Napsal: úte 25.08.2009 12:04
Co se stane pokavad dám koncák z M3 3.0 na 2.8 ? Je ten vejfuk víc otevřenej ? Změní se o dost zvuk ? Páč ta 2.8 je dost utlumená
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Vidim, ze konecne nekdo rozumny ... uplne staci ty katy vymenit nebo dat sportovni ... sani z M50 ani nahodou, kroutak jde dost doluBullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechnoTrhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
328 není závodní autoTrhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
Bohužel se nám to nezdá máme to změřené i na brzdě 2,5 bezvanos má ve výfuku ucpaných +- 8 koní a M3 3,0 něco kolem 15. Samo že když koupíš celý výfuk Supersprint, tak jsme někde jinde, ale ukaž mi mladého kluka s e36 co dá za výfuk 20k...Bullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
+- tak nějak se pohybuje naměřený výkon u zdravý zcela sériový M52B28... Ten motor v kondici má víc než 193koní.rallik píše:Tady píše nějakej Němec, že má na 2.8i m52 sání z m50 a regulátor tlaku paliva. Jinak naprosto série. Je tam právě i graf s odměřenými 215ps.
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... %26+Tuning
Ty motory jsou oprimálně naladěny z fabriky na výkon/spotřeba, pokud to otevřeš na sání a výfuku tak se poměr výkon/spotřeba samozřejmě změní. Škoda že nemám ten graf z brzdy 2,5 bezvanos s vložkou KN + čip + otevřený výfuk = 206 PS na motoru s nájetýma 150tkmYngwie píše:jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechnoTrhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
klidně si vyzkoušej ho tam jen tak prubnout abys slyšel co to udělá se zvukem, můžu ti ho i půjčit, stačí to tam nabastlit na váhu vzduchu a nějak upevnit aby se ti nepohybovala. Kdyby ses pro to rozhodl, tak samozřejmě odstínit od teplýho vzduchu, to jo. Ale ten zvuk je opravdu potom úžasnej!Trhyy píše:Jo to sem taky někdě slyšel že M52 v dobrý kondici má 215ps, ale otázk je jak se tomu dá věřit. Jinak si myslim že motor v dobrý koncii mam ( na diagnostice to neházelo žádnou chybu a spotřeba je v normálu a že by to jelo nějak hůř než jiný 328 se mi nezdá.
Asi by to chtělo zajet na brzdu před a po.
A s tim filtrem taky něco ztratim ne ? Je potřeba ho odstinit, nebo stačí ho tam jenom prdnout ? [/b]
Jasne to chapu... urcite je mozny, co rikas ..nicmene asi bych fakt to vzal z gruntu od sani, vacky po vejfuk ... samotna M52 v e46 rulezz motor ...rekl bych lepsi nez M54 3l ... alespon co udrzby, oleje a spotreby...Jandy píše:Ty motory jsou oprimálně naladěny z fabriky na výkon/spotřeba, pokud to otevřeš na sání a výfuku tak se poměr výkon/spotřeba samozřejmě změní. Škoda že nemám ten graf z brzdy 2,5 bezvanos s vložkou KN + čip + otevřený výfuk = 206 PS na motoru s nájetýma 150tkmYngwie píše:jenze M30 je sakra starej motor ... nechci si ted hrat na odbornika, ale myslim, ze motory z M52 a vyse jsou vyvijeny s ohledem na na sani a svody a vyfuk pro optimalni vykony, ale kdyz jim takhle nejak samo domo posahate do tech "optimalnich" podminek, tak to vetsinou nedopada dobre ... ja jsem taky chtel provadet takove rekneme si v pravde amaterske pokusy a u sveho byvaleho kupecka, ale kdyz jsem videl par podobne upravenych aut, tak vzdy bylo spise ke skode veci ... kdyz uz tak to vzit z gruntu a upravit vsechnoTrhyy píše:Kroutak byl podle toho grafu o 2nm menší, což ani nepoznáš![]()
Jinak jasně, kontruktéři to udělali nejlíp a proč teda závodní auta nemaj originál vejfuk od kontruktérů ? A kór u 2.8 která je uškrcená lehce.
A proč třeba u M30 motoru s katem byl výkon udávanej výrobcem 211k a bez katů ( do roku 1985 ) 218ps ?
Jandy píše:Bohužel se nám to nezdá máme to změřené i na brzdě 2,5 bezvanos má ve výfuku ucpaných +- 8 koní a M3 3,0 něco kolem 15. Samo že když koupíš celý výfuk Supersprint, tak jsme někde jinde, ale ukaž mi mladého kluka s e36 co dá za výfuk 20k...Bullitt píše:víš proč se ti zdá že to jede lépe? protože kat je za ty roky už po smrti takže se zlepší průchod když je ten starý tak zapečený, vyndáním katu se výplach naopak zhorší - není to turbína takže okamžitý odchod plynu je nežádoucí, ztráta zpětného tlaku, kdyby se stávající kat nahradil sportovním s větší průchodností tak pojede auto mnohem lépe než s rezonátorem
nejlepší řešení je nechat potrubí tak jak je a nehrabat do toho kontruktérům kteří evidentně věděli co dělají a koupit kvalitní catback od renomovaných firem..magnaflow,bastuck,eisenmann atd
Já už mám na Berušce taky výfuk na zakázku, ale klidně ti pustím V8 co jsme teďka dělali a je to opravdu funkční a krásně znějící výfuk.