal: úte 15.02.2011 11:33
od liza
Omlouvám se, že to půjde mimo mísu. Ale jentak ze zvědavosti k čemu je lepší el.vrtule než viscospojka? A co se tím docílí?

Napsal: úte 15.02.2011 11:40
od mrJekill
Už jen proto,že ti nebere výkon neustálým točením a zbytečně nefouká vzduch,když není potřeba.Navíc el.vrtule je podstatně lépe kontrolovatelná z hlediska funkčnosti
Napsal: úte 15.02.2011 11:52
od Mirda328
prene tak , ja hledam hlavne usporu mista, a hlavne v letnich mesicich je to auto jak vrtulnik a vubec se mu nechce jet
me zajimal osvedceny postup,kde mate cidlo a co jste pouzili....resim toho tolik ze jsem si rikal ze tohle uz musel nekdo udelat davno za me

Napsal: úte 15.02.2011 12:10
od mrJekill
Na dvourychlostni vrtuli mám třípinový čidlo na dvě teploty umístěný na výstupu z chladiče.Hlavně je potřeba vyrobit mezikus do hadice s navařeným závitem pro čidlo.Vrtuli a čidlo doporučuju samozřejmě použít kompatibilní z jednoho modelu auta.
[img]
[img]http://img291.imageshack.us/img291/7486/15022011019.jpg[/img]
Uploaded with
ImageShack.us[/img]
Napsal: úte 15.02.2011 18:37
od Huska
asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou

Napsal: úte 15.02.2011 19:11
od mrJekill
To je snad samozřejmost,kterou mě nenapadlo ani zmiňovat

Napsal: úte 15.02.2011 20:46
od blesk666
Huska píše:asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou

to som potreboval pocut:-)
uz len to tam dat tak aby to vyzeralo ako origo - zmysel je jasny - bere menej vykonu
Napsal: úte 15.02.2011 20:54
od Huska
blesk666 píše:Huska píše:asi nejlepší je origo elektrická ze čtyřválce s klimou

to som potreboval pocut:-)
uz len to tam dat tak aby to vyzeralo ako origo - zmysel je jasny - bere menej vykonu
když to koupíš včetně sahary tak se jen z vrchu nasune na chladič, čidla atd použiješ taky originální .. elektřika je jednoduchá takže natáhnout pár kabelů.
osobně si myslím že je nesmysl toto řešit, protože viskospojka ti výkon při normálně zahřátém motoru neubírá a při přehřívání to stejně není od věci. Pokud stavíš závodní auto tak to chápu
Napsal: úte 15.02.2011 22:00
od LiborM
Pokud máš klimatizaci,tak vyhod viscu a vyměn jen svoje origo čidlo za tohle:
http://www.e-cat.cz/p-2530841/bmw/3-com ... 39_1606241
Origo spínač spíná 91/99, tenhle je o deset stupnů níž. Jednička rychlost tedy sepne při 80 stupních a dvojka při 88. Pokud klimu nemáš,tak k tomu musíš přidat ještě nějakou saharu. Funguje to!
Napsal: úte 15.02.2011 22:45
od blesk666
cize Vrtulu s Visco spojkou normalne demontovat a potom bude len vetrak na klimu chladit ale spinat skor?
Napsal: úte 15.02.2011 23:21
od mrJekill
Dokud jedeš,tak vrtuli nepotřebuješ.
A visca s vrtulí dělá i nesepnutá -2kW
Napsal: úte 15.02.2011 23:38
od LiborM
blesk666 píše:cize Vrtulu s Visco spojkou normalne demontovat a potom bude len vetrak na klimu chladit ale spinat skor?
Přesně tak, viscu pryč a jen tam dej čidlo,které dřív spíná.
Napsal: stř 16.02.2011 11:17
od Kindl0sch
Napsal: stř 16.02.2011 13:13
od Mirda328
co ja vim ze zkusenosti tak kdyz vyndate visku a vyleze teplta na kritickou mez, je konec a nicim to nedochladis, leto 50 na slunicku a skaces v kolone tak ses v prdeli, stejne tak kdyz jedes po dalnici 130 a je leto je to konecna..... moc neverim ze by to ten vetracek klimy utahl pres dva chladice kord kdyz prednim bude intercooler.......
ja porebuju usetrit misto ve spodni casti tak by me zajimalo jak je to roznerove oproti visce a vrtuli ta origo el.vrtule
Napsal: stř 16.02.2011 16:59
od Hanz
on to zrovna moc "vetracek" neni, ma slusnej vykon, uchladi to bez problemu... pokud by jsi mel problem s mistem, dej tam nizky SPAL, najdes jej na ebay...
Napsal: stř 16.02.2011 17:24
od mrJekill
Pokud se ti to neuchladí při 130km/h náporem,tak bude někde chyba a žádnej ventilátor ti nepomůže,protože při takové rychlosti je větrák spíš brzda průtoku vzduchu.Větrák mi sepne jen občas v koloně,nebo např.za náklaďákem v Buchlovských kopcích

Napsal: stř 16.02.2011 18:14
od Mirda328
ten plochy vetrak vypada dobre, zacnu tim cidlem a kdyz to nepomuze poridim ten plochy vetrak..... parada
diky...