Stránka 1 z 4
Napsal: pát 03.12.2010 10:01
od Patrikkk
Nenašla jsem žádné podobné téma (jestli ano, omlouvám se)..
Jsou nějaká všeobecná pravidla, jak jezdit s automatickou převodovkou, když je sníh, led...
Jezdím s BMW X5..a připadá mi, že to klouže víc než dost..

Napsal: pát 03.12.2010 10:05
od caknakis
úplně normálně....automat je chytrý, v těhle mrazech se sám rozjídí na dvojku, jediné co nikdy nesmíš udělat je zkusit se ze zapadnutí dostat "rozhoupáním" auta rychle dopředu a dozadu, tím ho spolehlivě odpálíš.
Napsal: pát 03.12.2010 11:56
od Patrikkk
a když to klouzne? tady si spojkou moc neporadím, co?

Napsal: pát 03.12.2010 12:18
od RuDoSh
Patrikkk píše:a když to klouzne? tady si spojkou moc neporadím, co?

A jak si pomuzes spojkou v manualu?

Napsal: pát 03.12.2010 12:25
od Patrikkk
Hm to pravda..
pardon, žena se nezapře

Napsal: pát 03.12.2010 13:09
od RuDoSh
Zaklad jsou dobre zimni gumy a lehce slapat na plyn

Prevodovka nehraje zasadni roli.
Napsal: pát 03.12.2010 15:00
od 100RM
hlavne, steptronic je uz dost inteligentny, takze nepodraduje v zatackach na snehu aby ti neustrelili kola atd ... niekto mi radil, ze ked sa dostanem do hodin na snehu, vyradit na N (ide aj bez brzdy, rychle tam svihnut Nko aby kola nemali zaber). To sa ale tykalo situace, kedy sa uz plynom vyrovnat neda a uz len cakas kam to naperes ...
Napsal: pát 03.12.2010 15:14
od GeorgosAc
100RM píše: a uz len cakas kam to naperes ...
do GDčka.....
Napsal: pát 03.12.2010 15:19
od George_D
Jízda s automatem na sněhu je snad ještě lepší, než s manuálem. Když lítam po městě, zařadim trojku a klidně lítam jak se mi chce, v zatáčkách to podřazuje až později, tak se mi ještě nestalo, že by mě to nějak překvapilo. Ale je fakt, že já mam starej typ 4 rychlostní. Ale na sněhu je fakt moje přemotorovaná E30 318iA hrozněj trhač a pirát silnic po praze

Napsal: pát 03.12.2010 16:17
od Marda
Mám poprvé zadokolku a automat (530i/E60). Absolutně nesrovnatelné s předchozími auty, jež byli předokolky. Jsem nadšenej, jak se dá bez problémů jezdit po sněhu. Není problém přidat plyn v zatáčce, rozjezdy a jízda do kopce pod plným plynem - elektronika vše zařídí, ještě jsem se nedostal do krizové situace a to si myslím, že jezdím hodně svižně (většinu aut předjíždím). Tam kde jsem se dřív s předokolkou nerozjel (uježděný sníh v kopci), tam teď absolutně plynule - vše dělá automat sám - stačí zařadit D a pustit brzdu. Musím ještě jednou zdůraznit, jak jsem pozitivně překvapenej ze zadního náhonu mého BMW a to mě každý strašil, že na sněhu končím (BMW530i je moje asi desáté auto

)
Napsal: pát 03.12.2010 16:43
od fimima
Taky mám automat první zimu a čumím jak pero z gauče,jízda plynulá,automat si řadí co potřebuje.Zadní náhon jsem nikdy předtím neměl,leda před léty Š 120. No ale ta nedisponovala osmiválcem jako tohle. Taky jsem poslouchal řeči"však ty uvidíš co s tebou udělá zadní náhon a přebytek výkonu"ale musím zaklepat,auto mě mile překvapilo

Napsal: pát 03.12.2010 18:01
od RuDoSh
100RM píše: niekto mi radil, ze ked sa dostanem do hodin na snehu, vyradit na N (ide aj bez brzdy, rychle tam svihnut Nko aby kola nemali zaber). To sa ale tykalo situace, kedy sa uz plynom vyrovnat neda a uz len cakas kam to naperes ...
Recnicka otazka: Kolik jde v automatu vykonu na kola kdyz nestojis na zadnem pedalu?
Vyrazovani je ztrata casu....

Napsal: sob 04.12.2010 20:40
od Francis
Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
Napsal: sob 04.12.2010 21:24
od Marda
Francis píše:Už se mi několikrát v zimě stalo, s klasickým automatem, že po ubrání plynu šel zadek do smyku. Vyřazení na N má podobný účinek jako vyšlápnutí spojky u manauálu.
Též se mi několikrát stalo, že mě to na ledu tlačilo do křižovatky, přední kola smykem, ABS ve velmi malé rychlosti nezasáhne. Vyřazení na N problém vyřešilo.
Pri tom druhem pripade postaci vice slapnout na brzdu, aby se pribrzdili i zadni kola a tim potlacila hnaci sila automatu na zadni napravu. Je to celkem logicke.
Napsal: sob 04.12.2010 21:30
od Francis
Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?
Napsal: sob 04.12.2010 22:46
od Maca
Upřímně řečeno, mě teda ten "adaptivní" steptronic v zimě moc nevyhovuje. Učí se to moc rychle a stačí jet pár desítek kilometrů pomaleji horší cestou a pak na lepší silnici aby člověk přehazoval do ručního režimu a znova to "učil" jet tak jak chci (na trojku mě jezdit fakt nebaví). Stejně tak jak už tady psal někdo přede mnou - i když je tam vypínač a při sešlápnutý brzdě by to nemělo přenášet sílu na kola tak to stejně při pomalý jízdě na ledu a sešlápnutý brzdě to auto citelně "tlačí". Při volbě N to nedělá.
Podotýkám, že jsem měl 4 roky E39 steptronic a teď 5 let E53 steptronic a chová se to stejně.
Napsal: ned 05.12.2010 20:38
od Marda
Francis píše:Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?
Píšeš,že tě to tlačili do křižovatky. Takže, pokud ťe netlačil kámoš, tak pak asi automat v režimu "D" a ten lze přibrzdit normálně brzdou, takže v tom je jako ta logika, víš?

Napsal: ned 05.12.2010 20:58
od pepino5xx
Tady s tím přetláčením zadních kol při pomalé jízdě je problém.
Než tlačit nohou na pedál xxxN (newton), tak tam radši dám "N". Jen si zkus z kopce, uježděný sníh a zadní kola ti otáčí V8, bez Nka nezastavíš.
Napsal: ned 05.12.2010 21:02
od Francis
Marda píše:Francis píše:Logicky pak všechna kola jdou smykem a na ledu jedeš do křižovatky jako neřízené sáňky. Kde je ta logika?
Píšeš,že tě to tlačili do křižovatky. Takže, pokud ťe netlačil kámoš, tak pak asi automat v režimu "D" a ten lze přibrzdit normálně brzdou, takže v tom je jako ta logika, víš?

Ne všechny křižovatky jsou na rovině nebo do kopce. Z kopce dolů tvá logika opravdu nefunguje, jak píše Pepino5xx.
Napsal: ned 05.12.2010 21:05
od pepino5xx
Po rovině, nebo mírně z kopce opravdu stačí více šlápnout, ale už nějaké ty kopce dolů mám vyzkoušené.