Napsal: pon 31.05.2010 07:17
U mojí 330d 135kW nastal problém a potřebuji radu. Najednou auto nejede. Abych začal od začátku. Měnil jsem tešnění pod sběrným potrubím výfuku. To znamená že jsem vyndal i turbo. Samozřejmě jsem hned zkoušel, jestli funguje regulace v celém rozsahu. Regulace na turbu funguje. Našel jsem ovšem prodřenou podtlakovou hadičku. Neváhal jsem tedy a vyměnil je preventivně všechny. A auto nejede, tedy jede, ale je to lenochod. Turbo není slyšet. Chápu regulaci lopatek turba. Pokud napíšu volovinu opravte mě. Podtlak jde přes regulační ventil který ovládá podtlakovou pumpu regulování lopatek, tím je natáčí a snižuje tlak turba kvuli přetlakování. Tím pádem tam někde musí být i nějaký snímač tlaku. Vypadá to tak, že mám pořád pootočené lopatky a turbo nedává. Ono asi dává, ale jen minimum. Předpokládám, že tedy s děravou hadicí podtlaku ta regulace nefungovala správně (malý podtlak). Pravdou je, že poslední dobou to nejelo jak by mělo. Zátah začínal až po dvou tisících otáčkách, to mám pocit že je pozdě. Zdálo se mi, že před časem ten zátah byl znát od nějakých sedmnásti set obrátek. Ale možná že to jsem si jen vsugeroval.
Z toho mi vyplývá, že buď je v háji elektroventil který ovládá podtlakovou pumpu, je možné že se nezavírá, nebo snímač tlaku v potrubí a jednotka dává pořád signál aby se regulovaly lopatky turba pro snížení tlaku. Jsem z toho docela vedle, nevím jestli diagnostika něco ukáže. Může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že se moje úvahy ubírají sparávným směrem? Co se stane, když elektroventil odpojím? Turbo by mělo přetlakovat systém a mělo by to spadnout do nouzového režimu? Nebo jednotka pozná že je ventil odpojený a hodí to do nouzáku rovnou? Co jsem tak pročítal různá fora, tak když nefunguje regulace nebo samotný mechanismus naklápění lopatek, hodí jednotka motor do nouzového režimu kvuli ochraně pro případ přetlakování a tudíž poškození motoru. Možná jsem ale úplně vedle.
Z toho mi vyplývá, že buď je v háji elektroventil který ovládá podtlakovou pumpu, je možné že se nezavírá, nebo snímač tlaku v potrubí a jednotka dává pořád signál aby se regulovaly lopatky turba pro snížení tlaku. Jsem z toho docela vedle, nevím jestli diagnostika něco ukáže. Může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že se moje úvahy ubírají sparávným směrem? Co se stane, když elektroventil odpojím? Turbo by mělo přetlakovat systém a mělo by to spadnout do nouzového režimu? Nebo jednotka pozná že je ventil odpojený a hodí to do nouzáku rovnou? Co jsem tak pročítal různá fora, tak když nefunguje regulace nebo samotný mechanismus naklápění lopatek, hodí jednotka motor do nouzového režimu kvuli ochraně pro případ přetlakování a tudíž poškození motoru. Možná jsem ale úplně vedle.