Stránka 1 z 1

Napsal: sob 04.07.2009 21:54
od bawacek
Pred cca.1500km sem menil olej na sve e39 2.0i, polosyntetika,289000km, ted se mi stava kdy jedu cca.3O.min. tak na volnobeh mi zacne problikavat kontrolka oleje az zustane svitit,po pridani otacek staci 1000 ot.min. tak uz nesviti, sviti jenom na volnobeh, dival sem se na merku a na merce to mam mezi min. a max. takze oleje tam je takove mnozstvi jak ma byt,nevite cim to muze byt? diky

Napsal: ned 05.07.2009 07:40
od libovka
Tak v lepším případě je špatné čidlo.A v horším případě je načatej motor na lágrech.

Napsal: ned 05.07.2009 17:09
od bawacek
libovka píše:Tak v lepším případě je špatné čidlo.A v horším případě je načatej motor na lágrech.
ale olej nezere,tahne jak ma, zvuk taky normal, nemuze to byt olejem?

Napsal: ned 05.07.2009 22:21
od troutny
Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.

Napsal: pon 06.07.2009 13:40
od bawacek
troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:

Napsal: úte 07.07.2009 13:25
od troutny
bawacek píše:
troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:

Tak když nejseš schopný si sám změřit tlak,tak nevím proč to rovnou nedáš do servisu a laboruješ tady čim to je :roll:

Napsal: úte 07.07.2009 15:27
od bawacek
troutny píše:
bawacek píše:
troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:

Tak když nejseš schopný si sám změřit tlak,tak nevím proč to rovnou nedáš do servisu a laboruješ tady čim to je :roll:
tak ted su utoho asi blazen, jak to mam zmerit ten mazaci tlak manometrem? :oops:

Napsal: úte 07.07.2009 15:57
od Maxiczech
Jasně troutny, každej má doma manometr a je kutil Tim a ví, jak se to dělá.. :? Když to znáš, tak by bylo dobrý třeba popsat, jak na to ne? Mě napadá, nemohlo by to být špatně odvzdušněný? Vím, že kamarád na BMW měnil olej a taky mu začala svítit kontrolka, že nemaže. Poté to nějak odvzdušnili a jede normálně.. :idea:

Napsal: úte 07.07.2009 16:32
od troutny
Vyndat čidlo tlaku oleje z tělesa držáku olejového filtru,a našroubovat manometr(tlakoměr) se šroubením 12x1.5 tedy shodné se závitem olej. snímače tlaku mazání.
Motor nastartovat,když je teplý,a tlak by měl být 0.6-2bary na volnoběh.Při zvýšení otáček na cca 4-5 tis. by měl být mazací tlak 4-6 bar.
Při tlaku 0.5bar a méně se čidlo spíná a ukostřuje a kontrolka se rozsvítí a tím hlasí,že motor nemaže.
Při malém mazací tlaku,může buď částečně viset redukčák ,či vyběhaná olej pumpa,či to nepřiměřeně více bleje ven kolem šál na klice což znamená vylágrováno.

Napsal: úte 07.07.2009 17:11
od bawacek
Manometr stejne nemam,takze nic nevyzkousim...
Je tu nekdo z Brna kdo by me to skoukl? Predem DIKY

Napsal: úte 07.07.2009 20:23
od bawacek
Tak konecne sem se dovolal mymu mechanikovy a rekl me,ze je to na 99% olejove cerpadlo :roll:

Napsal: úte 07.07.2009 21:20
od libovka
bawacek píše:Tak konecne sem se dovolal mymu mechanikovy a rekl me,ze je to na 99% olejove cerpadlo :roll:
To se mi nezdá.

Napsal: stř 08.07.2009 00:57
od starML
Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.

K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story

Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.

P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.

Napsal: stř 08.07.2009 15:18
od bawacek
starML píše:Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.

K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story

Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.

P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.
Diky za radu, skusim to.

Napsal: stř 08.07.2009 19:42
od ericV8
take mi problikavala kontrolka oleje ... ale bylo to tim, ze jsem tam nalil moc oleje a bylo to nad tu vrchni rysku ... jelikoz mam 4,4i a to si trocha veme oleje tak po nekolika km to prestalo ...

Napsal: stř 08.07.2009 22:06
od bawacek
ericV8 píše:take mi problikavala kontrolka oleje ... ale bylo to tim, ze jsem tam nalil moc oleje a bylo to nad tu vrchni rysku ... jelikoz mam 4,4i a to si trocha veme oleje tak po nekolika km to prestalo ...
Problikovala ti porad nebo jenom pri zahratem motoru?

Napsal: pát 10.07.2009 18:11
od bawacek
Zavada odstranena.
Pricina- Spatne cidlo tlaku oleje. 8)

Napsal: sob 11.07.2009 14:42
od ericV8
tak ok, co te stalo nove cidlo ?

Napsal: sob 11.07.2009 21:53
od bawacek
ericV8 píše:tak ok, co te stalo nove cidlo ?
Od Febi 231kc