Stránka 1 z 1

Napsal: sob 22.01.2011 16:02
od RomanSvach
zdravim
sem ted nedavno cetl nejaky clanek o novych motorech M-B a vyjadrovali se tam v tom smyslu ze v honbe za nizsi spotrebou a plossi charakteristikou tociveho momentu zacnou davat turba s kulickovimi lozisky. ze je to drahe ale ve vsech ohledech lepsi, bo sou tam mensi vule atd atd... tak sem se koukl po tom kdo dodava turba pro BMW a prej ze Garret no tak sem na ne kouknul a nedavno vydali novou serii turb s kulickovimi lozisky pro potreby tuneru.
tak sem si rikal kolik tak asi stoji no a svete div se jsou levnejsi nez klasicke kluzne turba.

klasika
http://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo- ... -05-110kw/

kulickove loziska
http://www.eturbo.cz/tuning-turba/turbo-tuning-gt2554r/

tak sem se chtel zeptat v cem je hacek? co sem blbe dohledal nebo nepochopil, proc nejde vymenit "kus za kus"

ono vymena toho turba me v budoucnu urco ceka mam hold 2.0L naftu tak si rikam proc potom az to prijde kupovat drzasi a horsi kdyz je jina aleternativa.
nejde ani tak o zvyseni vykonu ten by mel zustat stejny pri stejne tlaku, ale o to ze by to melo jet lip v nizkych otackach a taky setrit palivo.

za kazde osvetleni toho problemu predem dekuju

Napsal: sob 22.01.2011 17:20
od Kami1
no že to nějak výrazně změní charakteristiku, se mě zdá jako nesmysl.
maximálně to díky menšímu odporu urychlí o kousíček náběh turba,
ale fakt jen o minimum a to je tak vše.
zlepšení spotřeby a výkonu asi nepoznáš vůbec (i měřením)

kuličkový ložiska bývaj výrobně dražší než kluzný, takže s tou cenou je to zajímavý.
z toho odkazu ovšem není patrný, že se jedná o kul. ložisko.

no a co se týče životnosti, vůbec nevím:
kluzná ložiska mívají zpravidla mnohem vyšší životnost než valivá,
ale v turbu pro ně rozhodně nejsou příznivé podmínky,
takže by to v konečným důsledku mohlo být naopak.

zajímalo by mně, jak je u těch kuličkových řešeno mazání, tlakový mazání nepřipadá v úvahu,
tipoval bych, že tam bude jen přívod oleje a odvod bude do sání
- v tomto by to bylo výrobně jednodušší

kuličkový turbo bude hlučnější než normální

kdybych to řešil, tak bych klidně do toho kul. turba šel,
ale před koupí bych se zajímal, jakou to má životnost
a hlavně, jestli se dá ložisko vyměnit (to by byla velká servisní/cenová výhoda)

Napsal: sob 22.01.2011 18:22
od RomanSvach
no to jak se k tomu ten typek vyjadroval tak to prave bylo ve prospech toho lepsiho prubehu. ona prej turba s valivym ulozenim musi mit vuli 0,5mm a ty s kulickovymi lozisky 0,1mm. tj je tam mensi fuga mezi turbinou a plastem takze se zvysuje ucinost tudis se to roztaci od mensich otacek, coz dohromady s mensim valivim odporem celkem hodne pomaha.

v motosportu je to uz dlouho pouzivane, co branilo tomu aby se to dostalo do normalni mainstrem vyroby je prej jenom cena. no tak nevim no.

z toho odkazu to opravdu poznat nejde, tady to je lip
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1171_3.htm

no hlavne me zajima ta charakteristyka a zivotnost, bo dalsiho zvysovani vykonu se osobne bojim-vsechno dostane vic zabrat.

dalsi dulezitou veci je otazka jaky je problem to zabudovat misto pokazeneho, zadreneho stareho turba. pokud jsou kvuli tomu nutne slozitejsi upravy tak je lepsi se na to vykaslat....

no jedine co me ohledne te ceny napada je to ze vzhledem k tomu ze je to model ktery je univerzalni tak se mozna sype ve vetsi serii tak mohla klesnou cena. stejne sem cekal ze takova sranda stoji tak minimalne 60 000,- kc

Napsal: sob 22.01.2011 19:38
od Kami1
nevím, co bereš jako složitější úpravy
určitě se budou muset vyřešit všechna napojení a ovládání wastegate, jinak nevím co víc.
na tom odkazu maj k tomu výkresy

s těma vůlema to zní rozumě, ale pořád odhaduju, že v těch otáčkách to prostě nic neznamená

maj tam i ty charakteristiky, takže můžeš srovnávat s jinýma...(pak dej vědět, jestli je tam rozdíl)

s tou velkovýrobou máš asi pravdu

Napsal: sob 22.01.2011 21:18
od RomanSvach
no priruba neni slozita uprava, ovladani wastegate je stejne.

co jde ohledne tech vuli, velkovyroby... ja nevim jak to realne je a co je pravda a co ne. proto se ptam kdybych to vedel tak radim :-)
jo a tem charakteristikam bych taky potreboval komentar, co co znamena atd... lehce to chapu ale soudy delat nemuzu.
kdybych prisel do servisu a preptal se tak me samozrejme kazdy zacne tlacit tu jeho pravdu(tj pravdu na ktere vydela vic)

logika rika ze to lepsi je, zato vyvraci to ze je to levnejsi tak nevim...

Napsal: ned 23.01.2011 03:17
od Kami1
RomanSvach píše:1**no priruba neni slozita uprava, ovladani wastegate je stejne.

2**co jde ohledne tech vuli, velkovyroby... ja nevim jak to realne je a co je pravda a co ne. proto se ptam kdybych to vedel tak radim :-)
3**jo a tem charakteristikam bych taky potreboval komentar, co co znamena atd... lehce to chapu ale soudy delat nemuzu.
4**kdybych prisel do servisu a preptal se tak me samozrejme kazdy zacne tlacit tu jeho pravdu(tj pravdu na ktere vydela vic)

5**logika rika ze to lepsi je, zato vyvraci to ze je to levnejsi tak nevim...
1- pak nemáš co řešit

2- taky nevím, jen odhaduju (snad se tu někdo taky chytne)

3- s těma soudama je to taky pro mně jednoduchý:
kuličkový má u nich účinnost 65%, co ostatní?
křivky má smysl brát až při návrhu konkrétní aplikace...

4- tak to bohužel dnes je :cry: :cry: , co si neuděláš . . . (, to nemáš..)

5- vždy jsem se řídil svým úsudkem (logikou) a stále žiju...,
v podstatě je to vždy jen o tom, že uděláš nějaký rozhodnutí a z toho pak plynou důsledky.
a z mého hlediska je lepší zkusit něco neznámýho a pak toho možná litovat,
než jít na jistotu a pak určitě litovat toho, že jsem to nezkusil
základ je nemít problém v č.1 (+maličkosti)