Stránka 1 z 6

Napsal: pon 11.01.2010 20:05
od Paavo
Nastava chvilka,bilancovani a premejsleni, jakou cestou se vydat.Pomalu me asi bude cekat udelat spojka,sice neklouze ale zabira uz hoodne nahore.Takze padla zatim volba VYHODIT dvouhmotu,tu nahradit na zakazku delanym odlehcenym jednohmotakem a dat misto seriovy spojky spojkovou sadu z e34 M5.Vse by se davalo na e36 M50B25.

Nastavaj otazky......kompatibilita spojky a pritlacaku(228mm x 240mm z M5),umistěni cidla otacek na setrvaku,zmena hmotnosti cca 12kg dvouhmota x cca 7kg jednohmota.

Mohl byste mi nekdo opravdu fundovane odpovedet, jaka uskali tato vymena skyta a zda je vhodna do "provozu"?Jiste povedomi teto problematiky mam-hur drzi volnobeh,ale jde lepe do otacek,ma lepsi ostrejsi spojeni nez pruzna dvouhmota,defacto se setrvak nezkurvi.Diky moc...

Napsal: pon 11.01.2010 20:18
od MattyX
no jako do toček ti to půjde určitě lépe,ale teda klikovka bude dostávat zase pěkný kantáre při rozdílu 5 kg jak píšeš,to bych volil spiš už na něco hodně vostrýho ne na auto co jezdí po silnicích :lol:

Napsal: pon 11.01.2010 20:47
od Francis
Setrvák 7 kg lehký nebude ještě pro motor přespříliš škodlivý, M20B25 měl setrvák 8,5 kg a M20B23 do roku 1984 dokonce jen 6,3 kg. Trochu se zhorší komfort, pocítíš lehké vibrace, ale pořád budou vibrace menší než u běžného čtyřválce.

Napsal: pon 11.01.2010 21:37
od paveld
Prý tam jde spojka se setrvákem z M20tky a měla by tohle řešit... ale zatím neznám nikoho kdo to už na autě má nebo by z tím měl přímý zkušenosti. Ví tu někdo něco bližšího?

Napsal: pon 11.01.2010 21:51
od all
není tomu 14dní co jsme dávali na 320 jednohmotnostní setrvák odlehčený o 5kg a spojku bez pružin. můžu říct že motor má malinko větší vybrace,o mnoho lépe se roztáčí a spojka bere opravdu skvěle. není žádná prodleva v záběru. i když bude dostávat převodovka víc zabrat, zrovna u toho 2l se nebojim.

jinak já mám na 323 danou spojku 240mm dvouhmotu, ale nevim z čeho je... myslim že jí má Mko

Napsal: pon 11.01.2010 21:59
od Francis
240 mm spojku má 328i

Napsal: pon 11.01.2010 22:23
od Spajky
Francis píše:240 mm spojku má 328i



ale i 323, myslím , pokud má klimu

Napsal: pon 11.01.2010 22:43
od Francis
Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.

Napsal: pon 11.01.2010 23:00
od Spajky
Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.



A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...

Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.

Napsal: pon 11.01.2010 23:05
od Francis
Bude to spíš pro auto s tažným zařízením nebo ve spojení s nějakým EE (eastern europe) nebo Indonesia paketem, pro ztížený provoz.

Napsal: pon 11.01.2010 23:07
od Spajky
Francis píše:Bude to spíš pro auto s tažným zařízením nebo ve spojení s nějakým EE (eastern europe) nebo Indonesia paketem, pro ztížený provoz.


Možná se dělalo víc typů převodovek, nvm, řešíme OT, ale nikdy sem nepřišel na to, proč sou dva rozměry

Napsal: úte 12.01.2010 00:35
od surfis
Většinou auto s klimou má dvouhmotu a bez klimy jednohmotu (u 4 válců to tak je)

Napsal: úte 12.01.2010 00:42
od Francis
Tady je diskuse o spojce pro motor, ne pro čtyřválec 8)

Napsal: úte 12.01.2010 07:30
od Hanz
Paavo píše:umistěni cidla otacek na setrvaku

cidlo otáček je vpředu na tlumiči kmitů, vzadu není vůbec nic, pokud nepočítám čidlo zpátečky a rychlosti auta vzadu v diferáku...

Napsal: úte 19.01.2010 19:28
od Paavo
slysel jsem o modifikaci-> setrvak z M20B20 L-Jetronic(prej ma asi 6 kg->6kg odlehceni) a na to odpruzena lamela.Jde mi o to, ze setrvak muzu mit , ale nevim jakou lamelu tam nacpat, aby byla kompatibilni s jednohmotou a zaroven s pritlacakem z e36.DIky

Napsal: úte 19.01.2010 20:01
od Francis
Na jednohmotový setrvák je dobré dát dvouhmotovou (=odpruženou) lamelu. O 6,3 kg setrváku píšu výše, vyskytuje se ve zde uvedených modelech.

Napsal: úte 19.01.2010 20:26
od Paavo
Hele Francisi, nejni nahodou odpruzena lamela pro jednohmotu a neodpruzena(pevna lamela) pro dvouhmotu :idea: , kdy razy tlumi prave pruzinky v strvaku????Dotaz stale je...........a to jakou lamelu(ktera by tam pasovala)

Napsal: úte 19.01.2010 20:39
od Francis
To právě píšu, na jednohmotový setrvák patří "odpružená" (= dvoudílná, dvouhmotová lamela) a na dvouhmotový setrvák patří jednodílná lamela. Nějak je třeba tlumit torzní kmity, pro vyšší životnost převodovky a diferáku a jízdní komfort.

Průměr lamely musíš zvolit podle průměru dosedací plochy na setrváku a přítlačáku. Pokud chceš větší průměr (240mm), možná by byl použitelný setrvák a přítlačák ze starších M30B30 a podobných motorů http://bmwfans.info/parts/catalog/11221270286/

Napsal: úte 19.01.2010 20:41
od Fx
Spajky píše:
Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.



A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...

Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.


240 mm měly E36 323i do 11/95.

Napsal: stř 20.01.2010 11:59
od Paavo
jj, uz to chapu..........jsme si nerozumeli, ja myslel dvouhmotovou jako pro dvouhmotak.........