Stránka 1 z 3

Napsal: úte 04.01.2011 17:54
od RomanSvach
Zdravim.

Chtel sem se zeptat na vase vzkusenosti a nazory na podobne veci

http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace

je to blbost nebo uzitecna vychytavka? ted v tech zimach pri ceste dlouhe do 30km se me motor ani poradne nezahreje navic je v tom aute rano proste zima, motor chudak asi taky trpi a jeste k tomu vic sezere. tak se ptam co vi na to?

predem dik za odpoved



ac hledam jak hledam tak sem tu zadne vlakno o el. predehrevu nenasel tak doufam ze sem hledal spravne

Napsal: úte 04.01.2011 19:58
od HonzaK
napis nejdrive co mas za motor a v jakem modelu, nicmene at uz kterykoliv tak mas nejaky problem, protoze vsechny se zahrivaji mnohem drive pokud jsou termostaty, popr. orig. prihrevy v dobrem stavu.

Napsal: úte 04.01.2011 20:03
od RomanSvach
E90 320d 2006.

priznam se nevim jestli to topi v poradku bo sem v jine 320d v zime nesedel. No a vzhledem k tomu ze tam neni ukazatel teploty vody tak nevim ani kdy je to zahrate ale i tak se me to proste vsechno zda pomalu, pozde a vubec jestli. prvnich 10km me hrejou jen sedacky.

no a pokud jde o to dojizdeni tak to mam bud cca 25km nebo 4km a za ty 4km nema to auto sanci cokoliv ohrat.

Napsal: úte 04.01.2011 20:24
od HonzaK
teplotu motoru si můžeš pro tyto ůčely zobrazit na palubním počítači, postup zde: http://dl.dropbox.com/u/10460682/BC%20h ... %20E90.pdf
přídavným elektrickým topením by tvoje auto mělo být vybaveno už z výroby. Ovšem neohřívá vodu ale je to topná deska co ohřívá přímo vzduch jdoucí do kabiny. Je to zasunuté za radiátorem topení a vede do toho drát tlustý jak malíček. Rozhodně to mají auta s aut. klimou.
Pokud po nějakých třeba 10 km zjistíš nižšší teplotu motoru postupem výše popsaným, tak máš s největší pravděpodobností v háji termostat na EGR (stojí okolo 8 stovek) anebo klidně i hlavní termostat.

Napsal: stř 05.01.2011 00:11
od RomanSvach
no oky zkouknu ty ventily.

ted se ale vracim k puvodni otazce, ma ten el. predehrev na 230V smysl nebo je to hloupost k nicemu? cet sem na to celkem kladne ohlasy ale nebylo to od lidi kteri vlastni BMW ale ruzne spise vetsi auta nez je 3er.

Mam zasuvku na 230V a tak by me to zajimalo, proc trapit auto studenymy starty kdyz nemusim. stacilo by na prodluzku dat spinaci hodiny at to zacne v 5:30 hrat(ono se to stejne samo vypne jak je motor nahraty) a pak uz lezu do auta s teplym motorem pri minimalnich nakladech a maximalni zivotnosti. akorat nemam doreseno kam elegantne zasit tu zasuvku na aute(no a v prve rade nemam vyreseno jestli to ma vubec smysl).

Napsal: stř 05.01.2011 00:59
od bibikuba
Mám zkušenost s nezávislím topením benz.i naft. a je to prostě špica!!Myslím že to bude fungovat na úplně stejném principu jen to nežere palivo ale elektr.a určo tohle el.je levnější na pořízení než palivové..Funguje to prostě-ohřívá to vodu v chl.soustavě a tím i motor takže když do toho vlezeš v zimě tak máš motor v podstatě teplej a jen pustíš topení ihned fouká teplo..Určitě bude víc variant-se spínacíma hodinama a bez nich....atd..Myslím že nezávislé topení na palivo je lepší-nepotřebuješ kabel na elektro a je to určo rychlejší než to elektr.-bohužel pořízení kvalitního paliv.nezáv.topení je nákladnější..Jinak osobní zkušenost s tím elektr.nemám,snad Ti to ale pomůže..

Napsal: stř 05.01.2011 01:09
od bibikuba
Osobně bych se asi poptal co stojí palivové pokud do toho chceš investovat protože ho můžeš pustit kdekoliv a zvážit jestli se vyplatí namontovat elektr.a někde schánět elektriku...Určitě to motoru prospěje ale musíš si zjistit co to bude papat-většinou to totiž papá dost :lol:

Napsal: stř 05.01.2011 02:03
od RomanSvach
Diky

no prave ta cena, to nejjlevnejsi webasto stoji cca 20000 s dph plus montaz a prislusenstvi. tohle vyjde 5x-10x levneji, navic se na tom nema co pokazit.

bracha ma nezavisle naftove topeni ve volvu takze s tim vzkusenost mam, pred tim to mel otec v allroadu.

kdybych ho tam mel v serii tak jsem za nej vdecnej ale takhle vrazet takove palby do neceho co nevyuzivam cely rok atd me prijde smyslpostradajici. za to 3000 zas takova palka neni.

jinak sem kouk co to papa a zalezi na verzi. je to od 0,5KW az po snad 2KW pro osobaky. ideal je asi verze 1KW bo stoji stejne jak 0,5KW.

no kdyz uz to teda prevedem na penize tak nahrati toho auta vyjde asi na 5kc. coz se v usetrene nafte urco vrati, necim jako je snizene opotrebovani soucastek a tim padem mensi servisni naklady nema smysl se zabyvat, na to by byla potreba kristalova koule.

jde me spis o to pohodli a dobry pocit v zime,

no proste svedove vi proc to tam davaj(nemci zase asi vi proc ne) tak proto me zajimaj vase nazory

Napsal: stř 05.01.2011 02:08
od Kami1
to jako když někam v zimě přijedeš, tak budeš shánět zásuvku na 230 nebo budeš v autě vozit 100kg baterek?

Napsal: stř 05.01.2011 02:20
od bibikuba
nebo cetrálu :banan:

Napsal: stř 05.01.2011 02:27
od RomanSvach
jj bezne v aute vozim 25kg LiPo aku, pouzivam to misto svarecky kdyby nekdo potreboval neco zavarit

ale... kazde rano ve stejnou dobu krom soboty a nedele jedu, mam tam zasuvku na 230V. o nic jineho me nejde uz tim snizim pocet studenych startu. dokonce i v praci tam je zasuvka...

nutno dodat ze na tu aku by se to taky dalo poresit ale to uz by byla silenost :-)

Napsal: stř 05.01.2011 02:28
od bibikuba
Nevím ale u té elektr. bych se bál že to bude nahřejvat hrozně dlouho-myslím že tam bude malinká spirálka či co můžeš narvat místo mrazovky a v těhle mrazech to třeba ani nenahřeje za dvě hodiny...Abys nebyl překvapenej že to pod nulou moc nenahřejvá :roll: Asi bych nejdřív zjistil jakou to má výhřevnost ..Podle mě je to hloupost aby malej hajzlik nahřál cca 8 litrů vody v teplotě třeba mínus patnáct na alespon 50stupnů..Bych to tak typoval že to poběží celou noc a ráno to bude vlahé...

Napsal: stř 05.01.2011 02:32
od Kami1
8O 8O 8O
LiPo na svařování???
máš na to nějákej regulátor s ochranou proti zkratu?

bibikuba: 1kW je docela dost, to problém nebude

Napsal: stř 05.01.2011 02:39
od bibikuba
I KDYŽ TEDA POKROK JDE KUPŘEDU.....ted mě to fakt zajímá samotného jak to maká..Jestli do toho půjdeš tak se pak pochlub..

Napsal: stř 05.01.2011 03:14
od RomanSvach
tak co sem cetl tak to(1KW) prohreje motor na teplotu cca 50°C za hodinu.

ja se ted ani nebavim o te spiralce misto mrazove pojistky ale o te hlinikove krabici se spiralou. proste je to jenom spirala ktera hreje, voda koluje samotizkou. podle toho ce sem tak cet na netu tak to funguje zcela bez problemu ale vis jak kazdy si chvali to co ma doma... akorat co sem nikde nevidel byli nejak rozumne vyreseny zastrcky. jako aby me couhalo z blatniku kus neceho nevzhledneho cerneho to se me nechce.

Napsal: stř 05.01.2011 10:11
od bibikuba
když to montujou tak to snad maj vymyšlený..Já osobně bych kus kabelu za škrábání klidně vyměnil :lol:

Napsal: stř 05.01.2011 20:32
od pragdejf
zapomeli ste na chudaky, co maj auto v garazi s elektrikou a chtej si predehrat auto. uvnitr v garazi poustet topeni na palivo mi zrovna jako dvakrat dobrej napad neprijde. neco takovyho sem presne chtel.

Napsal: stř 05.01.2011 21:43
od RomanSvach
pragdejf píše:zapomeli ste na chudaky, co maj auto v garazi s elektrikou a chtej si predehrat auto. uvnitr v garazi poustet topeni na palivo mi zrovna jako dvakrat dobrej napad neprijde. neco takovyho sem presne chtel.
mas nejakej napad jak resit tu zasuvku na aute at netrci, neprekazi, neprsi do ni atd?

Napsal: stř 05.01.2011 22:35
od jurasis
Dal bych ji do motorového prostoru... Neprší tam a vždycky se najde skulina, jak ji zespoda prostrčit do motoru... A vše zůstane i zamčeno...

Napsal: čtv 06.01.2011 00:02
od Mountainbiker
Nooo, mě se to docela líbí! Copak ta zásuvka, to je nejmenší problém - tu si v motorovým prostoru uchytíš. Mě spíš vrtá hlavou, jestli ta "samocirkulace" opravdu funguje? Protože u bufíku jede i čerpadýlko, není-liž pravda?