Stránka 1 z 1

Napsal: pát 11.02.2011 18:19
od dcalibra
Dobrý den, mám takový problém, mám E36 1.6 12/1995 před nedávnem se mi stalo, že se tlakem v chladící soustavě utrhla příruba vody přímo od motoru ale auto přehřáte nebylo. Včera jsem stal vedle svého nastartovaného auta cca 20min a najednou bochnul chladič. Prasknula "plastová" stěna sousedící s expanzkou. Ale při té explozi mi zhasnul motor. Nechal jsem motor vychladnout a ted běží normálně. Napadá mě že bude problém asi z viscospojkou. Tak jsem se chtěl zeptat jestli bude problém když visco spojím natvrdo s vrtulí. Ještě bych se optal jestli na chladiči existuje nějaký regulátor tlaku popř odvdušňovák? Jestli jo tak jak funguje nebo jak se dá nastavit? No a v poslední řadě by mě ještě zajímalo jak poznám správnou funkčnost vodní pumpy??? Všem moc děkuji za rady. :wink:

Napsal: sob 12.02.2011 14:36
od mequi
EDIT:
Spojovat viscospojku natvrdo je nesmysl. Podle mne ti bude tlakovat chladící soustavu přes hlavu to jest, že je někde prasklá. Zkus pohledat. Určitě se to tady už řešilo.
Jo a pumpu poznáš asi tak, že když otevřeš víčko na chladiči a zvýšíš otáčky motoru, tak ti bude protékat z vrchního otvoru voda. Nemyslím tím ven z chladiče ale uvnitř. Otevři to a uvidíš.

Napsal: sob 12.02.2011 15:46
od dcalibra
nj ale příznaky prasklé hlavy nebo fouklého těsnění nemám... voda v oleji není, emulze pod víčkem taky ne ani olej ve vodě a ani se mi auto nepřehřívalo. Je možný že by byla špatná aji bez těchto příznaků?

Napsal: sob 12.02.2011 18:43
od Snejk
pokud to bouchlo a motor byl studeny tak ti tam tlakuje teneni pod hlavou prdle (a nemusi byt nikde voda v oleji ani olej ve vode)..
pokud ti to bouchlo tlakem vody z teploty.. tak to uz by musela bejt kurva teplota aby to buchlo... napr zadreny zavreny termostat atd..
ale porad tam je moznost, ze ti nefunguje vicko na expanzce.. to je pretlakovy ventil a ma za ukol udrzovat cca 2atmosfery... tak si kup nove nebo od nekoho pujc (pasuje skoro ze vsech bmw) ...
ale pokud se to neprehriva a boucha tak spis chyba v tomhle... jo a taky to muze bejt kurevsky zavzdusneny... proste prover tyhle vsechny varianty... dolej vodu odvzdusni a rekni kdy to vlastne tlakuje... jestli za studena/tepla/prevarena v cervenem :)

Napsal: sob 12.02.2011 21:55
od dcalibra
No když se mi poprvé utrhla příruba, tak to bylo když jsem tomu oroštoval. Byla už taková hodně steřelá. Ručička byla normalně ve středu. Když mi buchnul ten chladič tak to byla úplně v rudém poli a svítila kontrolka. Ještě mě napadá, cca před dvouma rokama mi protíkala netěsností mezi expanzkou a chladičem kapalina. Kamarád mi poradil přímo do kapaliny nasypat takový prášek na "zalepení" té netěsnosti. No sice se podařilo vyřešit problém s netěsností ale není možné, že by to nějak ovlinilo správnou funkčnost víčka, průchodnost chladiče atd? Všem moc děkuji za rady. :wink:

Napsal: ned 13.02.2011 20:48
od mrJekill
Osobně si myslím,že poprvé ti to prdlo tím,že byla steřelá hadice jak říkáš a pak už to blbne jen proto,že to neumíš odvzdušnit.

Napsal: úte 15.02.2011 11:04
od dcalibra
Tak jsem dal auti do kupy: termostat funguje přesně podle tepltoty, která je na něm vyražená, vodní pumpa taky. Chladič už byl extra steřelej a protíkal takže tam bylo málo kapaliny a asi aji zavzdušněný(moje chyba že jsem to nekontroloval). Viskospojka nefungovala takže když jsem stal na místě tak se to přehřálo a bum. Tak jsem nakoupil chladič a visko, dal to dohromady odvzdušnil a zatím to chodí :-) Takže všem děkuji za rady!!! :wink: