Stránka 1 z 1

Napsal: stř 26.05.2010 22:26
od Effa
..mohl bych požádat o posouzení ?, jde o motor M52 2.8 1xVanos:

196 EVAP: elktrical valve from LDP pump

202 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1
Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter

203 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2
Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converter



Předem moc děkuju :? .
S pozdravem.

Napsal: čtv 27.05.2010 00:07
od starML
Effa píše:196 EVAP: elktrical valve from LDP pump

202 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1
Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter

203 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2
Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converter


196 EVAP: elktrical valve from LDP pump
= čidlo na výparníku klimatizace
Obrázek

202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.

Napsal: čtv 27.05.2010 08:01
od Effa
..můžu se zeptat ohledně přístupu - jak se ke všemu co nejlépe dostanu ? :)

Předem děkuju za info.
S pozdravem.

Napsal: pon 31.05.2010 13:50
od bas2
Nevite nekdo co znamenaji tyto chyby? (mam E38 ; M60; automat)

INPA 5.02 hlasi tohle:

Jednotka IKE:

141 ATS signal: telegram error or no telegram
Open circuit
Sporadic error

---------------------------

Jednotka automatu (AGS 922):
57 FGR
Sporadic error

Napsal: úte 01.06.2010 00:45
od starML
ATS - Air Temperature Sensor - čidlo teploty vzduchu
FGR – Vehicle Speed Control (Cruise Control) - čidlo rychlosti vozu

Tomu čidlu teploty u IKE moc nerozumím, kdyby to bylo u DME, řekl bych že to je čidlo nasávaného vzduchu. Čidlo u aut. převodovky je jasné.

Když si prohlédneš protokol z INPA podrobněji, je tam i stav tachometru a další údaje, při které byla závada zapsána. Také je dobré vyhodnotit údaj Fehlerhäufigkeit = intenzita (četnost) poruchy a Logistikzähler. Takže pokud je tam 1-2x a protože se jedná o sporadické závady, vymazal bych je a za 14 dní napíchnul na diagnostiku znova. Kdyby závady byly STATIC nebo hodně časté sporadické, bylo by nutno to řešit.

Napsal: úte 01.06.2010 12:13
od bas2
starML: diky za vysvetleni.

to ATS bude asi cidlo venkovni teploty, ktera se mi zobrazuje na budicich.

FGR je cidlo rychlosti, ktere je na diferaku? Nebo o jake jine cidlo se jedna? Zajimavy je, ze kdys tu zavadu (FGR) vidim v INPA, tak v DIS se nezobrazi, podle DISu je vsechno OK. Kdyz znova prejdu do INPA tak tam vidim to FGR a jesne udaje - nejaky Label Byte 18, Operating hours, Battery voltage, a Output speed. Z tych udaju moc nevyctu.

Error frequency u ATS mam tak 50 az 100 krat (podle toho jak casto to zmazu) u FGR tak do 5 krat.

Napsal: stř 02.06.2010 00:21
od starML
K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.

Jestli to čidlo je na diferáku nebo automatické převodovce, to nevím, 7er neznám. Ten diferenciál je logičtější, protože automat nabo manuál by to potom měli stejně. Label byte mi nic neříká, Operating hours, Battery voltage, a Output speed - to jsou ty hodnoty, při kterých se ta závada zapsala do paměti. Měl by tam být i stav tacho, tak se podívej, aby to nebylo před 5 lety. Odpoj čidlo na diferáku a projeď to a podívej se do výpisu diagnostiky, co to napíše.

Napsal: stř 09.06.2010 16:03
od Snejk
sedma na diferaku žádné čidlo nemá. ale v převodovce má čidlo "za měničem" a na "výstupu" z převodocvky... jiank to bere signíl otáček motoru a pak rychlost z kol od ABS (všechno přes can)
a pak muže krasně vyhodnotit prokluzy měniče (popř.zamku měniče) a nebo lamel jako takovych na stupnich... a na to je dobre mit tabulku hodnot nebo carsoft on to přesně popíše mezi kterym stupnem (1-2,2-3,3-4,4-5)to proklouzlo... Inpa o tomhle moc sama neví jestli vyhodnotila prokluz nebo "špatnou informaci ze snímače" popř. nabrala chybu se sběrnice a udaji o rychlosti...
k tomu se váže i ten Telegram error v IKE...
to je taky takova srandovni chyba... prostě nějaka chvilkova ztrata komunikace... asi takhle. zdiagnostikoval sem už desítky 7er a ještě sem nepotkal žádnou ktera nemá v IKE Telegram error. to je snad vlastnost :)

Napsal: pát 18.06.2010 10:49
od Pavelkac
starML píše:K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.

Nedá se ten termistor sehnat i někde v CZ? Koukal jsem na ty stránky SK dle odkazu a to čidlo jsem tam nenašel.Ani přes google.Mně z auta kouká pouze kablík bez jakékoliv koncovky a BC ukazuje -40.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: pát 18.06.2010 12:08
od starML
Kompletní čidlo tam nenajdeš - to je výrobek. A ten obsahuje jedinou součástku - termistor. Koukni na http://www.emo.cz/k322-elektronicke-sou ... story?od=0 , 6. položka, obrázek chybí, cena 15,-Kč včetně daně. Buď si kup celé čidlo, nebo oprav staré, nebo si ten termistor do něčeho dej. OK?

Napsal: pát 18.06.2010 15:52
od Brátn
v zimě jsem si taky obrousil špičku na upadlým čidle teploty, stačil tenhle termistor http://www.gme.cz/cz/k164nk004-7-p118-009.html a napájet na původní místo, ušetřeno cca 792Kč oproti originálu

jen pár rad: polaritu neřeš je to odpor a je mu to jedno a když to připojíš, tak to bude reagovat až na druhý den a přesnost 0,5°C

Napsal: úte 22.06.2010 13:19
od Pavelkac
OK,děkuji za rady.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau

Napsal: ned 28.07.2013 19:36
od Effa
..omlouvám se za zpoždění :)

202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.


..směs mám moc bohatou, někdy si to i střelí, samovzněcuje ve výfuku.. :? ( jsem bez katů )


Předem díky moc za jakoukoliv zkušenost.
--
S pozdravem.